2009-11-19, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurgelmuffen
som jag nämnde i tidigare post, vad jag förstår så syftar dom inte på Apotekaren som i Apotekare i bestämd form utan mer som Arne som jobbar som apotekare alltså ApotekArne. När han då gör ett eget märke blir det i ägande form:
Apotekarnes

det är min teori :P
Öhmm... Detta tillhör väl allmänbildningen? Apotekarne är en gammal pluralform av nutida apotekarna. Hade det varit som gurgelmuffen föreslår hade det hetat, Apotek-Arnes.
Senast redigerad av HowlinWolf 2009-11-19 kl. 00:04.
Citera
2009-11-19, 00:05
Medlem
David Pruttons avatar
Njöt även jag av ett par iskalla Apotekernes ikväll, så jävla underbart.

Äntligen är musten här!
Citera
2009-11-19, 00:07
Medlem
Någon som vet förresten var Grebbestads Julmust kan inhandlas? Bor i Skåne... Finns den i Göteborg månne?
Citera
2009-11-19, 00:11
Medlem
Guttsta bryggeris Gammeldags Julmust, enda som är riktigt god tycker jag!

Brukar alltid vinna must-testerna när den är med. Och förra året började den tillomed skeppas till staterna ,då jänkarna verkar älska den
Citera
2009-11-19, 02:00
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurgelmuffen

som jag nämnde i tidigare post, vad jag förstår så syftar dom inte på Apotekaren som i Apotekare i bestämd form utan mer som Arne som jobbar som apotekare alltså ApotekArne. När han då gör ett eget märke blir det i ägande form:
Apotekarnes

det är min teori :P
Säg att du skämtar!

Citat:
Ursprungligen postat av Mr_c
Guttsta bryggeris Gammeldags Julmust, enda som är riktigt god tycker jag!

Brukar alltid vinna must-testerna när den är med. Och förra året började den tillomed skeppas till staterna ,då jänkarna verkar älska den
Nja, det är nog svenskarna i USA som är största kunderna.
Citera
2009-11-19, 02:45
Medlem
Nissedruvas avatar
Själv avnjuter jag en Vasa special i detta nu, solklar 1:a.
http://www.vasabryggeri.nu/html/produkter.html

Apotekarnes smakar fan knappt någonting, blev ruskigt besviken när jag provade här om veckan.
Citera
2009-11-19, 19:17
Medlem
prewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Någon som vet förresten var Grebbestads Julmust kan inhandlas? Bor i Skåne... Finns den i Göteborg månne?

Den finns på Ica Focus i Göteborg.
Citera
2009-11-19, 20:25
Medlem
Azchateros avatar
Sitter här och avnjuter ett kallt glas apotekarnes julmust. Har inte druckit denna dryck på ett par dagar, så jag har längtat!

Ding, 400 inlägg!
Citera
2009-11-21, 17:46
Medlem
Arbetarbroders avatar
Kommer Coca-Colas variant på julmust ut i handeln i år? Minns inte var den hette, hade en gammeldags etikett och signalerade verkligen inte att det var Coca-Cola som låg bakom den.
Citera
2009-11-21, 17:49
Medlem
Knasibass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Ni diskuterar vilken julmust som är godast. Jag kan ha fel, men görs inte ALL must av precis samma essens som de olika "bryggerierna" blandar till?
Så kan det seriöst inte vara. Tycker Apotekarnes, Nygårda och de andra "vanliga" smakar typ samma men det finns mer udda märken som är myycket godare.
Citera
2009-11-21, 17:59
Medlem
cheeffs avatar
Nu kanske jag får skämmas men är det bara jag som tycker att Eldorados Julmust faktiskt är god?
Citera
2009-11-21, 18:07
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Kommer Coca-Colas variant på julmust ut i handeln i år? Minns inte var den hette, hade en gammeldags etikett och signalerade verkligen inte att det var Coca-Cola som låg bakom den.

Minns jag fel om jag säger bjäres? Har aldrig smakat själv, är den något att ha eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in