som jag nämnde i tidigare post, vad jag förstår så syftar dom inte på Apotekaren som i Apotekare i bestämd form utan mer som Arne som jobbar som apotekare alltså ApotekArne. När han då gör ett eget märke blir det i ägande form:
Apotekarnes
det är min teori :P
Öhmm... Detta tillhör väl allmänbildningen? Apotekarne är en gammal pluralform av nutida apotekarna. Hade det varit som gurgelmuffen föreslår hade det hetat, Apotek-Arnes.
Senast redigerad av HowlinWolf 2009-11-19 kl. 00:04.
som jag nämnde i tidigare post, vad jag förstår så syftar dom inte på Apotekaren som i Apotekare i bestämd form utan mer som Arne som jobbar som apotekare alltså ApotekArne. När han då gör ett eget märke blir det i ägande form:
Apotekarnes
det är min teori :P
Säg att du skämtar!
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_c
Guttsta bryggeris Gammeldags Julmust, enda som är riktigt god tycker jag!
Brukar alltid vinna must-testerna när den är med. Och förra året började den tillomed skeppas till staterna ,då jänkarna verkar älska den
Nja, det är nog svenskarna i USA som är största kunderna.
Kommer Coca-Colas variant på julmust ut i handeln i år? Minns inte var den hette, hade en gammeldags etikett och signalerade verkligen inte att det var Coca-Cola som låg bakom den.
Kommer Coca-Colas variant på julmust ut i handeln i år? Minns inte var den hette, hade en gammeldags etikett och signalerade verkligen inte att det var Coca-Cola som låg bakom den.
Minns jag fel om jag säger bjäres? Har aldrig smakat själv, är den något att ha eller?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!