2009-11-21, 18:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Nu kanske jag får skämmas men är det bara jag som tycker att Eldorados Julmust faktiskt är god?

Nej då! Om du tittar på mina äldre inlägg i tråden så har jag skrivit om min kärleksförklaring till denna julmust.
Citera
2009-11-21, 18:54
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Nej då! Om du tittar på mina äldre inlägg i tråden så har jag skrivit om min kärleksförklaring till denna julmust.
Hah bra! Den musten är faktiskt hela familjens favorit men kan faktiskt inte komma på någon annan som jag känner som gillar den. Massproducerad eller ej, den är förbannat god.
Citera
2009-11-21, 21:04
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Hah bra! Den musten är faktiskt hela familjens favorit men kan faktiskt inte komma på någon annan som jag känner som gillar den. Massproducerad eller ej, den är förbannat god.

Tja, jag köpte den mest på grund av priset och lite på måfå då man ändå har en del förutfattade meningar om just Eldorados produkter. Och även om de misslyckades fatalt med att göra en god blåbärssylt så ska de ändå ha credd för att jag druckit mer must i år än tidigare, enbart på grund av deras egna. Snart ska jag dock korka upp en 1,5 L Nygårda och försöka komma underfund med vad jag egentligen tycker om den...
Citera
2009-11-23, 02:12
Medlem
eagless avatar
ApoterkarnEs på glasflaska

ApoterkarnEs på glasflaska...är den enda för mig men...har oxå hört att det råder brist på returglas. Oroväckande
Alla ni Apotekarnes must-fantaster runt Farsta Haninge...VAR,var hittar man Apotekarnes på glas!??
Citera
2009-11-23, 17:46
Medlem
pjalles avatar
Morsan köpte 6 pack 1.5 liter Hasboe sockerfri julmust... oändligt äcklig!
Citera
2009-11-23, 20:04
Medlem
Disco-Mannens avatar
Apotekarnes julmust funkar fint fint för mig
Citera
2009-11-25, 23:09
Medlem
Magnums avatar
Ett par 33: or av Kopparbergs Julmust har runnit nerför min strupe under dagen. Kraftig smak på den och den skummar mycket. Inte dum alls!
Citera
2009-11-26, 14:40
Medlem
Tycker man ser typ bara en massa Nygårda julmust ute i affärerna nu.. blir lite halvbesviken på det.. Har inte vågat testa den än. Någon som har och kan beskriva känslan av den?

+

Någon som har hittat Zeunerts i Malmö?
Citera
2009-11-26, 15:01
Medlem
PappaZs avatar
Personligen kommer jag nu att vara tvungen att bojkotta ICA fram till jul.
De har tagit ett beslut om att inte köpa in Apotekarnes Julmust light i år.
Vi som inte hanterar socker så bra och är förvisade till light-träsket har av ICA berövats den enda drickbara light-varianten av vår älskade julmust.
Skämmes ICA! Skämmes!
Citera
2009-11-26, 17:22
Medlem
Bulten81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonShizzle
Tycker man ser typ bara en massa Nygårda julmust ute i affärerna nu.. blir lite halvbesviken på det.. Har inte vågat testa den än. Någon som har och kan beskriva känslan av den?

+

Någon som har hittat Zeunerts i Malmö?
ICA Kvantum Mobilia och City Gross i Höör.
Citera
2009-11-26, 18:02
Medlem
gr6810s avatar
Är det någon som har hittat Nygårdas lagrade variant någonstans i Malmö? Jag skulle vilja testa den mot Zeunerts.
Citera
2009-11-26, 19:54
Medlem
kmrdzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Är det någon som har hittat Nygårdas lagrade variant någonstans i Malmö? Jag skulle vilja testa den mot Zeunerts.
Sitter med en just nu, precis korkat upp efter att ha kylt den lagom och hällt upp i ölglas av finare snitt... Oerhört positivt överraskad. Hittade den på ICA, ifall det hjälper något.

Mörkt och tät färg, knappt genomskinlig, med behagliga rödtoner... Doften fylligt frisk, måste säga att det är oerhört angenämt det här... Första smaken blev jag först lite fundersam då det smakade som vilken julmust som helst, men sen blommade det ut i kryddiga toner som påminner om pepparkaka, och en trevlig vaniljton rundar av paketet.

Prisvärd, god och flaskan är dessutom kanonsnygg på ett lite klassiskt sätt. 5/5! Återstår bara att testa Zeunerts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in