2014-09-28, 16:56
Medlem
DevilGods avatar
Tyckte mig se julmust framtagen på ICA City i Örebro häromdagen. Tittade inte på bästföredatumet, så kanske är rester från förra julen.
Citera
2014-09-28, 20:04
Medlem
Hyvla-en-ulks avatar
Netto har börjat sälja Läckö julmust för 7.95 kr för 1,5 liter + pant.
Läckö tillverkas av Hellefors bryggeri.
Citera
2014-09-29, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilGod
Tyckte mig se julmust framtagen på ICA City i Örebro häromdagen. Tittade inte på bästföredatumet, så kanske är rester från förra julen.

Ännu bättre om det är från förra året, tänk att få lagrad must till priset av ung must...
Citera
2014-09-30, 09:44
Medlem
Vedspiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Aldrig för tidigt för julmust! Smaklökarna bryr sig inte om traditioner.

Mycket väl talat!

Jag findrack en flaska Apotekarnes upphittad i en jordkällare i juli, det var utan tvekan sommarens höjdpunkt. Den där backen Zeunerts står risigt till nu...
Citera
2014-10-01, 17:06
Medlem
Ratis avatar
I år ska jag minsann komma ihåg att spara några Zeunerts till midsommarafton eller i bästa fall till nästa jul. Ska tydligen smaka bättre om man lagrar dom.
Citera
2014-10-01, 17:33
Medlem
Gnomegirls avatar
Förra året hade de lyxjulmust på systemet i fina flaskor med äkta kork.
Köpte trots priset ett gäng som jag snålade på så att de räckte ända till påsken. Väldigt god must, eller så var det bara placeboeffekt p.g.a den lyxiga förpackningen.
Hursomhelst blir det en svärm nya i år med om den nu kommer finnas kvar. (hoppas)

Julmust i petflaska är en styggelse. Julmust skall komma ur glasflaska! Punkt.

MVH/Gnomegirl
Senast redigerad av Gnomegirl 2014-10-01 kl. 17:36.
Citera
2014-10-02, 20:11
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattPersson
Aldrig för tidigt för julmust! Smaklökarna bryr sig inte om traditioner.

Det gör mina. Att inte dricka julmust mellan jularna gör den så jävla mycket godare när man väl kalasar loss i december.
Citera
2014-10-05, 09:12
Medlem
keller68s avatar
Varför börjar vissa butiker att stapla upp årets julmust redan i september månad ? Man blir både less och bedrövad att se denna unika och traditionsenliga dryck som hör julen till. Traditionerna suddas ut mer och mer känner jag. Samt att man hinner ledsna innan advent ens har börjat. Solen skiner ute och det är vackert väder.

Vi har just haft kräftskivan och surströmmingspremiären. Allhelgona är på ingående lika så Mårten gås. Men ändå ska handlarna envisas med att förstöra julstämningen för oss som åtminstone vill vänta till advent åtminstone att inta julmusten. Människor behöver inte stressa fram mer än vad de har. De hinner handla med om de bara planerar sin vardag lite bättre. Blir verkligen less på att de denna ädla dryck skina upp hyllorna redan i september.
Citera
2014-10-05, 15:28
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keller68
Varför börjar vissa butiker att stapla upp årets julmust redan i september månad ? Man blir både less och bedrövad att se denna unika och traditionsenliga dryck som hör julen till. Traditionerna suddas ut mer och mer känner jag. Samt att man hinner ledsna innan advent ens har börjat. Solen skiner ute och det är vackert väder.

Vi har just haft kräftskivan och surströmmingspremiären. Allhelgona är på ingående lika så Mårten gås. Men ändå ska handlarna envisas med att förstöra julstämningen för oss som åtminstone vill vänta till advent åtminstone att inta julmusten. Människor behöver inte stressa fram mer än vad de har. De hinner handla med om de bara planerar sin vardag lite bättre. Blir verkligen less på att de denna ädla dryck skina upp hyllorna redan i september.

Ingen som tvingar en att köpa redan nu. Så vad är det att klaga på egentligen.
Citera
2014-10-15, 11:40
Medlem
Jodo21s avatar
Zeunerts julmust finns nu på bl.a Dollarstore, 10 kr flaskan.
Köpte på mig en back..
Citera
2014-10-16, 02:21
Medlem
dagsmejas avatar
Från den 1 november kan man köpa Nygårda vintage oak på systemet.
Citera
2014-10-16, 17:05
Bannlyst
Tycker de börjar lite väl tidigt med julmusten, finns fullt med Julmust här i våran ICA-butik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in