Citat:
Ursprungligen postat av EADGBe
Jag ljuger inte alls om något. Som sagt, jag är inte ute efter amfetaminen och gör det därför. Får jag diagnosen innebär det antagligen att jag får ge upp min favorit drog, imovane som får mig att sömna i höga doser.
Jag vet inte hur jag ska lägga upp det hela för min läkare bara. Kan vi snickra på det tillsammans?
- Hej, det var inte går inte.. blablabla. Jag tror att jag vet vad som är problemet bakom min sömn: ADD. Jag läste lite på internet inatt då jag inte kunde sova, och upptäkte en mängd artiklar om hur ADD orsakar insomni. Tror du att jag kan ha ADD? Jag känner igen mig i många av symptomen.
Något i den stilen?
Jag hade inte dragit upp sömnsvårigheterna primärt, utan din ADD.
Risken finns med svamliga, inkompetenta läkare att de anser att du bara är lat och skickar dig på sömnutredning etc.
Sömnutredning är förvisso en bra sak, men primärt är det troligtvis din ADD som orsakar den (och medicinering kommer hjälpa dig med sömnen).
Läs på om ADD, skriv ner dina symtom så du inte sitter framför läkaren och inte får fram nåt. Be din mamma följa med, hon har all info om dig som barn och ungdom!
Det jag gjorde var att ringa till närpsyk i min stad, och berättade för sköterskan jag pratade med om mina symtom, att jag misstänkte skarpt att jag hade ADD.
Hon bad mig ringa till en annan kärring och då fick jag göra en självanmälan om ADD, hon frågade massa frågor i telefonen, samt skickade hem papper som man skulle fylla i.