Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicaman
Precis som föregående svarat så har även jag svårt med att formulera meningarna... har ofta mycket tankar i huvudet samt känner även stress vilket gör det svårt att hänga med i samtalet som förs. Jag har även väldigt svårt att komma på ett samtalsämne att prata om vilket blir väldigt jobbigt i längden då det är den andra som får leda samatalet framåt hela tiden.
Har också problem med medberoendet i samtal, fast jag undrar om det har så mycket med uppmärksamhetstörning att göra?. Det beror på vad man lägger in i begreppet, bara ha uppmärksamhet på sig själv!!!? är ju en typ av störning

Så jag kommer ofta på mig med att ha slutat lyssna när folk korspratar vid fikabordet, jag känner mig ganska utanför och bortkopplad från min egentliga förmåga att kunnat ha inflikat kommenterar.
Blir det någon skillnad gentemot folk du känner väl och nya människor?
Jag tror att förslagenheten jag drabbas av beror på självcentrering som kanske också är en följd av ADD?, jag kan bara triggas av mina egna tankar och känslor och utgår ifrån mig själv enbart...jag kan inte publikfria fram samtalsämnen beroende på vilken personlighetsuppfattning jag har av motparten,
kan du?.
Jag pratat enbart för att bli hörd och förstådd inte för att lära mig av andra, pratar inte med människor utan till människor hur självutplånande kostymen än är

.
När du har sådär mycket tankar,
är det nyfikenhet på andra eller handlar det om hur du vill framstå? eller är det en lojalitetskonflikt däremellan?.