Citat:
Ursprungligen postat av eggkranium
När man är 1-11 så har man inget begrepp om vad som är annorlunda och inte, speciellt inte på det viset.
Ett vanligt förlopp är att man har ADHD som barn, för att det sedan övergår till ADD som vuxen.
OnTopic så vill jag framhäva att jag har haft grova sömnproblem sen början av tonåren, det gick/går absolut inte att väcka mig, sover ofta 12-20 timmar, somnar ofta 4-6 på morgonen...
Kan säga att det felande uppehållandet av rutiner, där innefattas också dygnsrytm, är ett av de största problem som en person med ADHD/ADD kan ha.
Varje gång jag läser dina inlägg pustar jag ut och känner känslan av hur jävla mycket bättre mitt skitliv vore om jag upptäckt det tidigare.
Kommer han inte vilja prata med mina föräldrar om hur jag var som barn? Jag vet att jag isolerade mig själv, spelade dator vid varje tillfälle jag fick, lekte inte med barnen på gården mer än ett par gånger i veckan. På dagis var jag inte bråkig, utan jag var en av de få snällaste barnen.
Tvivlar på att jag varit hyperaktiv som barn, men mina föräldrar kan bekräfta att jag inte kan somna, och att det är oerhörda problem med att väcka mig, och då menar jag verkligen "hot-oerhörda". Mina föräldrar vill självklart att jag ska klara skolan, det vill jag med, därför ber jag dem ofta göra saker som att försöka kitla mig vaken eller hälla vatten på mig om jag inte är uppe.
Trots det ligger jag semi-medvetslös och har inte en tanke på klockan är, om det är skola etc, jag vet bara att min dröm/sömn har blivit avbruten och måste fortsätta till vilket pris som helst.