Jag har alltid känt mig annorlunda än andra och kom av en slump in på en sida om ADD när jag slösurfade för 1-2 månader sen. Då jag läste om symptomen och dom en efter en stämde så kändes det nästan som en sten lämnade från mitt hjärta, äntligen visste jag vad som var fel med mig!
Tog mig äntligen mod att ringa (gillar ej att snacka på tele eller att be om hjälp) till min lokala vårdcentral för att be om att få snacka med någon/göra en utredning. Kvinnan ställde några frågor om hur jag känner mig och mår och bokade in en tid för med en läkare om två veckor.
Vad kommer att hända där? Allmänt snack om hur jag mår?
Jag nämnde för henne att jag tror att jag har varit deprimerad mer eller mindre under flera år. Får läkaren skriva ut Ritalin/Concerta utan att man har någon diagnos? Eller får han bara skriva ut ångestdämpande?
Tror att jag är deprimerad pga av min (eventuella) ADD, har alltid haft lätt för att lära mig saker och är smart men pluggade i princip aldrig under min skolgång och började skolka väldigt mycket i gymnasiet vilket resulterade i att jag tillslut hoppade av i tvåan. Har gjort diverse försök att plugga klart gymnasiet men det är i princip omöjligt för mig att få ro och kunna plugga något och ”zoonar ut” hela tiden när jag läser i någon tråkig bok så det har runnit i sanden varje gång.
Har haft jävligt tur och kunnat försörja mig på diverse saker på internet sedan dess(är snart 25år), den källan ser dock ut att torka ut nu och mitt liv går en mycket mörk framtid till mötes om inget görs.
Aja, blev lite längre det här än jag hade tänkt mig
Men min egentliga fråga är alltså:
Vad kommer att hända hos läkaren? Vad kan han göra? Vill inte att han bara skriver ut något ångestdämpande och sedan händer inget mer då jag tror att ADD ligger bakom mina problem (har fler än bara depression).
Bollen är iallafall i rullning, wish me luck.