Citat:
Ursprungligen postat av EADGBe
Tror du att jag kan ha ADD? Jag har alltid haft bilden av mig själv som en person med abnormal intelligens, trots att jag varken är spektakulärt bra på mattematik eller fysik. Jag tycker att det jag lär mig i skolan är enkelt, men att studera inför prov är ett helvete, oavsett hur svårt provet är. Har jag en vecka på mig att plugga inför det, skjuter jag upp det några dagar, sen öppnar jag boken, läser en sida och tar in hälften av kunskapen, för att sedan intala mig att jag kan allt. Dagen innan provet sitter jag alltid från 18-04 med vad som känns som en ångest, praktiskt taget gråtandes över att jag inte kommer klara provet, trots att jag försökt läsa.
Skulle det också förklara varför jag känner mig som en zombie när jag vaknar? Och en sak till, "AD" Attention Disorder.. Jag hade väl ett större behöv av uppmärksamhet när jag var ett barn, 1-11 kanske. Idag känner jag knappt något behov av uppmärksamhet, men jag älskar att visa för vänner när jag är bra på något, t.ex. spela gitarr.
Just nu känner jag mig bara så jäkla glad över att möjligtvis hittat felet på mig, som gjort att jag varit deprimerad och ensam större delen av mitt liv. Jag ska gå till min läkare så fort han börjar jobbet idag.
Shit pommes!
ALLT du skriver stämmer in på mig också..precis allt...
Har en AD(H)D utredning på gång för tillfället, träffat läkaren för andra gången.
Fick göra lite tester, ett utan och ett med medicin (ritaline 20mg), fick fylla i diverse självskattningsskalor och prata om uppväxt, kriminalitet, missbruk etc.
Det lilla jag läst om dig får mig att tro att du har ADD, precis samma tecken som fick mig att tro att jag själv hade det.. Du ska absolut ta kontakt med din läkare så fort som möjligt, det kommer hjälpa dig från den dagen du gör det, och resten av ditt liv.
Det värsta med allting är att det känns som om livet kommer börja när medicinering/terapi kommer igång, att man slängt bort sitt tidigare p.g.a dålig kunskap på området.. Har man gått i 30 år och inte känt sig som en hel människa, att man inte kan slutföra ett jävla skit, att alla man ser runtomkring sig klarar så simpla ting som dygnsrytm, planering, ekonomi etc., medans en annan har en svart aura av strul omkring sig.
Kan uppdatera dig vad som händer på min ADD-front i form av möten med min läkare, så du vet vad du har att vänta, så uppdatera mig gärna om vilka steg du tar, vi hjälper varandra!