2011-09-06, 16:23
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Inte lika styv i korken längre märker jag.
Nu är det ju säkerhetspoliser plus ett antal vittnen som avgör helgens händelser, inte hur du tolkar en film du hittat på nätet. Som du säkert inser om du funderar lite så bevisar en ett år gammal film ingenting av vad som inträffade i lördags natt.

Lämpligen kan du diskutera den gamla incidenten i därför avsedd flashback-tråd.

Jasså, hur menar du då?

Precis, men uppfattningen att ordningspolisen hade prioriterat annorlunda, mycket annorlunda om EA´s version stämde är ju kvar.

Att det är en gammal film vet jag, men det vi kan se utifrån filmen och vad som efterföljer filmen (diskussionen) så ser det ju inte ut som EA´s version stämmer med vad filmen visar. Det blir ju då aktuellt igen, eftersom vi återigen har en händelse där han beskylls för att ha varit aggressiv. Det är intressant att se hur argumentation och formuleringar liknar varandra vid båda händelserna.
Citera
2011-09-06, 16:25
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye

Förmodligen var det SÄPO som ville att den lokala polisen skulle ta EA till stationen för målsägarförhör. Dessutom med ett kompletterande pisseprov så att misstanken om narkotikabrott slutgiltigt skulle kunna undanröjas. Och så får polisen göra ja.

Varför skulle han gripas och tas med för målsägandeförhör? Det är ju han som anmält vakterna i efterhand, för att de anmält honom. I det läget var han knappast målsägare med andra ord.
Citera
2011-09-06, 16:31
Medlem
voonkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBlatteKille84
Man måste skilja på åsikter och politik när det kommer till den graden att man använder rasistiska inlägg och propaganda. Åsikterna ska vara subjektivt inget annat.

Erik var full och dryg och våldsam självklart måste Armo ingripa och sköter sitt jobb bättre än nånsin. Att erik är dessutom rasist gör inte saken bättre liksom, va tror han efgentligen? Vem e han som ska få komma till VIP rummet med sina åsikter? Man måste skilja på jobb och vanligt liv. Man kan inte gå ut och tro man är kung när man hitler sympatasier. Herregud vi lever i 2010 talet trodde vi hade kommer underfund med detta tjabbel.

Man skäms som skattebetalare pengarna ska gå åt en rasist som är ute på en krogkväll med sin lika fula alkoliserade luder brud och tro dom är oskyldiga. Erik var grymt full och utdela slag då måste man som vakt givetvis ingripa, även om man vet sällskapet har säpo agenter med sig, som vakten själv betalar med sin skatt.

Sjukt värld minst sagt.

Jag förstår att du mår dåligt över att Erik kommit mycket längre i livet än vad du har, speciellt om du umgåtts med denna vakt och ser honom som din vän. Jag vet inte vilket land du kommer ifrån men här i Sverige så lever vi i ett demokratiskt samhälle där folkvalda och demokratin skyddas av SÄPO. Du verkar inte vara någon vidare demokratianhängare, och inte verkar du ha gått klart din SFIkurs heller, då du är helt värdelös på att stava.

Du hävdar överdrivet många gånger att du betalar skatt, något som i många fall brukar tyda på precis motsatsen.

Well Well.. du får skämmas över det du skrivit här såsmåning om ialf
Citera
2011-09-06, 16:31
Medlem
obans avatar
Redan när man hörde talas om historien var det tydligt att här hade vi med en våldsbenägen svartskalle att göra och offret var i vanlig ordning en helt oskyldig svensk. Nu visar vittnesmål alltså att Hassan sket på sig när han insåg att han satt med arslet i vagnen då SÄPO var inblandat i det hela. Stor humor!
Citera
2011-09-06, 16:34
Moderator
Eerieyes avatar
Pellepolis,

vi får nog släppa det här sedan. För det första så vet vi inte ens om EA var gripen. Han togs med till stationen ja. Jag har också, vid ett tillfälle, medföljt till en polisstation för att lämna in en polisanmälan och i samband med det varit i målsägarförhör. Polisen kör ofta folk till stationen om det är något komplicerat. Och visst kan man utföra kroppsbesiktning på folk som inte är misstänkta, det sker väl vid varenda misstänkt våldtäkt tror jag.

Är du verkligen polis? Vi vet heller inte om vakterna kallades eller kördes till krim för förhör av något slag.

Slutligen var SÄPO inblandat och de kanske har som rutin att alltid låta lokal polis utreda så mycket de kan, och så fort de kan, om deras skyddslingar utsätts för något? Vad är då enklare än att låta lokalpolisen skjutsa till sitt inre befäl?

Nu släpper vi detta!
Citera
2011-09-06, 16:38
Medlem
Bergakungens avatar
Jag håller med Pellepolis. Här finns ett par rejäla luckor i resonerandet som inte fylls av de bedyranden som kommer fram i tråden. Sedan har de flesta ingen sm helst insikt hur personskyddet på SÄK arbetar - att de skulle ingripa mot EA avseende knarkbruk eller alkoholbruk flyger inte. Det är extremt uppseendeväckande att de ens har lämnat över sin skyddsling till ordningspolisen. Men det är förstås också extremt ovanligt att personer med personskydd ställer till det på fyllan också.

Vem kallade polisen till platsen? Vad, exakt, har EA anmälts för? Vem har anmält honom? Blev han LOB:ad?
Citera
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Pellepolis,

vi får nog släppa det här sedan. För det första så vet vi inte ens om EA var gripen. Han togs med till stationen ja. Jag har också, vid ett tillfälle, medföljt till en polisstation för att lämna in en polisanmälan och i samband med det varit i målsägarförhör. Polisen kör ofta folk till stationen om det är något komplicerat. Och visst kan man utföra kroppsbesiktning på folk som inte är misstänkta, det sker väl vid varenda misstänkt våldtäkt tror jag.

Är du verkligen polis? Vi vet heller inte om vakterna kallades eller kördes till krim för förhör av något slag.

Slutligen var SÄPO inblandat och de kanske har som rutin att alltid låta lokal polis utreda så mycket de kan, och så fort de kan, om deras skyddslingar utsätts för något? Vad är då enklare än att låta lokalpolisen skjutsa till sitt inre befäl?

Nu släpper vi detta!

Det är väldigt mycket vi INTE vet här. Många hävdar olika saker och det står olika saker i tidningarna. Vi spekulerar fritt utifrån den information vi har.

Dock finner jag viss information mer trolig och logisk än annan information, och väljer då att tro på den. Hur det faller ut sedan vet vi inte förrän eventuell rättegång har varit. Jag tror dock inte att det kommer bli någon rättegång alls. Min erfarenhet är att anmälningar så som våld mot tjänsteman läggs ner även i de fall då polisen/vakten hamnat på sjukhus, vilket inte skett i det här fallet. Vad gäller EA´s anmälningar tror jag inte heller de kommer leda någon vart alls.

Så, det som står kvar att göra är att spekulera och försöka finna det mest troliga scenariot - det är i alla fall det jag är intresserad av.
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellepolis
Jasså, hur menar du då?

Precis, men uppfattningen att ordningspolisen hade prioriterat annorlunda, mycket annorlunda om EA´s version stämde är ju kvar.

Att det är en gammal film vet jag, men det vi kan se utifrån filmen och vad som efterföljer filmen (diskussionen) så ser det ju inte ut som EA´s version stämmer med vad filmen visar. Det blir ju då aktuellt igen, eftersom vi återigen har en händelse där han beskylls för att ha varit aggressiv. Det är intressant att se hur argumentation och formuleringar liknar varandra vid båda händelserna.
Som sagt, filmen du letat upp är självfallet helt irrelevant för detta fall. Diskutera den i den egna tråden så ska du se att dina missuppfattningar reds ut.

Även om Almqvist varit en flera gånger tidigare dömd våldsman hade bedömningen av helgens händelser till fullo utgått från de cirka sex vittnena, vara två är polismän i tjänst och ett skriver i denna tråd.
Senast redigerad av Månsan 2011-09-06 kl. 16:49.
Citera
2011-09-06, 16:49
Medlem
Mokoss avatar
Citat:
Man måste skilja på åsikter och politik när det kommer till den graden att man använder rasistiska inlägg och propaganda. Åsikterna ska vara subjektivt inget annat.

Erik var full och dryg och våldsam självklart måste Armo ingripa och sköter sitt jobb bättre än nånsin. Att erik är dessutom rasist gör inte saken bättre liksom, va tror han efgentligen? Vem e han som ska få komma till VIP rummet med sina åsikter? Man måste skilja på jobb och vanligt liv. Man kan inte gå ut och tro man är kung när man hitler sympatasier. Herregud vi lever i 2010 talet trodde vi hade kommer underfund med detta tjabbel.

Man skäms som skattebetalare pengarna ska gå åt en rasist som är ute på en krogkväll med sin lika fula alkoliserade luder brud och tro dom är oskyldiga. Erik var grymt full och utdela slag då måste man som vakt givetvis ingripa, även om man vet sällskapet har säpo agenter med sig, som vakten själv betalar med sin skatt.

Sjukt värld minst sagt.

Du bemöter ju knappt en enda punkt som jag har i mitt inlägg med några som helst logiska motargument, utan du bara fortsätter ditt evinnerliga pladder om att EA är en rasist..

Återigen.. åsikter ÄR politik, inget annat.. och åsikterna får spridas till allmänhet om de inte faller under lagen om hets mot folkgrupp, vilket inga utav de publika uttal som EA har uttalat kan falla inom, hade det varit så hade vi haft krigsrubriker i Svenska dagstidningar.

Det roliga är att du säger att åsikter måste vara subjektiva... surprise: åsikter är just det.. subjektiva.. till skillnad från objektivitet som är neutral. så du menar att politik inte får innehålla åsikter?.. Då kan vi ju angripa Måna Muslim som gärna blandade med en hel del subjektiva åsikter i sin politik, och även samtliga politiker som är just det:subjektiva i sin tolkning av politik, det som förenar dom är att det finns många gemensamma nämnare som dom är eniga om..

Den här var fin:
Citat:
liksom, va tror han efgentligen? Vem e han som ska få komma till VIP rummet med sina åsikter?
Så på grund av hans ÅSIKTER så har han inte rätt å komma in på erat lilla VIP rum? Vet du vad det kallas? Det kallas fascism!
Citera
2011-09-06, 16:55
Medlem
fireheadswes avatar
Erik A är som en djävla kärring. När nån eller nåt inte går hans väg så drar han igång hela propaganda-apparaten, "ingen djävel ska gå säker". HAN ratsitar vakten, hånar honom och förlöjligar honom på facebook. Han drar fram rasistkortet, går till media.

Så fungerar rasisterna i riksdagen. Minsta lilla som går emot de så lägger de upp blogg inlägg, känner sig kränkta och hela världen är emot de. Som små barn som inte får äta hela tårtan själv.

Killen kommer inte på en restaurang i Göteborg och direkt twittrar han om sverigefientliga restaungägare.
Varför springer han på dessa invandrarhak?? Det är ju för fan han själv som utsätter sig för skiten. Han springer på sushirestauranger, kina-krogar och krogar som ägs av invandrare, samtidigt när han inte får sin vilja fram så gnäller han på att det är mångkulturens fel.

Hoppas han åker dit så det smäller om det. Men han blir väl bara lite martyr-hjälte bland de andra rasisterna.
Senast redigerad av fireheadswe 2011-09-06 kl. 17:01.
Citera
2011-09-06, 16:56
Medlem
fireheadswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oban
Redan när man hörde talas om historien var det tydligt att här hade vi med en våldsbenägen svartskalle att göra och offret var i vanlig ordning en helt oskyldig svensk. Nu visar vittnesmål alltså att Hassan sket på sig när han insåg att han satt med arslet i vagnen då SÄPO var inblandat i det hela. Stor humor!

Det är Erik som gillar att kuta omkring på kungsgatan och sparka på folk. Alkoholisten har problem med att folk säger emot honom.
Citera
2011-09-06, 17:19
Bannlyst
Citat:

Sjukt värld minst sagt.
Finns ju massor av vittnen till händelsen i tråden som pekar på att han var nykter.
Är du ett undantag som lyckats missa detta faktum? Tomte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in