2011-09-07, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Poliser och ordningsvakter är normalt sett vänsterns hatobjekt nummer ett.

Ja, det var det jag menade. Att de bytte åsikt bara för att OV anmälde en sverigedemokrat.
Citera
2011-09-07, 17:56
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Du missade alltså (finns i ditt citat) orden "går att förutspå" ?
Enligt svenska akademien är synonymen till förutspå - förutsäga (på rationell grund).
Om du avsåg att skriva att du gissade, spekulerade om eller chansade i största allmänhet borde du gjort ett annat ordval.
Citera
2011-09-07, 18:15
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Enligt svenska akademien är synonymen till förutspå - förutsäga (på rationell grund).
Om du avsåg att skriva att du gissade, spekulerade om eller chansade i största allmänhet borde du gjort ett annat ordval.

Men nu är det så att jag förutsäger på rationell grund: SÄK kan inte skydda honom om han inte bidrar till riskminimeringen, och att SÄK skall gå emellan då EA spelar topp på Stureplanshaken kan man inte fortsätta med.

JÅ (för det finns väl ingen grå eminens som bestämmer?) kommer därför ombedas åtgärda saken för det ser inte bara illa ut för alla inblandade, det ökar också riskerna, helt oacceptabelt.

Så mitt ordval var korrekt. Däremot bör det också ligga i betydelsen att det är en förutsägelse, inte en garanterad händelseutveckling.
Citera
2011-09-07, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dcom87
Jadu, vakten har/är ju enligt skärmdumpar med i anti-SD grupper på Facebook. Så sannolikt känner han igen Erik. Om jag bestämmer mig för att vara mot någon gruppering så brukar jag först utbilda mig om den gruppen. Lämpligtvis genom att se debatter och kolla på hemsidor. Men du kanske antar att vakten är en idiot som spontant går med i Facebookgrupper med politiska budskap. Jag tror det dock inte.

Och för vaktens story är det jättebra att påstå att Erik skrikit rasistiska saker åt honom.

Tidigare i tråden så har det presenterats mer hållande teorier som pekar på det ologiska i att Erik först och främst kommer in genom entrén trots den påstådda narkotikapåverkan, detta med livvakter från SÄPO som med lätthet skulle känna igen sådant beteende. Sedan ska han alltså, med livvakterna ståendes bredvid, ha misshandlad och kränkt vakten.

Om nu Erik var narkotikapåverkad, varför ingriper inte livvakterna innan han ger sig ut på stan? Livvakter ska inte bara skydda objekt från yttre hot utan även objektet från sitt egna agerande. Detta är dock min lekmannabedömning, men det låter jäkligt rimligt.
Ska vi nu räkna in den mänskliga faktorn i att livvakterna var lite slappa den kvällen (båda två, inte troligt men för argumentationens skull).
Då ska alltså Erik (påstått narkotikapåverkad) kommit in genom entrén där entrévärdarna (kanske vakter).

Det luktar lite fishy och det står ingen i köket om jag säger så.

Edit: Om det nu visar sig att Erik är skyldig till det han är anklagad för så är nya höjder av dumhet upptäckta.
Påstår vakterna att han ska ha varit narkotikapåverkad innan han gick dit? Du vet väl att det är vanligt att man tar narkotika inne på toaletten nuförtiden?
Har för mig att någon chef eller liknande för klubben ska ha sagt att Erik uppträdde hotfullt eller något (inte säker på detta), någon som vet vad jag talar om? Möjligt att jag hört fel.
Vet man var SÄPO befann sig när detta ägde rum, alltså såg de hela händelseförloppet? Dessa två personer är i sådnna fall mest trovärdiga som vittnen.
Senast redigerad av FlashThat 2011-09-07 kl. 18:37.
Citera
2011-09-07, 18:43
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voonkan
Haha aa.. det var säkert därför. Synd om övervåldsanvänande snart dömd uppöveröronen skuldsatt dörrvakt.. Snyft snyft.

Det är väl oavsett ganska självklart att han byter Facebook-profil efter att ni på klassiskt SD-manér fått för er att han skulle vara intresserad av era åsikter. Varenda dagstidning värd namnet har ju nyligen gjort samma sak.

När något luktar illa, så flyttar man ju på sig
Citera
2011-09-07, 18:48
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Spetza
På vilket vis gjorde Erik bort sig?
Idiot.

För övrigt är det bara att hoppas att denna rasistiska blatte-vakt får vad han förtjänar.

Riksdagsmän som hamnar i krogbråk är pinsamma. Dels för att krogbråk är pinsamma, dels för att det blir väldigt uppenbart att de inte duger till det ämbete de har. Att Erik gjort bort sig är solklart.
Citera
2011-09-07, 18:52
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Riksdagsmän som hamnar i krogbråk är pinsamma. Dels för att krogbråk är pinsamma, dels för att det blir väldigt uppenbart att de inte duger till det ämbete de har. Att Erik gjort bort sig är solklart.

På vilket sätt är det solklart ?
Om en blattevakt hoppar på honom så är det väl inte Erik som är skyldig. Och det säger naturligtvis ingenting om han duger till sitt ämbete eller inte. Har inte ens med saken att göra.

Det kommer väl fram i rättegången när säpopoliserna vittnar.
Citera
2011-09-07, 18:55
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platin
Om han bedöms som oskyldig, medan vakten döms kommer nog SD kunna spela på detta. Detta om något skulle visa på det samhällshat som mediaetablissemanget och 7-klövern har framkallat genom deras retorik. Antingen kan det innebära stora problem för SD, eller en rejäl guldklimp, beroende på hur det urartar sig..

SD är ju lite av politikens byluder, så att en sådan taktik vore för billig för dem är ju att hoppas på för mycket. Men man får hoppas att någon person i partiet har en god relation till en klok äldre släkting eller liknande så att de kan förklara det urbota i ett sådant agerande.
Citera
2011-09-07, 18:59
Medlem
pellegretas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
PDet kommer väl fram i rättegången när säpopoliserna vittnar.
var inte så säker på det
Citera
2011-09-07, 19:02
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
På vilket sätt är det solklart ?
Om en blattevakt hoppar på honom så är det väl inte Erik som är skyldig. Och det säger naturligtvis ingenting om han duger till sitt ämbete eller inte. Har inte ens med saken att göra.

Det kommer väl fram i rättegången när säpopoliserna vittnar.

Det är ju inte första gången något liknande händer Almqvist, vilket naturligtvis är pinsamt.

Sen kan ju vakten varit hur mycket blatte som helst, det undantar inte att han är ordningsvakt och att han arbetat på en plats där Erik frivilligt placerat sig. På denna plats ska vakten inte behöva agera handgripligen och brukar inte heller göra det. När Erik dyker upp ändras detta. Det beror ju naturligtvis på hans eget agerande och inte på att vakten har någon slags politisk agenda. Detta har ju Erik till och med tillstått.

Därmed inte sagt att vaktens polisanmälan är sann. Det är den med största sannolikhet inte.
Citera
2011-09-07, 19:06
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Livvakter håller sig i bakgrunden vid tjafs som inte är direkt hotande. Om motparterna, alltså ordningsvakterna, var snabba så skulle de därför ha hunnit koppla något grepp, tilldela ett slag etc, innan SÄPO hann ingripa. "Det var över på några sekunder", som EA sade.

Så kommer då hela motanmälan om våld, narkotikabruk, sparkar och tillmälen med den automatik som skyldiga ordningsvakter oftast följer. De ska väl ha Silbersky som advokat också.

Spekulationer alltså. Men facit bör väl komma.

En annan möjlighet är ju att Almqvist slog tillbaka?
Citera
2011-09-07, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashThat
Påstår vakterna att han ska ha varit narkotikapåverkad innan han gick dit? Du vet väl att det är vanligt att man tar narkotika inne på toaletten nuförtiden?
Har för mig att någon chef eller liknande för klubben ska ha sagt att Erik uppträdde hotfullt eller något (inte säker på detta), någon som vet vad jag talar om? Möjligt att jag hört fel.
Vet man var SÄPO befann sig när detta ägde rum, alltså såg de hela händelseförloppet? Dessa två personer är i sådnna fall mest trovärdiga som vittnen.
Läs inlägg 26 i denna tråd. Där beskriver Erik förloppet. När/om vi får ta del av SÄPOs vittnesmål så blir det enkelt att verifiera detta. Där får jag intrycket av att Erik går direkt från entrén till VIP-avdelningen där ett sällskap väntar på honom.
Jag antar att SÄPO var i Eriks direkta närhet då det är deras jobb om de är inne på en klubb med sitt objekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in