2011-09-04, 15:23
Medlem
GirigaJudens avatar
Hur mycket jag än gillar att SD kom in i riksdagen så vittnar alla bråk som SDs riksdagsledamöter är med om dåligt omdöme. Det spelar ingen roll om Almqvist så är 100% oskyldig i det här fallet, det dåliga omdömet är att flera ur SDs riksdagsgrupp försätter sig i sådana här situationer.

Jag tror inte att Almqvist är särskilt skyldig, jag tror inte hans pissprov kommer vara positivt och jag tror heller inte att han inlett något handgemäng, möjligen har han varit styv i korken.

Mitt stalltips är att inget kommer att hända av den här historien, varken för vakterna eller Almqvist.
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vilket ju å andra sidan också Erik Almqvist (som själv har en bakgrund som krogvakt) har. Närvaron av SÄPO-männen tycker jag ändå får sägas tala till Almqvists fördel.
På vilket sätt talar närvaron av livvakterna till Almqvists fördel? Ingen från Säpo har ju uttalat sig? Eller menar du att Almqvist passar sig för att ljuga eftersom han vet att livvakterna var där?

För övrigt tycker jag att Almqvists uttalande om att det tog ca 5 sekunder innan livvakterna ingrep i tumultet för att de faktiskt inte såg upprinnelsen till det.
Senast redigerad av GirigaJuden 2011-09-04 kl. 15:27.
Citera
2011-09-04, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Vi kan ju dra vissa slutsatser av att han vid nu vid två tillfällen förekommit i fyllerelaterade våldsincidenter runt Stureplan. Som vi känner till.

Om man som politiker, eller som vanlig kroggäst, vill besöka nattklubb måste man naturligtvis kunna bete sig. Jag tycker det finns klara tvivel angående Almqvists förmåga att klara detta.
Man kan inte dra så långtgående slutsatser utifrån den informationen. Det räcker att råka prata med fel person, exempelvis en flickvän eller en vakt, för att hamna i slagsmål.

Visst är har vissa personer en tendens att oftare hamna i dessa situationer, två gånger räcker dock inte i min bok.
Citera
2011-09-04, 15:27
Medlem
HEDP502s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s0pkvast
Förmodligen av de mest rabiata SD-hatarna och Sverigedemokrater.

Exakt. För hur många av våra politiker på riksnivå blir igenkända av allmänheten när de traskar omkring? Hur många ministrar kan du peka ut? Och hur många partisekreterare och riksdagsmän?
Följs politikern av två thugs med hörsnäckor, skickar detta ofta en tydligare signal till omgivningen än vad skyddspersonen själv skulle lyckas med.
Senast redigerad av HEDP502 2011-09-04 kl. 15:29.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obeskrivlig
Man kan inte dra så långtgående slutsatser utifrån den informationen. Det räcker att råka prata med fel person, exempelvis en flickvän eller en vakt, för att hamna i slagsmål.

Visst är har vissa personer en tendens att oftare hamna i dessa situationer, två gånger räcker dock inte i min bok.
Hamnade han i bråk för att han pratade med sin flickvän?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulaGrodan
Där föll en till idiot, snart är det bara Åkesson kvar.

Ont: Ingen av dessa SD-idioter verkar förstå att de har ett ansvar som riksdagsledamot?

Ansvar att inte bli påhoppade av ordningsvakter?
Citera
2011-09-04, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwiftDelete
Det var varken en väktare, målare, rörmokare eller läkare inblandad i händelsen. Vad svamlar du om?
Det var en politiker och en ordningsvakt...

snararee n politiker, en entrévärd (som sedan helt plötsligt förvandlade sig till ordningsvakt), en Ordningvakt och sedan 2 livvakter (du vet de där som gillar att misshandla barn på allmän plats) .
Citera
2011-09-04, 15:31
Medlem
Mokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HEDP502
"många i Stockholm"..."så kan man garanterat säga..." Gulligt. Den garantin ger jag inte mycket för.
Lyft politikerna (oavsett partifärg) ur sin vanliga miljö, oavsett om det är riksdag eller tidningsartiklar där deras namn sätts till bilder av dem, och du kommer att ha en samling nobodies framför dig. Skulle William Petzäll automatiskt bli igenkänd då han går omkring på stadens gator? Oh, well...

Nja .. jag gav kanske ofrivilligt STHLM:are lite för hög nivå av perception kanske, men likväl så tror jag att de känns igen, speciellt av sådana som är på den politiska motpolen.

Citat:
Ursprungligen postat av HEDP502
Du har tydligen inte följt uppmaningen att fundera på saken en stund. Allt jag säger är, att för att en ordningsvakt ska agera när en gäst är inne på stället, så krävs att gästen gör något först, typ börjar "kräkas hejvilt".
Min poäng, käre Mokos, är att vakten knappast flugit på lille Erik utan vidare. Han kan rimligen varit onykter "efter en privat kräftskiva" (Eriks egna ord). Lille Erik tycker inte att han blir insläppt på VIP-avdelningen snabbt nog och sedan är snöbollen i rullning.

Vad jag har för erfarenheter är inte riktigt vad vi diskuterar här. Du verkar mest bry dig om att täcka upp för en åsiktsfrände som spårat ur lite. Mitt tips: Ta det lugnt. Sådant här händer inom de flesta partier.
Du kommer att märka att man i politiska kretsar inte kommer att dra särskilt hårda växlar på detta, eftersom man vet att alkoholister, folk som knaprar roliga mediciner och individer med kort stubin finns i alla partier. Några småhatiska blogginlägg blir det säkert, men på högre politisk nivå låter man bli att kommentera varandra eftersom "nästa gång kan det hända i vårt eget parti".

Återstår hur press och allmänhet agerar/dömer i sådana här situationer. The big picture är, att med sådana representanter i riksdagen behöver SD inga fiender.

Jag har tänkt efter både en och två gånger.. oroa dig inte flicka lilla
Det torde stå tämligen klart att vi här har ett fall av tjänstefel, låt mig förklara på ett enkelt och för dig lättförståeligt sätt!

Vakt jobbar på VIP avdelning..
Vakt ser föremål för motsatt åsikt samt föremål för PK-samhällets spottloskor.
Vakt känner stor indignation och känner att "här bestämmer jag, den jäveln ska inte in här"
Vakt ställer till trubbel och nekar inträde..
EA ifrågasätter, kanske lite hätskt..
Vakt blir arg, tumult utbryter och Vakt känner önskan att prygla på meningsmotståndare lite mer ostört..
SÄPO bryter in..
Vakt inser sin fadäs och försöker rädda sitt skinn med påhittat händelseförlopp...
end of story..

Att vakterna som jobbar i GBG,STHLM och Malmö inte tillhör toppskiktet av mänskligheten och som får oss andra vakter som försöker jobba seriöst och serviceinriktat, att få återkommande problem med personer som dömer oss på förhand är ju i sig något alla borde känna till.

Klart är att det här förmodligen inte kommer att resultera i mycket mer än som du säger ett par artiklar, troligtvis för att EA:s berättelse visar sig stämma, och då är det inte längre intressant för slaskmedias svartmålar journalister att skriva längre..

Min poäng.. ALLA människor skall ha rätt att befinna sig på ALLA för allmänheten öppna platser utan att särbehandlas.. punkt!
Citera
2011-09-04, 15:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GirigaJuden
På vilket sätt talar närvaron av livvakterna till Almqvists fördel? Ingen från Säpo har ju uttalat sig? Eller menar du att Almqvist passar sig för att ljuga eftersom han vet att livvakterna var där?

Jag menar snarare att Erik Almqvist antagligen passar sig för att misshandla ordningsvakter när han har SÄPO i närheten. Ljuga däremot kan han väl kanske göra. Är det på det viset att ordningsvakternas version verkligen stämmer så är han ju rökt hur som helst, och då kan han lika gärna ljuga, trots SÄPO-vakternas närvaro och vittnesmål.
Citera
2011-09-04, 15:38
Medlem
Ingen på stället som var nykter nog att filma med mobilen?
Citera
2011-09-04, 15:42
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obeskrivlig

Tittar man på riksdagsledamöter överlag så hamnar de som regel inte i krogrelaterade våldssituationer. Jag vågar nog hävda att riksdagsledamöter inte bör göra så och att det är ett olämpligt beteende för riksdagsmän som vi vill försöka motverka. Bland de riksdagsmän som har hamnat i krogrelaterade våldssituationer är Erik Almqvist grovt överrepresenterad.
Citera
2011-09-04, 15:46
Medlem
citizeninsanes avatar
Det är högst osannolikt att vakten har statsvetenskap som hobby och skulle känna igen en relativt okänd riksdagsman. Det är ju inte Andres Borg vi snackar om.

Sannolikt har vakten bara träffat ännu en otrevlig och packad tomte i vimlet. Att det sedan råkade röra sig om en dokumenterad praktlögnare och våldsverkare och tillika en Säpoövervakad riksdagsman, tja det visste säkerligen inte vakten.
Citera
2011-09-04, 15:52
Medlem
KiaWs avatar
Observera att tråden ligger i Aktuella brott och kriminalfall och det är brottet beskrivet i topic som är fokus för diskussionen.

Diskussioner om politik eller politiker i allmänhet får tas i Politik inrikes, diskussioner om medias hantering och konsekvenserna av det får tas i Medier och journalistik.

Diskussioner om vad man tycker om varandra tas inte alls på forumet utan i PM.

/Mod
Senast redigerad av Hamilkar 2011-09-29 kl. 14:36. Anledning: Tog bort visningen vid svar inför flytt till annat forum
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in