Citat:
Ursprungligen postat av HEDP502
"många i Stockholm"..."så kan man garanterat säga..." Gulligt. Den garantin ger jag inte mycket för.
Lyft politikerna (oavsett partifärg) ur sin vanliga miljö, oavsett om det är riksdag eller tidningsartiklar där deras namn sätts till bilder av dem, och du kommer att ha en samling nobodies framför dig. Skulle William Petzäll automatiskt bli igenkänd då han går omkring på stadens gator? Oh, well...
Nja .. jag gav kanske ofrivilligt STHLM:are lite för hög nivå av perception kanske, men likväl så tror jag att de känns igen, speciellt av sådana som är på den politiska motpolen.
Citat:
Ursprungligen postat av HEDP502
Du har tydligen inte följt uppmaningen att fundera på saken en stund. Allt jag säger är, att för att en ordningsvakt ska agera när en gäst är inne på stället, så krävs att gästen gör något först, typ börjar "kräkas hejvilt".
Min poäng, käre Mokos, är att vakten knappast flugit på lille Erik utan vidare. Han kan rimligen varit onykter "efter en privat kräftskiva" (Eriks egna ord). Lille Erik tycker inte att han blir insläppt på VIP-avdelningen snabbt nog och sedan är snöbollen i rullning.
Vad jag har för erfarenheter är inte riktigt vad vi diskuterar här. Du verkar mest bry dig om att täcka upp för en åsiktsfrände som spårat ur lite. Mitt tips: Ta det lugnt. Sådant här händer inom de flesta partier.
Du kommer att märka att man i politiska kretsar inte kommer att dra särskilt hårda växlar på detta, eftersom man vet att alkoholister, folk som knaprar roliga mediciner och individer med kort stubin finns i alla partier. Några småhatiska blogginlägg blir det säkert, men på högre politisk nivå låter man bli att kommentera varandra eftersom "nästa gång kan det hända i vårt eget parti".
Återstår hur press och allmänhet agerar/dömer i sådana här situationer. The big picture är, att med sådana representanter i riksdagen behöver SD inga fiender.
Jag har tänkt efter både en och två gånger.. oroa dig inte flicka lilla

Det torde stå tämligen klart att vi här har ett fall av tjänstefel, låt mig förklara på ett enkelt och för dig lättförståeligt sätt!
Vakt jobbar på VIP avdelning..
Vakt ser föremål för motsatt åsikt samt föremål för PK-samhällets spottloskor.
Vakt känner stor indignation och känner att "här bestämmer jag, den jäveln ska inte in här"
Vakt ställer till trubbel och nekar inträde..
EA ifrågasätter, kanske lite hätskt..
Vakt blir arg, tumult utbryter och Vakt känner önskan att prygla på meningsmotståndare lite mer ostört..
SÄPO bryter in..
Vakt inser sin fadäs och försöker rädda sitt skinn med påhittat händelseförlopp...
end of story..
Att vakterna som jobbar i GBG,STHLM och Malmö inte tillhör toppskiktet av mänskligheten och som får oss andra vakter som försöker jobba seriöst och serviceinriktat, att få återkommande problem med personer som dömer oss på förhand är ju i sig något alla borde känna till.
Klart är att det här förmodligen inte kommer att resultera i mycket mer än som du säger ett par artiklar, troligtvis för att EA:s berättelse visar sig stämma, och då är det inte längre intressant för slaskmedias svartmålar journalister att skriva längre..
Min poäng.. ALLA människor skall ha rätt att befinna sig på ALLA för allmänheten öppna platser utan att särbehandlas.. punkt!