2011-09-06, 14:39
Medlem
voonkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokratur
Det låter bra det.
För risken är väl rätt stor att Säpo kommer hindra livvakterna från att vittna med hänvisning till deras behov av skyddad identitet osv?

SÄPO har nog redan lämmnat sin redogörelse av kvällen. Tror inte på för fem öre att dom inte skulle vittna.
Citera
2011-09-06, 14:50
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxus
Eller man kan vända på steken och undra varför SDare andvänder sig av "svenskfientligkortet" så fort nånting går emot dem. Senast Erik Almqvist blev nekad ett bord på en restaurang så twittrade han direkt efteråt och skrev:

Vad fan har detta med svenskfientlighet att göra?

Nu är det väl hans rättighet att twittra om vadhelst han vill? Det är ju inte direkt samma nivå som alla dessa DO-anmälningar som sker i vinningssyfte av tvivelaktiga utlänningar när någon nitisk vakt(säkert rättmätigt) uppfattar dem som störande.

Det ligger naturligtvis i svenskarnas intresse att lära känna vilka som är svenskhatare så att de kan bojkottas.
Bra initiativ av Almqvist!
Citera
2011-09-06, 15:25
Medlem
pellepoliss avatar
http://nyheter24.se/maktkamp24/459511-sd-toppar-i-slagsmal-med-komikern-soran-ismail

Här ser man ju att EA tidigare varit inblandad i problem med våld inblandat.
Citera
2011-09-06, 15:25
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voonkan
jag har redan lämmnat ett vittnesmål och kommer lämmna ett till vid ett senare skede. Det finns totalt 4 andra vittnen som observerat det hela på nära håll.. Så vitt jag har förstått det styrker inte en enda version vaktens. Tvärtom så finns det ännu mera övertygande uppgifter om att Erik är oskyldig som kommer att framkomma senare.

Nej finns inga offentliga uppgifter på vittnesmål som sker under en förundersökning som är sekretessbelagd.

Men jag kan säga att vaktens min när han insåg att polisen övervakat hans obefogade våld mot erik är obetalbar. Han såg skitskraj ut!!

Utmärkt att ha en insatt person i tråden (om du inte bluffar).
Det bästa är ju att inte bara dörrsluskarna kommer flyga all världen väg utan också helidioten till marknadschef, Johan Rydevärn, som påstod för pressen att Erik Almqvist varit "mycket aggressiv.
Citera
2011-09-06, 15:29
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Det bästa är ju att inte bara dörrsluskarna kommer flyga all världen väg utan också helidioten till marknadschef, Johan Rydevärn, som påstod för pressen att Erik Almqvist varit "mycket aggressiv.

Fast det finns ju bevis på Youtube där en film ligger ute som visar ett tidigare slagsmål med honom inblandad där han står med händerna i slag-position och dessutom sparkar mot en annan. Jag vet inte om han var under berusning den gången, men nu på krogen var han ju det. Berusning dövar både omdöme och grusar minne.

Att han tidigare varit mycket aggressiv visas ju i filmen, så det är ju faktiskt inte helt otroligt att han varit det ytterligare en gång?

Men som sagt, jag har inte sett någon av händelserna på riktigt utan får förlita mig på andras uppgifter. Dock verkar en del uppgifter mer logiska och troliga än andras och en samlad bild gör att jag fortfarande tror mer på vakternas historia.
Citera
2011-09-06, 15:49
Medlem
voonkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

Jag bluffar inte! Johan Rydevärn kommer nog att bli av med jobbet när den här historien är avklarad skulle jag tro! Allt annat vore konstigt. Sen borde Stureplansgruppen inför lite mediaträning för sina anställda.

Lite roligt att konstatera att så många i den här tråden tror sig veta vad dom pratar om men är HELT fel ute. Nåja detta kommer uppdagas inom snar framtid..

Roligt att folk tror att Erik + hans tjej kommer att bli dömda när det finns två polis vittnen samt 4 andra vittnen mot två vakters helt osannolika historia. "blivit slagna i ansiktet upprepade gånger, ooooops det missade samtliga andra som stod där runtomring och Eriks två säpo. Frågan är väl egentligen om det inte var vakterna som var narkotikapåverkade som hittar på något så vansinnigt.. snacka om att skjuta sig själv i foten.
Citera
2011-09-06, 15:54
Medlem
krisus avatar
Jag tror mer på Eriks version, inte att jag på något sätt anser Erik vara en ärlig eller mera trovärdig person, jag har ungefär lika mycket respekt för dörrvakter, politiker, bilskojare och journalister dvs ingen.
Anledningen till att jag väljer tro på Erik är helt enkelt den obefintliga medie"bevakning" som finns på AB idag. Hade det funnits det minsta sanning i vaktens påstående hade vi haft en del feta rubriker på första sidan med div sensationsutryck.

Att det är dödstyst från skvallerpressens sida tycker jag verkar vara ett tecken på att det inte finns en story här, iaf inte en story som AB vill ge uppmärksamhet.
Citera
2011-09-06, 15:55
Moderator
Eerieyes avatar
Då kanske Pellepolis kan titta på det fullständiga klippet där polisen hugger EA:s kontrahent för fyllebråk. Han var tydligt påverkad av både det ena eller det andra och hade ofredat EA. Därefter sprang han efter EA med en träpåk samt skränade diverse otidigheter.

Men som sagt, det var ett lite annat ämne. Men det visar ju att EA inte är den som backar undan om det är något. Och det vet ju Pellepolis att man har rätt att försvara sig om man utsätts för ett brottsligt angrepp. Om det är bra eller dåligt att stå upp mot skubbet kan man ju diskutera men i fallet på Sturecompagniet så tycks ju finnas ett flertal vittnen, inkl polis, som kan intyga att det var EA som blev utsatt för brott.

Förmodligen var det SÄPO som ville att den lokala polisen skulle ta EA till stationen för målsägarförhör. Dessutom med ett kompletterande pisseprov så att misstanken om narkotikabrott slutgiltigt skulle kunna undanröjas. Och så får polisen göra ja.
Citera
2011-09-06, 15:57
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellepolis
http://nyheter24.se/maktkamp24/459511-sd-toppar-i-slagsmal-med-komikern-soran-ismail

Här ser man ju att EA tidigare varit inblandad i problem med våld inblandat.

Gode gud. Jag förstår inte hur du lyckas. Du hittar ett gammalt klipp från ett år tillbaka som du tycker visar att Erik Almqvist är våldsam. Att det fallet för det första inte har någonting med nuvarande fall att göra är ingenting du reflekterar över, så även om han faktiskt hade sparkat någon då så förändrar det inte situationen med alla luckor i vakternas berättelse. För det andra så reflekterar du inte över huruvida klippet varit känt sedan tidigare och bemödar dig därför inte att kontrollera hur snacket gick då samt hur situationen löste sig. För det tredje, och mest imponerande, så reflekterar du inte över hur det kommer sig att media inte slog på stora trumman över det videoklippet då det var strax innan valdagen som det släpptes. Du greppar verkligen efter halmstrån nu.
Citera
2011-09-06, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mokos
Första delen där visar väl med ganska önskvärd tydlighet våra etniska och kulturella skillnader hur vi ser på våld och hur våld skall användas.. Jag för min del akn inte instämma i att ett politiskt karriärval skall ha inslag av våld eller hot om våld, en politisk karriär skall ha inslag av öppenhet, debatt och yttrandefrihet.
Precis det här är vad jag tycker är något utav de starkaste argumenten i samhällsdebatten om invandring. Jag vill gärna omge mig med människor som delar min uppfattning och syn på mina medmänniskor,mitt samhälle och min omgivning. Tyvärr kan jag inte påstå att du SexyBlattekille delar den uppfattningen genom att generalisera politiskt våld mot förtroendevalda som arbetsrelaterat?

Nej du, och då kan jag säga att jag absolut inte vill att mina skattepengar skall gå till att burqa beklädda kvinnor skall lära sig åka hiss i förorten.. hellre lägga pengarna på att rusta upp våra svenska skolor eller barnomsorgen.

Och har EA bombat med inlägg efter inlägg om att invandrare är skit, as, äckliga? Det får du gärna länka till hörrdudu!

Måste man hålla isär åsikter och politik? Åsikter är väl politik och det är väl ändå åsikter som politiken bygger på, vet du ens vad du skriver för något?

Man måste skilja på åsikter och politik när det kommer till den graden att man använder rasistiska inlägg och propaganda. Åsikterna ska vara subjektivt inget annat.

Erik var full och dryg och våldsam självklart måste Armo ingripa och sköter sitt jobb bättre än nånsin. Att erik är dessutom rasist gör inte saken bättre liksom, va tror han efgentligen? Vem e han som ska få komma till VIP rummet med sina åsikter? Man måste skilja på jobb och vanligt liv. Man kan inte gå ut och tro man är kung när man hitler sympatasier. Herregud vi lever i 2010 talet trodde vi hade kommer underfund med detta tjabbel.

Man skäms som skattebetalare pengarna ska gå åt en rasist som är ute på en krogkväll med sin lika fula alkoliserade luder brud och tro dom är oskyldiga. Erik var grymt full och utdela slag då måste man som vakt givetvis ingripa, även om man vet sällskapet har säpo agenter med sig, som vakten själv betalar med sin skatt.

Sjukt värld minst sagt.
Citera
2011-09-06, 16:10
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voonkan
Jag bluffar inte! Johan Rydevärn kommer nog att bli av med jobbet när den här historien är avklarad skulle jag tro! Allt annat vore konstigt. Sen borde Stureplansgruppen inför lite mediaträning för sina anställda.

Lite roligt att konstatera att så många i den här tråden tror sig veta vad dom pratar om men är HELT fel ute. Nåja detta kommer uppdagas inom snar framtid..

Roligt att folk tror att Erik + hans tjej kommer att bli dömda när det finns två polis vittnen samt 4 andra vittnen mot två vakters helt osannolika historia. "blivit slagna i ansiktet upprepade gånger, ooooops det missade samtliga andra som stod där runtomring och Eriks två säpo. Frågan är väl egentligen om det inte var vakterna som var narkotikapåverkade som hittar på något så vansinnigt.. snacka om att skjuta sig själv i foten.

Din inläggshistorik gör att jag tror dig.
Din initierade kunskap om händelsen är en härligt fet käftsmäll mot alla odemokratiska små äckel i tråden som hävdad att en Sverigedemokrat i princip får skylla sig själv om han drabbas av dålig behandling och regelrätt våld under ett krogbesök. T o m landets minst trovärdiga yrkesgrupp, dörrsluskar, har av vänsterpöbeln här bedömts som trovärdigare än en SD-riksdagsman med två poliser i släptåg.

Håll oss uppdaterade om fallet.
Citera
2011-09-06, 16:19
Medlem
Folk som säger att dörrvakterna kring Stureplan sköter sig felfritt, är artiga och korrekta har ju absolut ingen koll. Finns folk i dörren som dealar amfetamin t.ex. Finns också många OV som gärna inte backar när det hettar till utan istället driver situationen fruktansvärt oprofessionellt till något som dom skulle kunna avväpna istället utan någon fysisk kontakt.

"kom ihåg att vakter är vakter" har man ju fått höra både en och flera gånger.

Från PI:

"Ararat Mnaskanian har elva betalningsanmärkningar och har varit med i tre företag som samtliga gått i konkurs. Nuvarande arbetsgivare påstås vara Pitney Bowes. Vaktjobbet kanske således är ett svart extrajobb?"

Finns väl inte på världskartan att en sådan hyvens kille kan misskött sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in