Citat:
Ursprungligen postat av Mokos
Första delen där visar väl med ganska önskvärd tydlighet våra etniska och kulturella skillnader hur vi ser på våld och hur våld skall användas.. Jag för min del akn inte instämma i att ett politiskt karriärval skall ha inslag av våld eller hot om våld, en politisk karriär skall ha inslag av öppenhet, debatt och yttrandefrihet.
Precis det här är vad jag tycker är något utav de starkaste argumenten i samhällsdebatten om invandring. Jag vill gärna omge mig med människor som delar min uppfattning och syn på mina medmänniskor,mitt samhälle och min omgivning. Tyvärr kan jag inte påstå att du SexyBlattekille delar den uppfattningen genom att generalisera politiskt våld mot förtroendevalda som arbetsrelaterat?
Nej du, och då kan jag säga att jag absolut inte vill att mina skattepengar skall gå till att burqa beklädda kvinnor skall lära sig åka hiss i förorten.. hellre lägga pengarna på att rusta upp våra svenska skolor eller barnomsorgen.
Och har EA bombat med inlägg efter inlägg om att invandrare är skit, as, äckliga? Det får du gärna länka till hörrdudu!
Måste man hålla isär åsikter och politik? Åsikter är väl politik och det är väl ändå åsikter som politiken bygger på, vet du ens vad du skriver för något?
Man måste skilja på åsikter och politik när det kommer till den graden att man använder rasistiska inlägg och propaganda. Åsikterna ska vara subjektivt inget annat.
Erik var full och dryg och våldsam självklart måste Armo ingripa och sköter sitt jobb bättre än nånsin. Att erik är dessutom rasist gör inte saken bättre liksom, va tror han efgentligen? Vem e han som ska få komma till VIP rummet med sina åsikter? Man måste skilja på jobb och vanligt liv. Man kan inte gå ut och tro man är kung när man hitler sympatasier. Herregud vi lever i 2010 talet trodde vi hade kommer underfund med detta tjabbel.
Man skäms som skattebetalare pengarna ska gå åt en rasist som är ute på en krogkväll med sin lika fula alkoliserade luder brud och tro dom är oskyldiga. Erik var grymt full och utdela slag då måste man som vakt givetvis ingripa, även om man vet sällskapet har säpo agenter med sig, som vakten själv betalar med sin skatt.
Sjukt värld minst sagt.