2011-09-06, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mokos
Om vi säger så här för resonemangets skull:

Vi låtsas att du är Vänsterpartist, och vi låtsar dessutom att jag har en restaurang av allmän karaktär..
Du kommer som gäst och jag hälsar dig välkommen, när jag skall ta emot er ser jag i ditt knapphål hur du har en "pin" med vänsterpartiets symbol på, jag tvärvänder då direkt och meddelar dig något otrevligt bryskt att det blivit en dubbelbokning och att jag tyvärr inte kan bistå dig i din önskan att äta där..

HUR (ärligt nu!) hade du tolkat det, att jag först är välkomnande, och sedan när jag märker vem du är /alternativt vilka partisymaptier du har så är jag inte längre direkt tillmötesgående..
Skulle inte du bli tvärförbannad och undra vad fan som pågår och vad jag är för typ av kanalje som gör sådan åtskillnad på folk?

Någon som vet när dommen förväntas falla?
Citera
2011-09-06, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flint

Någon som vet när dommen förväntas falla?
Åtal mot vakterna lär säkert dröja nåt halvår då detta inte är högprioriterat...
Citera
2011-09-06, 18:00
Medlem
obans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fireheadswe
Det är Erik som gillar att kuta omkring på kungsgatan och sparka på folk. Alkoholisten har problem med att folk säger emot honom.

Det är sant att Erik tidigare i en heroisk insats med risk för liv och lem och med stort civilkurage avväpnat en aggressiv gängmedlem från OG på Kungsgatan. Denna individ, som för övrigt är bäste vän med Soran "Sämsta komikern i Sverige" Ismail, greps senare av polis. Om det nu var denna incident du syftade på.
Citera
2011-09-06, 18:36
Medlem
Helt ärligt, om nu Herr Almqvist har SÄPO i släptåg så är det väl ändå högst osannoligt att han börjar veva mot vakter, det behöver man ju inte ha sprungit på Kungliga Tekniska Högskolan för att lista ut.
Tror helt ärligt att vakterna missade det och tog en rövare och försökte göra som förut, nämligen att bunta ihop nån pga egna värderingar, för det händer, jag har nämligen själv stått i dörren med jämna mellanrum och vet hur kråksången kan låta...
Citera
2011-09-06, 18:38
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Bevakningskompaniet är klart belastade med diverse trassel och misshandel av gäster sedan flera år. Se: http://www.zaramis.nu/blog/2010/10/02/bevakningskompaniet-tvivelaktigt-vaktbolag/

Lustigt, jag hade en lång diskussion på ett annat forum om ordningsvakter och deras apliknande tendenser. Jag fick veta att det var sååå stenhård koll på att bli OV idag så några drägg inom yrket fanns det minsann inte längre.
Vilket skämt, minst hälften av alla ordningsvakter är enligt min observation fullständigt olämpliga att jobba inom yrket.
Senast redigerad av konstapel 2011-09-06 kl. 18:44.
Citera
2011-09-06, 18:44
Medlem
Sparv88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattKiller
Åtal mot vakterna lär säkert dröja nåt halvår då detta inte är högprioriterat...
Jag ser fram emot att vakterna döms till fängelse i en kommande rättsprocess. Vilken tur att Almqvist hade säpo-poliser med sig som såg händelseförloppet. Vilken löjeväckande historia anti-sd-vakterna kom med - där kan vi tala om en efterhandskonstruktion.

Almqvist har mitt fulla stöd och jag hoppas att han fortsätter gå på restauranger i goda vänners lag, trots helgens otrevliga incident. På andra restauranger än helgens naturligtvis.

Jag kan tänka mig att vakterna är nervösa nu. Lägligt att den mest extrema vakten tagit bort medlemskapet till anti-sd-kampanjerna på Facebook.
Citera
2011-09-06, 18:45
Medlem
Och så mycket kan jag säga, att får man SÄPO att ingripa på sitt uteställe så ska man svettas om man är ägaren...
Det är inte vanliga polisen, utan tycker dom att ett uteställe missköter sina vaktförordnanden så behövs det inte särskillt många telefonsamtal innan krogen börjar granskas på både det ena och det andra sättet, och det vill ingen krögare runt Stureplan ha.

Kul att vara i den vaktens kläder...

Och jag skiter om personen som råkade ut för det är Sverigedemokrat, Vänsterpartist eller Moderat, det roliga är att vakterna blixtsnabbt hamnar i fokus och har inte ett smack att sätta emot då dom har dribblat så SÄPO fick ingripa, finns inga förklaringar i världen som biter då.
Citera
2011-09-06, 18:57
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oban
Man ska inte hamna i situationer där man blir attackerad av våldsamma svartskallar? Är du fullständig idiot? Säger du samma sak till våldtagna flickor?
Intressant vinkling måste jag säga.
Uppenbarligen är den ni citerar SD-anhängare ovetandes eftersom det i princip är vad dom vill skall uppnås, att kraftigt kriminella skall återförpassas till sina hemländer om dom inte hunnit bli svenska medborgare.
I övrigt måste jag säga att som det verkar så finns det ett ögonvittne vilken har vittnat inför farbror Blå vilken verkar ganska trovärdig. Jag vet även att Polisen brukar ha bra koll på trådarna här då jag själv har suttit i förhör upplysningsvis och dom har citerat trådar härifrån.

Om det är några som verkligen har blivit varse hur det är att vara i medias sikte är det nog medlemmar inom SD. Dagarna inom valet var det krigsrubriker med "Dom här kan röstas in snart!", och det värsta dom hittade hos vissa var skulder hos CSN på 25.000:-

O heliga guds moder vilka synder.
Citera
2011-09-06, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oban
Man ska inte hamna i situationer där man blir attackerad av våldsamma svartskallar? Är du fullständig idiot? Säger du samma sak till våldtagna flickor?

Vart har du fått det bekräftat att han utan att provocera blev attackerad av våldsamma svartskallar? Så ofattbart sjukt att orka skriva såna här saker som om det vore ett faktum när ingen har en aning om vad som hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av KattKiller
Klart det är med "liv & lem"..
Sorans polare var ju påtänd som ett höghus!
Men det är väl såna "kompisar" en sån som Soran umgås med.. pundare och patrask

Det är fel tråd det här, men a/ det var såvitt jag förstått inte Sorans kompis, och b/ ingen som sett videon kan påstå att det är med livet som insats de dansar runt lite småbögigt.
Citera
2011-09-06, 19:49
Medlem
Jens4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBlatteKille84
Jag och Armo är goda vänner, jag har haft honom som extra vakt i en tidigare ställning jag haft, och han sköter jobbet UTMÄRKT! Best of the best i branchen utan tvekan.

Ungeäfr som att man skulle säga leif gw person är en dålig polis kan man säga.

Armo får många förfrågninar vara vakt då han gör jobbet super. En verkligen guldstjärna kan jag säga.
GW är inte polis utan kriminolog
Citera
2011-09-06, 20:19
Medlem
obans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housemouse
Vart har du fått det bekräftat att han utan att provocera blev attackerad av våldsamma svartskallar? Så ofattbart sjukt att orka skriva såna här saker som om det vore ett faktum när ingen har en aning om vad som hänt.

Vittnesmål i denna tråd visar enhälligt att vi har att göra med en situation där en våldsarab oprovocerat attackerat en högt uppsatt SD-politiker. Araben har sedan skitit på sig när det gått upp för honom att SÄPO stått och övervakat alltihop. Att det skulle råda några tvivel om detta är enbart önsketänkande från kommunister, svartskallar och annat slödder.
Citera
2011-09-06, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Jag vet inte riktigt vad du försöker svara på här, vet du det själv?
Vad roligt att du inte förstår skillnaden mellan att hålla sig till topic och fortsätta försvara dig mot förnedringen som oundvikligen drabbar dig till slut eftersom du verkar född korkad. I varje inlägg ser man dig tjata om dina favorittidningar Aftonbladet och Expo trots att ingen har nämnt dem? Du måste sluta läsa så mycket skit som du gör så kommer du kanske att lära dig ett och annat i framtiden istället för att låta andra tänka åt dig. Det ser verkligen helt patetiskt ut när du argumenterar, ledsen men sanningen svider.

Skriv inte On topic om du svarar Off topic snälla herr Grottmongo.

OnT: När hade herr Almqvist tänkt utveckla sin historia? Det känns som som det kan vara dags för att höja trovärdigheten i den med tanke på den respons som kommit.

Ja usch vad förnedrad jag blev. Jag tror inte jag är ensam här på FB i min undran om du har alla hästar i stallet. Om/när alla anklagelser mot EA läggs ner, kommer du att be om ursäkt då för din inkompetens ?

On topic : Säpovakternas vittnesmål kommer att fria Erik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in