2011-09-04, 11:58
Medlem
Förhoppningsvis blir det åtal mot dessa vakter, om SÄPO kan verifiera händelseförloppet . Tragiskt att det ska krävas en videofilm av övervåld för att en vakt ska åtalas! Tänker på filmen på de vakter som misshandlade en hemlös och en person som försökte stoppa misshandeln.

För övrigt tycker jag det är positivt med att sd bemöter anklagelser på Flashback, även om detta kanske blir lite för mycket kommuniké med lite för lite diskussionsunderlag. Jag skulle uppskatta om personer från det parti jag röstade på var med på FB.

Löjlig diskussion om om vakter är att anse som tjänsteman, förstår inte hur det påverkar trovärdigheten av EA:s berättelse. Inom sitt förordnande är de att se som tjänsteman.

Riktigt kasst samhälle för övrigt där vissa riksdagsledamöter inte kan/anser sig inte kunna röra sig någorlunda normalt bland människor.
Senast redigerad av Kebnekaisa 2011-09-04 kl. 12:12.
Citera
2011-09-04, 11:58
Medlem
citizeninsanes avatar
Den dokumenterade lögnaren är alltså i farten igen.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1469229/har-blir-han-avslojad-av-den-dolda-mikrofonen
Citera
2011-09-04, 11:59
Medlem
-Orko-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheoFleury
Ja, det är många i det här landet som inte förstår vad begreppet representativ demokrati betyder...

Citat:
Ursprungligen postat av Qnektar
Vad betyder representativ demokrati då?

Tja alltså. Att häva ur sig ett begrepp på ett pedagogiskt sätt är väl det minsta man kan kräva i en debatt där man tar för givet att man sitter inne på mer kunskap än sin antagonist.
Citera
Medlem
DoubleAlphaXXs avatar
A**e*d heter vakten.

Han gjorde ett bra jobb, blatte eller Janne.
Att Nynassen hamnade i fyllecell är ett kvitto på det.
Åkesson var där också, tur för han att han höll låg profil eller så hade han vart på förstasidan igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanBeckman
Det finns 3 versioner. Du glömde säpo Polisen kommer nog räta ut alla frågetecken här.

Jag måste också hålla med övriga som skriver att de borde hålla sig borta från Stureplan. Seriösa politiker skall inte ränna på krogen.

Varför ska du bestämma vad politiker gör på sin fritid?

Varför håller inte du dig borta från krogen istället.
Citera
2011-09-04, 12:00
Medlem
obans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmoman
Det här är skitkul, när blattar blir misshandlade av vakter så är det deras eget fel men här sitter ni och sväljer allt SDaren säger. Skippa offermentaliteten för fan.

Svenskar beter sig i regel inte som svartskallar, vilket gör att svartskallen nästan alltid är den skyldige, oavsett sammanhang. Våld som verktyg är djupt rotade hos er och försvinner inte bara för att ni kommer till ett civiliserat samhälle. Skulle det nu framkomma att Almquist startat bråket kommer vi att få veta detta då Säpo var där. Sannolikheten för det är mycket liten dock eftersom Almquist är en hedersman och ingen svartskalle.
Citera
2011-09-04, 12:01
Medlem
Är de flesta Sverigedemokrater mentalt handikappade och kultmedlemmar?

Att ni inte ens tvivlar eller ifrågasätter Erik Almqvist det minsta finner jag djupt ororande. Kanske det är som han säger, jag vet inte, jag har inte fakta på bordet, men om det nu är så att hans historia inte stämmer så kommer SD ta skada av detta. Speciellt när indoktrinerade medlemmar okritiskt sväljer allt med hull och hår.

Ingen som faktiskt tycker det är riktigt konstigt att Säpo inte gripit dessa vakter? Dragit in deras tillstånd på plats? De kan göra allt detta på plats eller kontakta kollegor att göra detta.

Nu har säkert Aftonbladet tagit i så de kissar på sig med historien i deras obevekliga hat mot SD, men SD sympatisörer hjälper så gott de kan. Förstår inte ni inte det är politiskt självmord att 100% gå på Eriks historia, om det senare visar sig att den i delar är falsk? Amatörmässigt. SD framstår allt mer som en klubb för inbördes beundran.
Citera
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dredge
Hur kommer det sig att det just är dessa gossar som hamnar i liknande situationer om och om igen?

Visst finns det undantag från övriga partier också men just SD verkar ha en förkärlek till just våld när allt annat tryter.
Är det inte kvinnor så är det busschaufförer och vissa törs till och med ge sig på vakter...duktiga grabbar.
Skoj att ni inte märker att ni gräver eran egen grav!
Herregud!!
Vad detta visar är att SD,s motståndare ,vänstern och KORKADE blattar ofta är verbalt underlägsna och därför tar till våld.
Kombinationen korkad och vänster leder oundvikligen till att vänsteranhängaren tar till våld mot sina motståndare!!!
När vänstern dessutom offentligt hetsar mot SD så blir det här följden!!
Citera
Medlem
myts avatar
Vill minnas att någon FBare hade något skit på en utav SD-topparna som han ville sälja för ett tag sen.
Är det på Erik borde han sälja det till någon tidning nu!
Citera
2011-09-04, 12:02
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreamdream
Det här med vänsterkortet är banalt och tjatigt. Börja inte grina som en liten tjej när du får mothugg. Du vet inte var jag står politiskt så sluta gör narr av dig själv.

Dina kommentarer visar din sanna politiska hemvist,även om du har svårt att erkänna det själv..
Citera
2011-09-04, 12:03
Medlem
Falcãos avatar
Svårt att bedöma vad som är sant och inte i den här historien. Särskilt som krogvakter och politiker är två av de kategorierna i samhället vars ord jag sätter minst tilltro till. Låt oss ändå säga att Almqvist version stämmer då efter någon princip om att man är oskyldig till motsatsen bevisats. Då måste jag ändå konstatera att alkoholen ännu en gång ställer till det för SD. Är det inte dags att representanterna för partiet börjar se över sitt festande en gång för alla. Almqvist gör ett väldigt seriöst intryck i debatter och då är det korkat att underminera det förtroende han byggt upp genom att hamna i fyllebråk på stan. Även om allt skulle vara vakternas fel så borde Almqvist kunna förutse att den här typen av problem kan uppstå om han ger sig ut på Stureplan en fredagkväll.

Sedan kan man naturligtvis tycka att även SD-politiker ska kunna ge sig ut i helgvimlet men, som Almqvist själv konstaterar, så skapar det ibland problem och då får man väl vara så pass taktisk så att man ger fan i det ändå om politiken och en förändring av svensk invandringspolitik verkligen är det man brinner för. Detta inser säker Almqvist också och jag utgår därför från att det är några glas för mycket på kräftskivan tidigare under kvällen som sänkte hans omdöme.
Citera
2011-09-04, 12:03
Medlem
Vem är vakten och finns han i belastningsregistret sedan tidigare, detta kan hjälpa att fastställa trovärdigheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in