2011-09-04, 10:43
Medlem
Det hade ju varit ett helt annat tonläge på knatte-högern i denna tråden om det varit en ssu:are, vänsterpartist, eller någon annan meningsmotståndare som slagits i krogkön. Nu när det råkade vara en sd "politiker" så är plotsligt läget "oklart" och "ord står mot ord".
Tröttsamt...
Citera
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Stackars dom kommer inte in på krogen, tex..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreamdream
Kallar du detta diskussion? Jag ser ett förstainlägg utan diskussionsunderlag och inga repliker.

Att en Rikspolitiker hamnar i krogbråk, där det dessutom finns två helt skilda versioner. Tycker att det låter som ett ypperligt underlag för en diskussion.
Citera
2011-09-04, 10:44
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calderone
Mmm, för Säpo är väldigt trovärdiga!

Säpo>polis>nerknarkat sprutluder>dörrvakt>sosse>kvällsblaska.
Senast redigerad av Gudmund 2011-09-04 kl. 10:47.
Citera
2011-09-04, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Varför skulle dom ljuga?

din fråga kan besvaras med två ord:

Rikets Säkerhet.

Den myndigheten ljuger ständigt om vad de gör för något. Det är en underrättelsetjänst!
Citera
2011-09-04, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Oh vilken snyffthistoria....

För det första, entrévärdar och ordningsvakter är inte tjänstemän, ordningsvakten har bara befogenheter att agera som myndighet... Det bör väl en riksdagspolitiker som du veta?
För det andra så skulle nog Ordningsvakten (det du kallar vakten) inte ens bry sig om han visste att du hade två babianer i uniform bredvid dig då polismyndigheten som bekant är överhuvud för ordningsvakterna.
För det tredje kan dina hundar lätt dra in Ordningsvaktens förordnade på plats om de anser att OVn inte har skött sig, alternativt själv gripa för "tjänstefel"... Vilket inte hände!

Sedan har de med all rätt att ingripa då entrévärden inte ville ha dig i restaurangen och saken blir då ett nödvärnsingripande och du ska åtalas för olaga intrång.

Chansen är ganska stor att det har hänt så som "vakterna" säger har hänt, vi har sett förut hur ni SD legister använder era hundar till att misshandla små tjejer (barn).

Så om jag skulle slå en ordningsvakt på käften så skulle jag bli dömd för "våld mot medborgare"?

Nej så är det naturligtvis inte. Jag blir ju dömd för "våld mot tjänsteman"

Ditt stolpskott
Citera
2011-09-04, 10:47
Medlem
Det kan mycket väl gått till precis som TS skrev.
Dock finner jag det mycket skoj att man känner ett behov att dementera för folket på FB.

Sedan är det som jag skrev tidigare sjukt klantigt att ens utsätta sig för risken att hamna i liknande situationer när man vet att det blir stora skriverier.
Citera
2011-09-04, 10:48
Medlem
Ravenouzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnetofil
Kan det ha varit någon av dom här vakterna?
https://www.flashback.org/t1644688

Antal förordnade OV i Stockholm (2008):
2621

5 (?) / 2621: 0,002~

Det är ju faktiskt ganska bra odds! Tycker vi kan utgå från att det är det.
Citera
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
din fråga kan besvaras med två ord:

Rikets Säkerhet.

Den myndigheten ljuger ständigt om vad de gör för något. Det är en underrättelsetjänst!

Vi pratar om Säpos livvakter. Vad skulle dom tjäna på att ljuga?

Rikets säkerhet är knappats i fara om en politiker slagit en vakt på käften.
Citera
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dreamdream
Jag hänvisar även denna idiot till att läsa om och läsa på. Det är så trist att behöva upprepa sig för att kidsen inte orkar läsa klart två rader.
Det är klart du "hänvisar till att läsa på" (Du får nog läsa gymnasiesvenskan färdigt innan nästa inlägg). Du är så uppenbart en cirkelargumentatör. Som reggat dig på FB av en anledning. Du har faktiskt inte skrivit ett enda vettigt inlägg där du förklarar vad du tycker. Du bara försöker provocera. Rekommendationen till dig blir att faktiskt försöka tänka själv istället för att bara följa makten. Inte för att jag tror att du kommer att göra det, personer som du skulle skära halsen av sin mor för en plats bland köttgrytorna.
Citera
2011-09-04, 10:49
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calderone
Mmm, för Säpo är väldigt trovärdiga!
Du litar mer på överspända dörrvakter?

Tror ni att Aftonbladet kommer att skriva mer om detta när sanningen kommer fram?
Citera
2011-09-04, 10:50
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dredge
Det kan mycket väl gått till precis som TS skrev.
Dock finner jag det mycket skoj att man känner ett behov att dementera för folket på FB.

Sedan är det som jag skrev tidigare sjukt klantigt att ens utsätta sig för risken att hamna i liknande situationer när man vet att det blir stora skriverier.

Är du känd finns det alltid risk för att utsättas för politiskt våld.

Vi får se vad Säpo säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in