Varför inte skapa en omröstning om denna fråga?
Jag röstar iaf för en gilla-knapp.
Man ska kunna välja att visa alla inläggen precis som i Disqus
- Senaste först (om man vill slippa klicka sig till sista sidan av tråden för att se hur snacket numera går i tråden)
- Senaste sist (såsom det är nu på Flashback)
- Populärast (dom inlägg som fått flest svar/quotes)
- Best rating (mest gillade)
Särskilt det sistnämnda, som då denna tråd handlar om, skulle vara bra att kunna sortera efter:
- Det skulle bli bättre kvalité på trådarna och färre upprepningar.
- Man kan bli lite less när man vill veta det viktigaste från en tråd med 1542 sidor, från säg "aktuella brott".
- Säg att man har ett problem och postar en tråd om det. Dagen efter har man flera olika förslag, och är man osäker kan man helt enkelt köra på det som dom flesta tycker verkar vettigt.
- Sen från mer underhållande delforum kan man lätt hitta det mest underhållande/klockrena inlägget.
Osv, osv.
Dom som anser att "men då skulle bara den och den åsikten synas mest", är helt enkelt inte demokratiska av den simpla anledningen att alla har lika stor chans att få sina inlägg gillade mest.
Lite lustigt att båda diskussionerna, betygsätta medlemmar och inlägg, är i samma tråd för övrigt. Inte lika viktigt att betygsätta medlemmar anser jag, men man kan absolut införa det också genom att man kan få högre status/bättre betyg genom sina inlägg som fått många gillade - och inte betygsätta medlemmen i sig oavsett vad denne skriver för nåt, då tror jag bara medlemmar med snygga tjejer och dyl på avatarerna skulle få flest gillade.
Nu har jag inte läst igenom tråden (vem har tid ?) så om det är några intressanta mot-argument så återupprepa gärna dessa. Ironiskt och lustigt nog hade inte detta behövts om dessa funktioner infördes.