Resultat:
0%
röster
2010-10-01, 01:00
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimparen
LÄS INNAN DU SVARAR... jag tyckte detta var ett bra sätt för att minska på skitinlägg, THATS IT... jag har aldrig velat att de ska bli en community...(gillar inte communitys och fattar inte vart FaceBook kom in i bilden igentligen) finns säkert en massa sidor som har liknande jag tog upp fast det inte är communitys tex YOUTUBE.
Hur tycker du vi ska minska på alla onödiga offtopic inlägg då... kom gärna med bättre förslag.

Att diskutera saker med varandra är ju vad vi gör på denna sida, ibland håller man inte med vissa saker å ibland gör man det... betyder det att man kramas för dig om man tycker lika??
Är det inte bättre att trycka på ett (+) om man tycker lika istället för att skriva samma sak som en TS fast med andra ord bara??

Sparar en jääävla massa läsande om exakt samma sak ju.

Men lol, om man håller med så behöver man ju nödvändigtvis inte göra ett jävla dugg. Om det kliar så mycket i fingrarna kan man ju hitta någon annan tråd. Om man låter bli att skriva "jag håller med" eller +1 i tråden och istället klickar på en "Tumme upp" eller "Gilla"-knapp som du förespråkar vad blir det då om inte en ryggdunkningsfunktion. Ryggdunkningsfunktioner är något som hör communityn till.

Vad i detta är det du inte förstår?

Edit: Eller är du här för att få bekräftelse genom att folk klickar på "Gilla" på dina inlägg?

/#LOUDmouth#
Senast redigerad av #LOUDmouth# 2010-10-01 kl. 01:02.
Citera
2010-10-01, 01:06
Medlem
Fimparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Vad i detta är det du inte förstår?

/#LOUDmouth#
Dina svar... har du förstått vad tråden går ut på?
Skriv inge mer larv...
Hade det funnits en minusknapp nu så hade tråden vart mycket enklare att läsa igenom och man hade sluppit ditt upprepande om misstycke.. kom med förslag som är bättre då... eller gillar du läsa superlånga trådar för att leta rätt på något när det står likadant hela tiden svar efter svar... jag vill endast att det ska bli bättre och mer lättläst och få bort så mycket skit som möjligt... ge ett förslag du då!
Citera
2010-10-01, 01:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Det här är inte facebook...
+1

Istället för att gilla saker så får man argumentera för sin ståndpunkt och gärna klargöra vad och varför man gillar något. Lite det som skiljer flasback och social-facebook som inte innefattar något vettigt.

Flashback är för övrigt inget gayforum. Annars så kan man lika gärna införa "stardoll" poäng för varje "gilla" som man får på sina inlägg som man sedan kan handla gay-saker med till sin virtuella flashback-transvetit och sin virtuella blommiga trädgård
Citera
2010-10-01, 01:54
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Dina svar... har du förstått vad tråden går ut på?
Skriv inge mer larv...
Hade det funnits en minusknapp nu så hade tråden vart mycket enklare att läsa igenom och man hade sluppit ditt upprepande om misstycke.. kom med förslag som är bättre då... eller gillar du läsa superlånga trådar för att leta rätt på något när det står likadant hela tiden svar efter svar... jag vill endast att det ska bli bättre och mer lättläst och få bort så mycket skit som möjligt... ge ett förslag du då!

Varför ska jag göra det? Du kom med ett förslag som varit uppe för diskussion många gånger tidigare (något du borde vetat om du hade använt funktionen du länkar till i din signatur) men när förslaget får kritik så ska du helt enkelt bestämma att jag inte ska skriva mer i tråden. Samtidigt tycker du att jag ska komma med ett förslag. Inte nog med att du vill bestämma om jag ska skriva eller inte utan dessutom säger du emot dig själv. Jag ska sluta skriva i tråden men jag ska komma med ett förslag?

Du är verkligen ett geni!

Visst kan det vara jobbigt med en massa blajinlägg men det är ett litet pris att betala om vi slipper en massa communityverktyg som på sikt bara kommer dra hit fler snorungar och per automatik ironiskt nog kommer öka andelen +1/jag håller med-inlägg.

Appropå ditt påstående att jag inte har förstått vad tråden går ut på och att jag inte ska skriva något mer larv så ska jag vara jättepedagogisk:

Citat:
Ibland vill man kanske ge beröm för nått svar på något i en tråd, men då e man ju offtopic, skulle de kanske inte va bra med typ tumme upp /ner knappar på sidan av inläggen?
Kanske hade minskat lite på skitinläggen som typ: LOL eller hahaha eller liknande.. eller va tycker ni om förslaget, tumme up eller tumme ner? (dåligt skämt... medveten om det )

EDIT: Motivera järna...

(Sökt men ej hittat något ämne som detta... är den i fel forum så får mod gärna flytta)

Ang. den första fetmarkeringen = mmm, communities brukar gå ut på sånt, att hålla med varandra och ge varandra beröm. Varför ska man ge varandra beröm på ett diskussionsforum? Ang. den andra fetmarkeringen = se ovan. Ang. den tredje och fjärde fetmarkeringen = det borde du rimligtvis ha förstått och fått motiverat redan.

Jag är så jävla trött på 80 & 90-talister som inte klarar av att folk inte håller med dom och/eller bara är ute efter bekräftelse. Skitbra att du kommer med ideér men att bete sig som en jävla idiot när inte du får dom svaren du hade förväntat dig gör dig till just en id........... Du beter dig i.a.f. som den barnrumpa du med största sannolikhet är.

/#LOUDmouth#
Senast redigerad av #LOUDmouth# 2010-10-01 kl. 01:56.
Citera
2010-10-01, 02:21
Medlem
Fimparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Jag är så jävla trött på 80 & 90-talister som inte klarar av att folk inte håller med dom och/eller bara är ute efter bekräftelse. Skitbra att du kommer med ideér men att bete sig som en jävla idiot när inte du får dom svaren du hade förväntat dig gör dig till just en id........... Du beter dig i.a.f. som den barnrumpa du med största sannolikhet är.

/#LOUDmouth#
Allt jag gjorde var att starta en seriös tråd för att alla skulle få det bättre.. fått med håll av vissa men inte andra som tyckte 2 små knappar skulle likna Facebook för mycket, men 33st Smilysar va ok och liknade inte MSN messenger ..FINE !!!
Sen kom du

Läst igenom lite hur du är som person här på FB I REST MY CASE *borta med vinden*

Grattis till förstaplatsen på min ignore lista

""""Mod kan stänga tråden efter som det tydligen fanns en liknande tråd"""
Senast redigerad av Fimparen 2010-10-01 kl. 02:24.
Citera
2010-10-01, 02:59
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Jag vet att jag inte borde men va fan .............

Citat:
men 33st Smilysar va ok och liknade inte MSN messenger ..FINE !!!
Sen kom du

Öööööh, ok

Citat:
Läst igenom lite hur du är som person här på FB I REST MY CASE *borta med vinden*

Ja fifan, jag är en elak jävel som inte håller med alla andra. Värsta trollet egentligen

Citat:
Grattis till förstaplatsen på min ignore lista

Tack tack! Ledsen att kanske göra dig besviken men vill dock påpeka att jag knappast kommer gråta mig till sömns eftersom jag inte är här av samma skäl som dig.

Citat:
""""Mod kan stänga tråden efter som det tydligen fanns en liknande tråd"""

En? Nu är det ju så att på ett forum med några hundratusen medlemmar och knappt 25 miljoner inlägg så sitter inte mod'sen och läser allt. Faktiskt! Men nog förtjänar den att slängas.

Bristen på saklig respons från din sida istället för barnrumpebeteende kanske ändå motiverar det epitet jag tillskrev dig tidigare

/#LOUDmouth#
Citera
2010-10-01, 08:36
Medlem
ischs avatar
Tråd sammanfogad med liknande ämne.

isch, mod
Citera
2010-10-16, 00:19
Medlem
Cynikers avatar
Gilla-knapp på inläggen

Jag vet inte om detta ämne har avhandlats innan. Hell, jag vet inte ens om jag postar den här tråden i rätt forumsdel, men i alla fall.

Påfallande ofta händer det att man läser ett inlägg som är så bra, välartikulerat och spot on att man nästan vill riskera en varning bara för att citera och skriva "+1". Det är inlägg som är så uttömmande och perfekta att ingenting mer behöver sägas. Man vill så gärna ge upphovsmannen till inlägget det cred han förtjänar men som sagt, allt har redan sagts - av honom/henne!

Tänk vad en gilla-knapp hade varit bra att ha då! Och det skulle nog också uppmuntra folk till att hålla en högre nivå i forumet.

För att inte tala om den tillfredställelse man själv skulle känna när man skrivit ihop något bra och folk börja "gilla". Immediate satisfaction!

Nåväl? Vad sägs? Gillar ni? Är det genomförbart?
Citera
2010-10-16, 00:21
Medlem
Ettan^s avatar
Ja, det är genomförbart. Nej, det kommer inte att hända. Testa sök så får du svar på varför, det finns många trådar om detta.
Citera
2010-10-16, 00:25
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyniker
Jag vet inte om detta ämne har avhandlats innan.
Det har det. Väldigt många gånger. Typ en gång i veckan sen Facebook blev stort.
Jag är fortfarande emot.
Citera
Medlem
Dr_Dollars avatar
Nej!!

Inget sånt Facebook tjafs här inte
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^