Resultat:
0%
röster
2011-10-21, 00:57
Medlem
neonguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Klokt resonerat. Om admins genast införde alla förslag, utan diskussion, så hade allting blivit mycket lättare och vi hade sluppit alla diskussioner...

https://www.flashback.org/t1690209

Jag menade att alla intressanta motargument i tråden hade varit lättare att hitta, eftersom jag bara hade behövt klicka på "mest gillade".
Citera
2011-10-21, 01:16
Medlem
neonguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
För att 100% utav alla personer som har IQ över fiskmåsnivå anser denna idé vara förödande för diskussionsklimatet som råder på Flashback Forum.

För att... ?

Citat:
Vi har härmed konkluderat att du inte tillhör denna grupp, utan mer sannolikt tillhör en generation utav Facebook-användare som önskar framföra dina åsikter mer med ett klick, än en text.

Men...

Det är du som har IQ som en fiskmås som helt enkelt inte har uppfattat mina argument. Men vi kan ta det igen, lite lugnare, för er som tydligen ligger lite efter i utvecklingen;

Tanken är delvis att man ska slippa skriva, t ex pga tidsbrist, och istället stötta någon som tycker mer eller mindre likadant. Vad är vitsen med två exakt likadana inlägg, men av två olika användare? Man har fortfarande friheten att göra detta förstås, men jag förespråkar valmöjligheten att slippa. En tråd på 32 sidor kan bli 16.

Sen är inte forumet bara för dom som vill skriva, det finns många som bara läser, och jag tror jättemånga glider förbi bara för att dom googlat på ett problem som en Flashbacktråd tagit upp, som dom vill ha en lösning på. Så t ex för att få en snabb lösning på ett problem som jag ju redan nämnt, så skulle en sådan här funktion underlätta.

Kort och gott: Gillar du inte att sortera inlägg på annat sätt än så som det är nu så låt helt enkelt bara bli, men låt oss andra som vill sortera på andra vis ibland få göra det.
Citera
2011-10-21, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av neonguy
För att... ?

Men...

Det är du som har IQ som en fiskmås som helt enkelt inte har uppfattat mina argument. Men vi kan ta det igen, lite lugnare, för er som tydligen ligger lite efter i utvecklingen;

Tanken är delvis att man ska slippa skriva, t ex pga tidsbrist, och istället stötta någon som tycker mer eller mindre likadant. Vad är vitsen med två exakt likadana inlägg, men av två olika användare? Man har fortfarande friheten att göra detta förstås, men jag förespråkar valmöjligheten att slippa. En tråd på 32 sidor kan bli 16.

Sen är inte forumet bara för dom som vill skriva, det finns många som bara läser, och jag tror jättemånga glider förbi bara för att dom googlat på ett problem som en Flashbacktråd tagit upp, som dom vill ha en lösning på. Så t ex för att få en snabb lösning på ett problem som jag ju redan nämnt, så skulle en sådan här funktion underlätta.

Kort och gott: Gillar du inte att sortera inlägg på annat sätt än så som det är nu så låt helt enkelt bara bli, men låt oss andra som vill sortera på andra vis ibland få göra det.

Varför skulle det vara bra? Alltså vad är vitsen om det redan står där och ingen vill säga emot så räcker det väl? Kan du förklara varför diskussionerna blir bättre av något sånt?
Citera
2011-10-22, 15:10
Medlem
neonguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Varför skulle det vara bra? Alltså vad är vitsen om det redan står där och ingen vill säga emot så räcker det väl? Kan du förklara varför diskussionerna blir bättre av något sånt?

Vad menar du?

Säg att någon t ex startar en tråd om ett tekniskt problem och den bästa och snabbaste lösningen är presenterad i ett inlägg på sidan 34, men av olika skäl fortsätter tråden att öka till sidan 57. Istället för att läsa igenom alla sidor så kan man sortera efter "mest gillade" och allt som oftast så bruka dom bästa lösningarna hamna längst upp då. Detta är iaf bra för någon som precis upptäckt tråden, kanske ett år efteråt, då TS kanske lyckats hänga med ändå. Detta motverkar att man startar nya trådar, där trådarna ifråga ändå bara kommer bli sammanfogade med den tråden som var 57 sidor lång då det berör samma ämne, och bara gör allting ännu mera rörigt.
Citera
2011-10-22, 19:34
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Vad menar du?

Säg att någon t ex startar en tråd om ett tekniskt problem och den bästa och snabbaste lösningen är presenterad i ett inlägg på sidan 34, men av olika skäl fortsätter tråden att öka till sidan 57. Istället för att läsa igenom alla sidor så kan man sortera efter "mest gillade" och allt som oftast så bruka dom bästa lösningarna hamna längst upp då. Detta är iaf bra för någon som precis upptäckt tråden, kanske ett år efteråt, då TS kanske lyckats hänga med ändå. Detta motverkar att man startar nya trådar, där trådarna ifråga ändå bara kommer bli sammanfogade med den tråden som var 57 sidor lång då det berör samma ämne, och bara gör allting ännu mera rörigt.

Nu kanske jag är helt ute och cyklar eftersom jag trodde att Flashback var ett diskussionsforum... Att betygsätta medlemmar eller inlägg hör inte hemma i diskussioner.

Vill man veta vad som är rätt eller fel, eller bra eller dåligt kan man väl kolla konsumentverkets webbplats...
Citera
2011-10-23, 00:38
Medlem
neonguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Nu kanske jag är helt ute och cyklar eftersom jag trodde att Flashback var ett diskussionsforum... Att betygsätta medlemmar eller inlägg hör inte hemma i diskussioner.

Vill man veta vad som är rätt eller fel, eller bra eller dåligt kan man väl kolla konsumentverkets webbplats...

Det handlar ju om att framhäva bra information, eller åtminstone information som många tycker är bra. Sen om det är objektivt rätt eller fel, eller bra eller dåligt är ju en annan femma. Så på vilket sätt anser du att det är fel att framhäva information, som många tycker borde framhävas?
Citera
2011-10-23, 17:13
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Det handlar ju om att framhäva bra information, eller åtminstone information som många tycker är bra. Sen om det är objektivt rätt eller fel, eller bra eller dåligt är ju en annan femma. Så på vilket sätt anser du att det är fel att framhäva information, som många tycker borde framhävas?

Vi kanske diskuterar olika saker? Men jag har inte alls "information" i tankarna när jag skriver detta. Olika åsikter och olika argument från olika människor är vad jag har i åtanke...

Är jag ute efter "information" söker jag på olika sätt...
Senast redigerad av Buffelo Ball 2011-10-23 kl. 17:15.
Citera
2011-10-23, 23:59
Medlem
neonguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Vi kanske diskuterar olika saker? Men jag har inte alls "information" i tankarna när jag skriver detta. Olika åsikter och olika argument från olika människor är vad jag har i åtanke...

Är jag ute efter "information" söker jag på olika sätt...

Men åsikter är ju en form av information. Sen beror det lite på vilka typ av trådar vi snackar om också. T ex om man ska slänga sig in i en tråd med 721 sidor, under forumet Brott och straff, så blir det svårt att veta var man ska börja. Fast oavsett hur vi definierar det så skulle det fortfarande med en sådan här funktion kunna bli bättre kvalité på trådarna samt färre upprepningar. Det skulle också bli lättare att hitta dom mest välformulerade/underhållande/intressanta inläggen.
Citera
2012-02-04, 17:27
Medlem
Då lyfter vi frågan igen, fixa något gillasystem!!

Hur lyder motargumenten?
Citera
2012-02-04, 17:30
Medlem
gulaLejonets avatar
Citat:
Nej. Här diskuterar vi varandras åsikter, men att sätta betyg på varandra skulle bara förstöra den möjlighet som alla, ung som gammal - dum som smart, har att kunna säga vad dom vill här utan risk för repressalier.

som vanligt har du kloka svar, Micaele
Citera
2012-02-04, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viktigtinlagg

Hur lyder motargumenten?
Men herrejävlar. Varför läser du inte i tråden?
Citera
2012-02-04, 17:43
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktigtinlagg

Hur lyder motargumenten?
De allra flesta som föreslår idiotsystemet förutsätter att man bara ska kunna gilla inlägg.
Detta är det största misstaget och därmed diskvalificerar man sig själv.
Självklart ska ett sådant system byggas på att man både kan gilla och ogilla inlägg.

För det andra så är FB ett diskussionsforum, vilket innebär att man diskuterar och inte klappar varandra på ryggen.

Ser du något som du gillar eller ogillar så argumenterar du aktivt i form av ett skrivet meddelande med din åsikt i frågan.

Det är inte riktigt meningen att man ska sitta passivt och trycka på knappar.
Bra sagt eller Dåligt sagt.

Att skitidén fungerar hjälpligt på ställen för förståndshandikappade som Facebook och Youtube innebär inte att det fungerar på FB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in