Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat:
0%
röster
2023-12-10, 05:42
  #1165
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det skulle omintetgöra mycket av det som gör Flashback unikt. Kommer aldrig hända.
Ok, då förstår jag.
Citera
2023-12-11, 00:27
  #1166
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Jag vill ha en gilla/ogilla-funtion till trådstarten och inläggen. Familjeliv har det och det fungerar bra, så det är dags att flashback med inför en sån funktion.

Jag förstår tanken och den är god. Men jag tror risken tyvärr är väldigt stor att många bara skulle rösta upp de inlägg de håller med om oavsett om de är bra skrivna eller ej.

T.ex. ett extremt välformulerat inlägg i Integration och invandring som är positiv till en s.k. generös invandringspolitik skulle få massor av tummen ner, detta oavsett hur väl formulerat det än är. Medan ett inlägg som är kritiskt till invandring skulle få massor av tummen upp oavsett hur illa det än är formulerat.

Så tyvärr skulle det nog bara medföra att populära åsikter röstas upp och impopulära röstas ner. Varpå många kanske skulle börja posta sådant som är populärt istället för vad de egentligen tycker.

Så tyvärr skulle det nog bara bli en popularitetstävling tror jag.
Citera
2023-12-11, 01:32
  #1167
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Jag vill ha en gilla/ogilla-funtion till trådstarten och inläggen. Familjeliv har det och det fungerar bra, så det är dags att flashback med inför en sån funktion.

Jag säger; väx upp och mogna.
Vuxna människor uttrycker sig i skrift om vad de tycker och tänker.
Citera
2024-03-14, 07:30
  #1168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Det är dags för gilla-funktion nu. Alltid varit skeptisk men har från andra forum insett värdet. Det uppmuntrar till debatt och diskussion och håller trådar levande. Att det "jagas" likes och sänker kvaliteten är bara rent nys. Långa läsvärda inlägg är tvärtom det som brukar uppskattas på andra seriösa forum. Förutsatt att antal likes inte flyttar upp inlägg i synlighet.

Flashback känns lite otidsenligt på de här punkten och jag tror att man i längden förlorar på att inte införa detta "innan helvetet fryser till is" som admin5 så vackert uttryckt det.

Skriver under på detta. Har också alltid varit MYCKET skeptisk men det är bara att konstatera utifrån allt vi vet om människan att det fungerar som morot för användare som gör en ansträngning.

Nackdelen är så klart att gilla-funktionen påverkar opinionen. Människan är ett efterblivet cp-djur. Om många gillar någonting tycker den ofta per automatik att det är bra. En gilla-funktion kan förstärka förhärskande idéer.

"Ogilla"-funktion har inget värde. Skrämmer bara bort oliktänkande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback