Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Nej, det kan dom inte.
nej...men med lite programmering så kan dom
Nej. Det är långt kvar. Man har forskat på robotar i 50 år nu, och är fortfarande LÅNGT kvar från att göra en robot som kan sådana här saker. Trist men sant.
Citat:
Ge mej nåt vettigt svar istället, klart som fan man kan programmera en robot till att städa, finns ju redan, eller kvar på 1800-talet?
Nej, det finns inte.
Citat:
Jag tar själv tåget och skickar efter soffan hemifrån.
Och soffan flyger magiskt på en bädd av glitter eller?
Citat:
Nu har du verkligen ingen aning om va du pratar om, en bil kommer inte i närheten av hur resurseffektivt ett tåg är.
Jaså? Om du vill transportera en soffa från ditt hus till din kusins hus, hur gör du det med ett tåg?
Citat:
1. Hur skall du se till att arbeten som behövs göras blir utförda? Belöna dom som utför dom, eller hota folk så att dom blir utförda?
Har jag redan svarat på massa gånger men du verkar ju inte vilja förstå.
Man behöver inte belöna eller hota folk för att få nåt gjort, jag ger ju inte min sambo lön för att hon lagar mat eller städar ibland, vore ju helt onödigt, jobba kan man göra ändå. Ute i världen vill man väl också ha det fint, då får alla hjälpas åt om det är nåt inte en maskin kan göra.
Så folk VILL arbeta som sophämtare för att det är KUL? Mhm.
Citat:
2. Hur skall du se till att resurser hamnar där dom behövs mest? Ett centraliserat system där en liten grupp styr allt, eller ett decentraliserat system där varje person lägger sina tillgängliga resursröster på dom produkterna som just dom vill ha?
Jaa de man behöver beställer man, måste man väl inte fråga auktoritetsfolk om. Beställer du en pokeboll så får du din pokeboll så länge nån lagt meningslös energi och tid på att programmera maskiner att göra dom.
Och det har dom ju, för folk jobbar ju på tråkiga skitjobb för att det är kul.
Citat:
Övertyga mej gärna att jag har fel i allt jag säger, hittills har jag då inte hört ett enda hållbart argument från din sida om att det inte skulle funka med ett bättre samhälle. Säg vad som är så bra med systemet vi lever i idag som får mej att glömma min "magiska fantasivärld".
Vilket system pratar du om?
Din magiska fantasivärld fungerar inte, och har ingen verklighetskontakt. Du tror produkter hamnar i affärer magiskt av sig självt. Din förståelse av samhället är på samma nivå som en femåring som på frågan om va mjölk kommer ifrån svarar "affären". Och detta är inte att klanka ner på dig, det är bara ren faktaupplysning. Du bör lyssna lite på andra.