Citat:
Nähä? Är dom inte gjorda av samma snubbar? Det påstods iaf, var inte det sant?
Ursprungligen postat av Securion
Film 1 ja. TZM (the zeitgeist movement) bygger inte ens på den filmen du refererar till
Citat:
Ja?
Texten du godtog kom från The Venus Projects hemsida, själva kärnan i TZM.
Citat:
Dina peronsngrepp döljer inte din oförmåga att svara.
LOL. Inte en gång till tack, du vet hur pinsamt det blir för dig.
Citat:
Det är fortfarande inte ett svar på frågan. Och det är inte din långa text heller.
Ursprungligen postat av Securion
"A resource-based economy would utilize existing resources from the land and sea, physical equipment, industrial plants, etc. to enhance the lives of the total population. In an economy based on resources rather than money, we could easily produce all of the necessities of life and provide a high standard of living for all."
Citat:
Det är inte jag som tjatar om filmerna, det är minimalt_psykad. Att du är mindre knäpp än dom andra här är varjken mitt eller ditt problem.
... som inget har med TZM att göra.
Citat:
Resurser skall alltså inte fördelas, utan skall bara magiskt finnas nog till för alla oavsett hur mycket dom vill göra av med. Detta är ju det du själv har erkänt inte stämmer. Du vill inte ha det så här. Du vill ha centralplanering har du sagt.
"A Resource-Based Economy is a system in which all goods and services are available without the use of money, credits, barter or any other system of debt or servitude. All resources become the common heritage of all of the inhabitants, not just a select few. The premise upon which this system is based is that the Earth is abundant with plentiful resource; our practice of rationing resources through monetary methods is irrelevant and counter productive to our survival.
Citat:
Nej, jag behöver inte mer blaj. Jag behöver svar. Inte mer svar. Bara svar, för jag har fått nåt alls.
...behöver du mer....?
Citat:
OK, bra svar. Tack.
Orättvisor och miljöförstöring, tex.
Kan du ge en kort analys till vad som är orsaken till orättvisor respektive miljöförstöring?