2016-11-19, 08:33
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Ortiz otroligt överskattad.. Lyckades inte dra ut den flyende motståndaren.. Dåligt tempo och fick aldrig tag i honom.. Ser inte Ortiz som någon kommande Champ.

Överskattad vet jag inte, det var t.ex. bra gjort att stoppa Jennings. Det är sannerligen inte lätt med så negativa motståndare som Scott, som bara vill överleva. Fick han in fem rena träffar på hela matchen? Men OK, om man jämför, så behövde Wilder en rond och Chisora sex. Ortiz hade en dålig dag på jobbet och har tiden emot sig. Så du kan mycket väl få rätt.

Galan i övrigt, OK. Såg halva Murrays match, missade nästan hela Sosa-Smith och led med Liborio Solis, som enligt min mening blev grovt bortdömd. Inte ens Skys kommentatorer hade McDonnell som vinnare. Själv hade jag 117-112 och får gå tillbaka till Pac-Bradley I för något av samma kaliber. Några ronder var visserligen jämna och McDonnel landade matchens bästa slag, men ... Solis var klart bättre över de 12. Nån returmatch lär han dock knappast få, om inte WBA beordrar det, och enligt snacket vill McDonnell gå upp en klass och möta Quigg.

Apropå bantamvikt, så ska Lee Haskins åka till Japan och delta i en av de traditionella nyårsgalorna, kanske för att positionera sig på marknaden och väcka intresse för ett eventuellt möte med Yamanaka. Den matchen vill jag gärna se.

Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Ska vi börja prata Kovalev-Ward ännu? Känns fantastiskt att få se dem i ringen tillsammans!

Jag tror Ward kommer ta det bekvämt på poäng. Jag vet att Ward haft en del minst sagt märkliga karriärval senaste åren men jag tror inte det kommer spela någon roll. Ward är en komplett boxare medan kovalev är mer endimensionell. Känns som Ward kommer backa och träffa och Kovalev kommer bli allt mer passiv och sen kommer Ward plocka isär honom rond 6-12.

Så mitt pick Ward på UD!

Citat:
Sätter mina pengar på Kovalev. Men hans chans att vinna är väl att han sänker honom totalt då match knappast kommer kunna vinnas på poäng för Krusher..

I natt tror jag att Ward tar hem det på poäng, dessutom med god marginal. Kovaljov har naturligtvis en puncher's chance, men magkänslan säger att det blir odramatiskt på gränsen till trist, en klinisk dissektion, ett jobb som ska göras, och det är Ward bra på. Krusher mot Stevenson hade antagligen blivit mer underhållande, men orkar jag upp i morgon bitti ska jag titta ändå.

Citat:
George Groves ikväll mot nån random tysk i London.. Blir väl som vanligt a walk in the park för pepparkakan..

Att kalla Gutknecht för "nån random tysk" är väl lite orättvist? Han har slagit ex-mästare och bara förlorat mot boxare som gått titelmatcher. Men läste just att Groves vann överlägset, så nu bör han ligga bra till för att utmana om ett bälte igen ... fjärde gången gillt? Jag unnar honom det.
Citera
2016-11-19, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Överskattad vet jag inte, det var t.ex. bra gjort att stoppa Jennings. Det är sannerligen inte lätt med så negativa motståndare som Scott, som bara vill överleva. Fick han in fem rena träffar på hela matchen? Men OK, om man jämför, så behövde Wilder en rond och Chisora sex. Ortiz hade en dålig dag på jobbet och har tiden emot sig. Så du kan mycket väl få rätt.

Galan i övrigt, OK. Såg halva Murrays match, missade nästan hela Sosa-Smith och led med Liborio Solis, som enligt min mening blev grovt bortdömd. Inte ens Skys kommentatorer hade McDonnell som vinnare. Själv hade jag 117-112 och får gå tillbaka till Pac-Bradley I för något av samma kaliber. Några ronder var visserligen jämna och McDonnel landade matchens bästa slag, men ... Solis var klart bättre över de 12. Nån returmatch lär han dock knappast få, om inte WBA beordrar det, och enligt snacket vill McDonnell gå upp en klass och möta Quigg.

Apropå bantamvikt, så ska Lee Haskins åka till Japan och delta i en av de traditionella nyårsgalorna, kanske för att positionera sig på marknaden och väcka intresse för ett eventuellt möte med Yamanaka. Den matchen vill jag gärna se.

I natt tror jag att Ward tar hem det på poäng, dessutom med god marginal. Kovaljov har naturligtvis en puncher's chance, men magkänslan säger att det blir odramatiskt på gränsen till trist, en klinisk dissektion, ett jobb som ska göras, och det är Ward bra på. Krusher mot Stevenson hade antagligen blivit mer underhållande, men orkar jag upp i morgon bitti ska jag titta ändå.

Att kalla Gutknecht för "nån random tysk" är väl lite orättvist? Han har slagit ex-mästare och bara förlorat mot boxare som gått titelmatcher. Men läste just att Groves vann överlägset, så nu bör han ligga bra till för att utmana om ett bälte igen ... fjärde gången gillt? Jag unnar honom det.

Han vann max en rond, så lite random var han allt.. Ingen större match egentligen. GG är så förutsägbar. Han mål är att möta vinnaren mellan Badou Jack och James De Gale. 2 titlar som i en liten ask. Knappast. Där har han inget att hämta.

Klart man blir livrädd för att Ward ska låsa upp o klincha i tid o otid men jag hoppas domaren gör sitt o att The Krusher landar ett par rejäla smällar. Gigantmöte såklart och risk för en repris på TMT. vs Pacman.
Citera
2016-11-19, 10:01
Medlem
paleheads avatar
Citat:
Klart man blir livrädd för att Ward ska låsa upp o klincha i tid o otid men jag hoppas domaren gör sitt o att The Krusher landar ett par rejäla smällar. Gigantmöte såklart och risk för en repris på TMT. vs Pacman.

Ringdomare kommer inte göra sitt. Robert Byrd som ringdomare kommer gynna Andre Ward eftersom han sällan blandar sig i smärre ojustheter. Andre Ward kommer i och för sig knappast nöja sig med smärre ojustheter, men Byrd som ringdomare är utan tvekan en stor fördel för Ward. Och med Glenn Trowbridge, Burt Clements och John McKaie som poängdomare så blir det förmodligen omöjligt för Kovalev att vinna på poäng.

Andre Ward hade ett fantastiskt bra fotarbete när han var på topp, och använder han det lika effektivt som för några år sedan så är han stor favorit att vinna på poäng. Sergey Kovalevs största merit är vinst över en 50-åring och denna fight kommer bli något helt annat. Sergey är en boxare med begränsad variation i sin arsenal, men när han är avslappnad kan han slå hårdare än någon annan lätt tungviktare. Ward måste se till att Sergey inte är avslappnad och inte får utrymme för sin hårda höger där han hämtar kraft från tårna.

Sergey kommer försöka använda sin jabb mot kroppen för att hålla Andre på avstånd, men Andres fotarbete är mycket bättre än Sergeys så det kommer bli Andre som bestämmer avståndet mellan boxarna. Andre har förmågan att undvika Sergeys hårda höger, men gör han ett enda misstag kan Sergey få in en träff och matchen kan snabbt vända till Kovalevs fördel, för en skadad Andre har inte en chans mot Sergey.

Andre blir matadoren som dominerar tjuren inför an förtjusad Las Vegas-publik, men tjuren Sergey kan överraska Andre med sina ovanligt atletiska och viga färdigheter. Kovalev ser stel och svag ut jämfört med Andre, men Sergey är starkare och betydligt vigare än Andre. Det är bl.a. därför som han slår mycket hårdare än Ward.

Andre tror förmodligen att Kovalev är lika stel och orörlig som Mikkel Kessler, men tror han det kommer han få en ordentlig överraskning. Mikkel fick ta emot ett otal skallningar och kunde inget göra när Jack Reiss lät Andre göra vad han ville, men Sergey tar inte skit från någon och kommer inte tveka att ge igen med samma mynt.

Allt pekar på att Sergey blir frustrerad och att Andre vinner på poäng i en relativt ojust fight, men Sergey har en magisk höger som kan ge honom en överraskande knockout vinst.

.
Citera
2016-11-19, 20:12
Medlem
Kom igen Kovalev!!! Sänk aset med ett par raka höge släggor!!!
Citera
2016-11-20, 04:05
Medlem
snelhestens avatar
Kommer det att finnas någon länk som streamar Kovalev - Ward?
Citera
2016-11-20, 08:47
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Om nattens huvudnummer:

Citera
2016-11-20, 08:51
Medlem
Neurons avatar
Citera
2016-11-20, 09:34
Medlem
Citat:
Kom igen Kovalev!!! Sänk aset med ett par raka höge släggor!!!

Vad har du emot ward o varför - han är en mycket skicklig boxare
Citera
2016-11-20, 10:15
Medlem
nickoruts avatar
Skippar spoilers för Ward-Kovalev, tycker tråden blig jobbig med spoilers. Har msn inte sett fighten borde man hålla sig borta från tråden. Hoppas det känns lugnt.

---spoilers----

Fantastisk fight! Jag tycker det är en kandidat till FOTY pga den högs nivån och att det var så jämnt och tufft!

Tycker det var rätt vinnare i fighten och siffrorna kändes rätt utan att jag räknade poäng själv.

Ward var ju uppenbart ringrostig första 5 ronderna och när han gick i backen i 2a undrade jag nästan om Ward var slut. Men Ward kom igång ordentligt och var avig och svår. Tycker ändå det känns som Kovalev tappade tålamodet. Tyckte det såg bättre ut när han boxades försiktigt men sen började han jaga trots ledning och då kunde Ward briljera.
Oavsett, kul med en stormatch som levererade!
Citera
2016-11-20, 10:37
Medlem
Neurons avatar
Kovalev har tydligen en rematch-klausul som han med största sannolikhet kommer aktivera. Tror dock att Ward tar en tryggare seger nästa gång.
Citera
2016-11-20, 15:18
Medlem
Godzilla3s avatar
Bra fight, skönt och viktigt att den levererade.

Hade det 115-112 Ward så jag hade inget problem alls med beslutet, men det brukar vara såna här reaktioner när en hypead uppskattad publikvänlig puncher blir slagen av en skicklig mindre populär boxare har jag märkt. Bortsett från första två ronderna, och särskilt den andra ronden, så tyckte jag Ward hade ganska bra koll och fick ordning på Kovalev efter några ronder. Sen är Kovalev tillräckligt skicklig att fortfarande kunna landa rena slag ibland och störa Ward, men har sett bättre framträdanden av Kovalev än vad jag såg i denna fight. Wards kondition var en viktig faktor.

Rematch hade varit trevligt! Ward tar nog den också, kändes som att Ward fick bra kontroll på distansen och hur han skulle undvika högern efter några ronder. Det kommer gå snabbare att återgå till i en eventuell rematch.

Tillägg: Är så trött på det här argument som alltid slängs ut att nån boxare ser värre ut i ansiktet och att det därmed är bevis på att denne förlorade fighten.
Citera
2016-11-20, 15:20
Medlem
Mx_1337s avatar
Hört att det skrikits en massa on rån. Det var jämt, tyckte ändå Ward drog det längre strået.
Tycker uttrycket "robbery" slängs med lite för enkelt ibland. Om det kunde gått åt vilket håll som helst kan det inte vara ett rån oavsett vilket håll det gick åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in