Citat:
Överskattad vet jag inte, det var t.ex. bra gjort att stoppa Jennings. Det är sannerligen inte lätt med så negativa motståndare som Scott, som bara vill överleva. Fick han in fem rena träffar på hela matchen? Men OK, om man jämför, så behövde Wilder en rond och Chisora sex. Ortiz hade en dålig dag på jobbet och har tiden emot sig. Så du kan mycket väl få rätt.
Galan i övrigt, OK. Såg halva Murrays match, missade nästan hela Sosa-Smith och led med Liborio Solis, som enligt min mening blev grovt bortdömd. Inte ens Skys kommentatorer hade McDonnell som vinnare. Själv hade jag 117-112 och får gå tillbaka till Pac-Bradley I för något av samma kaliber. Några ronder var visserligen jämna och McDonnel landade matchens bästa slag, men ... Solis var klart bättre över de 12. Nån returmatch lär han dock knappast få, om inte WBA beordrar det, och enligt snacket vill McDonnell gå upp en klass och möta Quigg.
Apropå bantamvikt, så ska Lee Haskins åka till Japan och delta i en av de traditionella nyårsgalorna, kanske för att positionera sig på marknaden och väcka intresse för ett eventuellt möte med Yamanaka. Den matchen vill jag gärna se.
Citat:
Ska vi börja prata Kovalev-Ward ännu? Känns fantastiskt att få se dem i ringen tillsammans!
Jag tror Ward kommer ta det bekvämt på poäng. Jag vet att Ward haft en del minst sagt märkliga karriärval senaste åren men jag tror inte det kommer spela någon roll. Ward är en komplett boxare medan kovalev är mer endimensionell. Känns som Ward kommer backa och träffa och Kovalev kommer bli allt mer passiv och sen kommer Ward plocka isär honom rond 6-12.
Så mitt pick Ward på UD!
Jag tror Ward kommer ta det bekvämt på poäng. Jag vet att Ward haft en del minst sagt märkliga karriärval senaste åren men jag tror inte det kommer spela någon roll. Ward är en komplett boxare medan kovalev är mer endimensionell. Känns som Ward kommer backa och träffa och Kovalev kommer bli allt mer passiv och sen kommer Ward plocka isär honom rond 6-12.
Så mitt pick Ward på UD!
Citat:
I natt tror jag att Ward tar hem det på poäng, dessutom med god marginal. Kovaljov har naturligtvis en puncher's chance, men magkänslan säger att det blir odramatiskt på gränsen till trist, en klinisk dissektion, ett jobb som ska göras, och det är Ward bra på. Krusher mot Stevenson hade antagligen blivit mer underhållande, men orkar jag upp i morgon bitti ska jag titta ändå.
Citat:
Att kalla Gutknecht för "nån random tysk" är väl lite orättvist? Han har slagit ex-mästare och bara förlorat mot boxare som gått titelmatcher. Men läste just att Groves vann överlägset, så nu bör han ligga bra till för att utmana om ett bälte igen ... fjärde gången gillt? Jag unnar honom det.