2016-11-11, 18:02
Medlem
Ibiza80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Såg en notis om att JC Chavez jr. siktar på comeback och sedan gärna vill möta Canelo Álvarez ... Bara att hoppas att han tränar ordentligt i så fall.

Om den fighten verkligen blir av lär den dra bra med publik i Mexiko. Kanske på Azteca-stadion? Där pappa Chavez satte publikrekord på sin tid -- mer än 132 000 åskådare! (Mot Greg Haugen, 1993).
Var det Greg Haugen som sa att Chavez var överskattad, att han bara hade mött en massa Tijuana taxi-drivers?😊
Citera
2016-11-11, 20:16
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Såg en notis om att JC Chavez jr. siktar på comeback och sedan gärna vill möta Canelo Álvarez ... Bara att hoppas att han tränar ordentligt i så fall.

Om den fighten verkligen blir av lär den dra bra med publik i Mexiko. Kanske på Azteca-stadion? Där pappa Chavez satte publikrekord på sin tid -- mer än 132 000 åskådare! (Mot Greg Haugen, 1993).
Först ska han tydligen möta Dominik Britsch i december iallafall.
Citera
2016-11-11, 20:59
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Var det Greg Haugen som sa att Chavez var överskattad, att han bara hade mött en massa Tijuana taxi-drivers?😊

Stämmer enligt engelska Wikipedia. Efter matchen, där han blev stoppad i 6:e, ska han ha medgett att det var "tuffa taxichaffisar" ...
Citera
2016-11-11, 21:15
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Först ska han tydligen möta Dominik Britsch i december iallafall.

Fastän Chavez inte matchat på över ett år bör han klara av denne Britsch (rankad som nr. 146 i världen och 13 i Tyskland av BoxRec) ganska lätt.

Vad tror vi om galan i Monaco i morgon, då? Helt OK för en lördag hemma, tycker jag. Mina tips:

Ortiz vs. Scott -- Ny KO för kubanen. Max. 4 ronder.

Sosa vs. Smith -- Oväntat lätt för Sosa. KO rond 5.

McDonnell vs. Solis -- Oväntat tufft för McDonnell. Delat domslut.
Senast redigerad av Gospodin.Njet 2016-11-11 kl. 21:30.
Citera
2016-11-11, 21:55
Medlem
Svenske boxaren Anthony Yigit får möta britten Lenny Daws i en fajt om den vakanta Europatiteln i superlättvikt. Matchen avgörs den 17 december i London.

Blir tufft...

Can you dig it?!
Citera
2016-11-12, 23:45
Medlem
Ortiz otroligt överskattad.. Lyckades inte dra ut den flyende motståndaren.. Dåligt tempo och fick aldrig tag i honom.. Ser inte Ortiz som någon kommande Champ.
Citera
2016-11-14, 23:26
Medlem
nickoruts avatar
Ska vi börja prata Kovalev-Ward ännu? Känns fantastiskt att få se dem i ringen tillsammans!

Jag tror Ward kommer ta det bekvämt på poäng. Jag vet att Ward haft en del minst sagt märkliga karriärval senaste åren men jag tror inte det kommer spela någon roll. Ward är en komplett boxare medan kovalev är mer endimensionell. Känns som Ward kommer backa och träffa och Kovalev kommer bli allt mer passiv och sen kommer Ward plocka isär honom rond 6-12.

Så mitt pick Ward på UD!
Citera
2016-11-15, 00:26
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Ska vi börja prata Kovalev-Ward ännu? Känns fantastiskt att få se dem i ringen tillsammans!

Jag tror Ward kommer ta det bekvämt på poäng. Jag vet att Ward haft en del minst sagt märkliga karriärval senaste åren men jag tror inte det kommer spela någon roll. Ward är en komplett boxare medan kovalev är mer endimensionell. Känns som Ward kommer backa och träffa och Kovalev kommer bli allt mer passiv och sen kommer Ward plocka isär honom rond 6-12.

Så mitt pick Ward på UD!
Tror (och hoppas) också på Ward!

Ganska häftigt med en match mellan records på 30-0 (Ward) och 30-0-1 (Kovalev).
Citera
2016-11-15, 11:07
Medlem
Sätter mina pengar på Kovalev. Men hans chans att vinna är väl att han sänker honom totalt då match knappast kommer kunna vinnas på poäng för Krusher..
Citera
2016-11-15, 21:03
Medlem
Ibiza80s avatar
Klart nu att Badou Jacks match mot deGale går i New York. Presskonferens i morgon.
Citera
2016-11-16, 10:32
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Sätter mina pengar på Kovalev. Men hans chans att vinna är väl att han sänker honom totalt då match knappast kommer kunna vinnas på poäng för Krusher..
Kovalev känns mycket farligare. Ward är mer komplett men han har också sett väldigt ringrostig ut i sista matchen.

Detta medan en sjuk och febrig Kovalev golvade sin motståndare i sin sista match.
Citera
2016-11-18, 07:33
Medlem
George Groves ikväll mot nån random tysk i London.. Blir väl som vanligt a walk in the park för pepparkakan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in