2009-05-07, 11:59
  #493
Medlem
fugus avatar
Förresten, vad tror ni om Floyds chanser att ta sig in på en All time great lista efter karriären? Om vi leker med tanken att hans comeback blir helt lyckad och han städar upp weltervikten. JMM -> Pac -> Mosley -> Cotto. Skulle han inte då gå att betrakta som topp10 genom tiderna p4p? Blir ju givetvis svårt att nå upp till vad exempelvis sugar ray robinson lyckades med, jag tror inte moderna boxare någonsin kan matcha den mannens meriter, boxningen är helt annorlunda idag.
Skulle Floyd städa upp divisionen skulle jag helt klart ranka honom som den bäste fightern sedan 70-talet. Det han skulle sakna är att vinna som underdog, typ som Ali mot Foreman, men är det verkligen ett krav? Är man den bäste är det givet att man aldrig får den chansen.

Edit: Utelämnade Paul Williams då den fighten inte känns logisk för 5 öre. Tvivlar på att Williams kan klara cutten till weltervikt nu och eftersom de har samma management lär den fighten inte direkt prioriteras.

Edit2: När jag tänker efter lär nog inte Floyd fightas alla dessa fighter ändå. Om Pacquiao väljer Cotto (vilket jag inte tror) möter han nog Mosley. Och om det blir May vs Pac (vilket jag tror) lär väl Mosley och Cotto bli lämnade att fightas mot varandra med vinnaren som ett logiskt val för Mayweather efter att han dominerat Pacquiao.
__________________
Senast redigerad av fugu 2009-05-07 kl. 12:03.
Citera
2009-05-07, 16:46
  #494
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Förresten, vad tror ni om Floyds chanser att ta sig in på en All time great lista efter karriären? Om vi leker med tanken att hans comeback blir helt lyckad och han städar upp weltervikten. JMM -> Pac -> Mosley -> Cotto. Skulle han inte då gå att betrakta som topp10 genom tiderna p4p? Blir ju givetvis svårt att nå upp till vad exempelvis sugar ray robinson lyckades med, jag tror inte moderna boxare någonsin kan matcha den mannens meriter, boxningen är helt annorlunda idag.
Skulle Floyd städa upp divisionen skulle jag helt klart ranka honom som den bäste fightern sedan 70-talet. Det han skulle sakna är att vinna som underdog, typ som Ali mot Foreman, men är det verkligen ett krav? Är man den bäste är det givet att man aldrig får den chansen.

Edit: Utelämnade Paul Williams då den fighten inte känns logisk för 5 öre. Tvivlar på att Williams kan klara cutten till weltervikt nu och eftersom de har samma management lär den fighten inte direkt prioriteras.

Edit2: När jag tänker efter lär nog inte Floyd fightas alla dessa fighter ändå. Om Pacquiao väljer Cotto (vilket jag inte tror) möter han nog Mosley. Och om det blir May vs Pac (vilket jag tror) lär väl Mosley och Cotto bli lämnade att fightas mot varandra med vinnaren som ett logiskt val för Mayweather efter att han dominerat Pacquiao.

OM Floyd lyckas med ditt scenario som du lagt upp så absolut 10 i topp all time P4P ,om inte till o med 5 P4P ,man kan bara fightas med dem som är de bästa i nutid som dom säger ,boxas med spöken blir svårt ,men killarna du nämner e inga kycklingar ,intressant upplägg på turnering. tror också att pac kommer att välja PBF om chansen öppnar sig . Den fighten e för stor för att bortse från till o med icke boxnings fans kommer att titta ,om ej den blir av tror jag Arum vil ha cotto till pac .
Och om igen vännen så blir det då Mosley som står för sista slaget ......Riktigt brawler fight tror jag i mitten av ringen o Bombar på varann i ett utrumme stor som en telefonkiosk. Om de hittar engemensam bra vikt för alla så kommer Manny Pacquiao hålla sina händer upp i luften o be till sin gud som tack för sin kraft lycka i ringen,detta baserat på stor fan samt råvilja ,hjärta ,slagkraft och speed o non stop agessivitet ,o klart håller på att nå sin topp

Hoppas att de gammla rävarna redan sitter ner o fösöker komma upp med match ups snart ,så det inte tar året emellan som kan hända nät promotors vill ha mera USD i sin ficka.......
Citera
2009-05-07, 17:19
  #495
Medlem
camejos avatar
tror floyd måste göra nåt åt sin profil om han ska bli top10 p4p genom alla tider. han kommer inte kunna sälja fighter mot vem som helst, visst sålde det som fan när han var antagonist mot hatton och dlh, men jag har svårt att se att han skulle kunna sälja en fight mot en cotto t ex, som är kolugn hela tiden..

han skulle slå alla de du räknade upp, utom PW som du säger inte är en logisk fight. eller han skulle mkt väl kunna slå PW också, men jag tycker inte han ska behöva utsätta sig för risken att bli av med sin nolla mot en freak of nature (speciellt med tanke på att floyd själv började på 130)
Citera
2009-05-07, 23:14
  #496
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
tror floyd måste göra nåt åt sin profil om han ska bli top10 p4p genom alla tider. han kommer inte kunna sälja fighter mot vem som helst, visst sålde det som fan när han var antagonist mot hatton och dlh, men jag har svårt att se att han skulle kunna sälja en fight mot en cotto t ex, som är kolugn hela tiden..

han skulle slå alla de du räknade upp, utom PW som du säger inte är en logisk fight. eller han skulle mkt väl kunna slå PW också, men jag tycker inte han ska behöva utsätta sig för risken att bli av med sin nolla mot en freak of nature (speciellt med tanke på att floyd själv började på 130)
Grejen är att Floyd har ett ganska starkt appeal dock. Skulle han dessutom vinna mot Pacquiao kommer han även vinna över massa casualfans. Man ska inte underskatta amerikaners patriotism.
Mot Cotto kommer matchen sälja sig självt. Cotto har en gigantisk fanbase.
Mosley däremot har av någon sjuk anledning aldrig varit särskilt populär, trots att han är den av alla dessa som faktiskt alltid bjuder på riktigt bra underhållning.
Citera
2009-05-08, 03:36
  #497
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pacquiao
Enligt många? tycka vad man vill men 1 fighten mot JMM oavgjord den andra vinner manny enligt både domare o letterman officiella domare på HBO. 1a fighten var JMM på canvasen 3 gånger o sen räddad av gång gången. hade det gått längre så hade JMM vart borta i 1 ronden. Så vill man se det som fight så e manny alldeles överlägsen. Men detta e boxning med regler och tidsgränser.2a matchen vinner han på alla domares kort plus att JMM var på arslet i 3 ronden igen!!!!JMM kom tillbaka starkt båda matcherna men räcker inte till ,det vad jag menar att manny kommer att vinna 9 av 10 ggr.. Men som fighter ,ingen tvekan att Manny e vassare enligt mitt tycke.
Floyd fick kämpa i 8-9 ronder med Ricky hade split decision mot de la hoya. Han trivs kontra ja ,men han har aldrig mött eller kommit i närheten av en boxar typ av Mannys klass. Han kan springa allt han vill .slutligen så kommer samman drabbningen och jag tror floyd blit Koèd. Alla har sin tro på vad som händer. Han kommer inte skriva på kontraktet om han vinner mot JMM som han har hand valt som vanligt. Antonio margarito som fuska e väl 147 lbs och kommer inte fightas i usa igen mexico hörde jag mot någon.
Ser fram emot nästa fight med Pacquiao ,har tagit tillbaka spänningen o det elektriska som försvann med Tyson

fel, andra matchen var split decision
Citera
2009-05-08, 07:48
  #498
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av freddiesthlm
fel, andra matchen var split decision
Helt rätt ,blanda ihop det i farten ,mitt fel!
Citera
2009-05-08, 07:51
  #499
Bannlyst
korrekt

Citat:
Ursprungligen postat av freddiesthlm
fel, andra matchen var split decision
Helt rätt ,blanda ihop det i farten ,mitt fel!
Citera
2009-05-08, 09:11
  #500
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Grejen är att Floyd har ett ganska starkt appeal dock. Skulle han dessutom vinna mot Pacquiao kommer han även vinna över massa casualfans. Man ska inte underskatta amerikaners patriotism.
Mot Cotto kommer matchen sälja sig självt. Cotto har en gigantisk fanbase.
Mosley däremot har av någon sjuk anledning aldrig varit särskilt populär, trots att han är den av alla dessa som faktiskt alltid bjuder på riktigt bra underhållning.

mosleys inpopularitet har gett mig huvudbry många gånger.. kan du ge nån förklaring till den? han var ju sjukt underhållande att se på, han var genuin, tränad av sin far.. jag förstår det inte.

i boxning tycker jag inte den amerikanska patriotismen verkar allt för stark dock.. inte bland svarta, in your face boxare iaf.. som hopkins och floyd.. men dom fungerar väldigt bra som antagonister.. hopkins slängde väl puerto ricos flagga i marken nångång förut, när han skulle slåss mot trini.

för att inte tala om den gången han sa "i aint never gonna lose to no white boy!" åt calzaghe ;D haha, vad alla blev galna då. synd att dom inte möttes tidigare, fy fan vad Hopkins hade skolat dåren då.
__________________
Senast redigerad av camejo 2009-05-08 kl. 09:20.
Citera
2009-05-10, 00:14
  #501
Medlem
camejos avatar
jag börjar se framemot mayweather - marquez lite...för att göra det lite extra spännande med mig själv drar jag igång en liten dare: om mayweather förlorar, lovar jag att stänga ner mitt flashbackkonto.

det kan ni påminna mig om sen, när matchen är över. fast det lär ni ju inte vilja, för mayweather kommer inte att förlora.
Citera
2009-05-10, 11:22
  #502
Medlem
camejos avatar
nej, jag tar det ett steg längre: Om inte Mayweather vinner på KO eller TKO stänger jag också av kontot

måtte han inte svika mig nu.
Citera
2009-05-10, 11:28
  #503
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
nej, jag tar det ett steg längre: Om inte Mayweather vinner på KO eller TKO stänger jag också av kontot

måtte han inte svika mig nu.
Eller så gör du som normalt folk och slänger in en slant hos en bookie.

Dawson vs Tarver finns redo att laddas ner. Men bryr man sig? Känns lite som dagens Ruiz vs Holyfield.
Citera
2009-05-10, 11:42
  #504
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Eller så gör du som normalt folk och slänger in en slant hos en bookie.

Dawson vs Tarver finns redo att laddas ner. Men bryr man sig? Känns lite som dagens Ruiz vs Holyfield.

var det någon som ville se tarver igen överhuvudtaget.. räckte det inte med hans roll i rocky 6...

nä, men jag ska hålla mitt ord. tko eller ko, annars kommer jag aldrig tillbaka hit. det är ändå allt för många ovettiga människor här. du är faktiskt inte en av dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in