Citat:
Ursprungligen postat av fugu
Förresten, vad tror ni om Floyds chanser att ta sig in på en All time great lista efter karriären? Om vi leker med tanken att hans comeback blir helt lyckad och han städar upp weltervikten. JMM -> Pac -> Mosley -> Cotto. Skulle han inte då gå att betrakta som topp10 genom tiderna p4p? Blir ju givetvis svårt att nå upp till vad exempelvis sugar ray robinson lyckades med, jag tror inte moderna boxare någonsin kan matcha den mannens meriter, boxningen är helt annorlunda idag.
Skulle Floyd städa upp divisionen skulle jag helt klart ranka honom som den bäste fightern sedan 70-talet. Det han skulle sakna är att vinna som underdog, typ som Ali mot Foreman, men är det verkligen ett krav? Är man den bäste är det givet att man aldrig får den chansen.
Edit: Utelämnade Paul Williams då den fighten inte känns logisk för 5 öre. Tvivlar på att Williams kan klara cutten till weltervikt nu och eftersom de har samma management lär den fighten inte direkt prioriteras.
Edit2: När jag tänker efter lär nog inte Floyd fightas alla dessa fighter ändå. Om Pacquiao väljer Cotto (vilket jag inte tror) möter han nog Mosley. Och om det blir May vs Pac (vilket jag tror) lär väl Mosley och Cotto bli lämnade att fightas mot varandra med vinnaren som ett logiskt val för Mayweather efter att han dominerat Pacquiao.
OM Floyd lyckas med ditt scenario som du lagt upp så absolut 10 i topp all time P4P ,om inte till o med 5 P4P ,man kan bara fightas med dem som är de bästa i nutid som dom säger ,boxas med spöken blir svårt ,men killarna du nämner e inga kycklingar ,intressant upplägg på turnering. tror också att pac kommer att välja PBF om chansen öppnar sig . Den fighten e för stor för att bortse från till o med icke boxnings fans kommer att titta

,om ej den blir av tror jag Arum vil ha cotto till pac .
Och om igen vännen så blir det då Mosley som står för sista slaget ......Riktigt brawler fight tror jag i mitten av ringen o Bombar på varann i ett utrumme stor som en telefonkiosk. Om de hittar engemensam bra vikt för alla så kommer Manny Pacquiao hålla sina händer upp i luften o be till sin gud som tack för sin kraft lycka i ringen,detta baserat på stor fan samt råvilja ,hjärta ,slagkraft och speed o non stop agessivitet ,o klart håller på att nå sin topp
Hoppas att de gammla rävarna redan sitter ner o fösöker komma upp med match ups snart ,så det inte tar året emellan som kan hända nät promotors vill ha mera USD i sin ficka.......