Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-13, 23:22
  #6421
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nje har nog sett mycket sämre i mina dagar ingen större fight av Skoglund var inne och gjorde sitt jobb, Det man måste komma i håg är att Johnson har BETYDLIGT mer rutin och där av såg kanske matchen lite stel och tråkig ut men detta var 1:a av den kalibern Skoglund gick upp mot och i mina ögon så gjorde han det bra!

Men upp mot Hopkins NJE måste nog få gå dessa tunga matcher ännu mot meriterat motstånd innan det ens är att tänka på titelfighter för han!

Det är lätt att bli lite anti när Dahlborn är så überpositiv. "Han är rankad femma på vissa listor..." Jo, tjena. Sen när säger det något?

Hur som helst, en vinst är en vinst och killen är trots allt bara 23 år. Än finns det tid att bygga! Men av de få svenska proffsboxare vi har, så tror jag det är Ahlin som har störst chans att lyckas.
Citera
2014-12-14, 00:10
  #6422
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Får lite ont i magen när de som sitter och hypar upp Glen Johnson och påstår att han är världsklass och i och med den här vinsten så visar Erik att han hör hemma.....Är de på riktigt? Glen Johnson är långt från världsklass och har varit slut som boxare ett antal år nu och borde verkligen lägga handskarna på hyllan istället för att åka världen runt och vara slagpåse åt unga boxare som vill upp. Det klart att vi ska vara glada att det går bra för Erik men usla kommentatorer som sitter och låter som blåögda groupies förstör en hel del. Erik har en bra bit kvar men han är bara 23 år och kan fortfarande utvecklas.
Citera
2014-12-14, 00:27
  #6423
Medlem
Lät ungefär som på den tiden när TV1000 skulle göra Paolo till världsmästare.
Citera
2014-12-14, 02:03
  #6424
Medlem
Godzilla3s avatar
Blev också frustrerad över hur de kallade Glen Johnson ett världsnamn hela tiden, snubben har 20 förluster nu. Tragiskt hur mycket slag han måste tagit, hans hjärna kan inte må bra och han borde sluta. Det lilla han tjänar på att ge nya ynglingar en tuff fight kan ju inte vara värt det.

Förstod inte heller varför kommentatorerna verkade tycka att det var en fantastisk fight, men OK kan väl förstå att det är kul att se en svensk på den här nivån.

Var inte så särskilt imponerad av Skoglund. Fin jabb stundtals, men kände att Johnson lite väl lätt kunde cutta av ringen och få in slagserier. Ibland kändes det som att Glen Johnson var i bättre form. Ändå en viktig vinst, nu kan han säga att han slagit Glen Johnson och det är inte ett dåligt namn att ha på CV:et även fast vi vet att Glen Jonhson borde slutat för längesen.
Citera
2014-12-14, 02:17
  #6425
Medlem
Godzilla3s avatar
Khan kommer se bra ut inatt. Tror han tar ett beslut 116-112 117-111 typ, Alexander kan göra det obekvämt inledningsvis genom att vara mycket på insidan men när Khan hittar distansen och börjar plocka honom kommer Alexander bli frustrerad.

Thurman snackar så mycket skit trots hans bästa namn är Jesus Soto Karass, de tar honom fram fruktansvärt långsamt. Jag är inte helt såld på honom måste jag säga. Klart han vinner inatt men den vinsten betyder inte särskilt mycket.
Citera
2014-12-14, 10:41
  #6426
Medlem
Idunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Skoglund springer undan/flyr för mycket i stället för att stanna upp och slåss.

Fast nu handlar ju boxning om att vinna, inte om att "slåss" för att tillfredsställa en okunnig och blodtörstig publik
Citera
2014-12-14, 10:53
  #6427
Medlem
Idunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Får lite ont i magen när de som sitter och hypar upp Glen Johnson och påstår att han är världsklass och i och med den här vinsten så visar Erik att han hör hemma.....Är de på riktigt? Glen Johnson är långt från världsklass och har varit slut som boxare ett antal år nu och borde verkligen lägga handskarna på hyllan istället för att åka världen runt och vara slagpåse åt unga boxare som vill upp. Det klart att vi ska vara glada att det går bra för Erik men usla kommentatorer som sitter och låter som blåögda groupies förstör en hel del. Erik har en bra bit kvar men han är bara 23 år och kan fortfarande utvecklas.

Bra talat!

Erik är en stor talang och han är uppenbarligen seriös i träningen. Dock måste han bli starkare i kroppen, slå renare (han slår många insidor, och dem är det ju ingen kraft i) och boxas smartare. Helt meningslöst och onödigt att låta motståndaren slå på en, som ES gör ibland. Bättre då att slå sina slag, och sen gå undan. Sen är han rätt öppen under slagväxlingarna också. Det var nära att han blev riktigt hårt träffad igår, som han blev mot Mock. Om några år kan Erik, som jag ser det, försöka nå världstoppen. Inte förr.
Citera
2014-12-14, 12:37
  #6428
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iduna
Bra talat!

Erik är en stor talang och han är uppenbarligen seriös i träningen. Dock måste han bli starkare i kroppen, slå renare (han slår många insidor, och dem är det ju ingen kraft i) och boxas smartare. Helt meningslöst och onödigt att låta motståndaren slå på en, som ES gör ibland. Bättre då att slå sina slag, och sen gå undan. Sen är han rätt öppen under slagväxlingarna också. Det var nära att han blev riktigt hårt träffad igår, som han blev mot Mock. Om några år kan Erik, som jag ser det, försöka nå världstoppen. Inte förr.

Just precis, Skoglund slog som mest slagserier på 3-4 slag. Efter varje urladdning ställde han sig med ramarna över huvudet och lät sig pucklas på. Varenda gång i 10 ronder. En normal boxare slår sina serier och dansar undan. Hade Johnson varit i 2004 års form hade han slaktat Skoglund.
Citera
2014-12-14, 15:27
  #6429
Medlem
Skoglund ska ju ta Hopkins nu sa kommentatorerna.

Ahlin är det nog gonatt för snart, håller inte att vara så odisciplinerad och öppen mot en lite mer explosiv motståndare.

Yigit däremot är knepig att träffa rent, när motståndaren har läge så har han oftast redan handskarna uppe eller så använder han fint axelblock och rullar. Ser klart mest boxningsintelligens i den grabben av de tre men konkurrensen i hans viktklasser är ju alltid mördande, 100000 stentuffa mexikaner m.m.
Citera
2014-12-15, 16:56
  #6430
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Thurman snackar så mycket skit trots hans bästa namn är Jesus Soto Karass.

Som han dessutom var riktigt illa ute mot, om jag inte minns fel.
Citera
2014-12-15, 22:21
  #6431
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iduna
Bra talat!

Erik är en stor talang och han är uppenbarligen seriös i träningen. Dock måste han bli starkare i kroppen, slå renare (han slår många insidor, och dem är det ju ingen kraft i) och boxas smartare. Helt meningslöst och onödigt att låta motståndaren slå på en, som ES gör ibland. Bättre då att slå sina slag, och sen gå undan. Sen är han rätt öppen under slagväxlingarna också. Det var nära att han blev riktigt hårt träffad igår, som han blev mot Mock. Om några år kan Erik, som jag ser det, försöka nå världstoppen. Inte förr.
Skoglund MÅSTE bygga på sin boxning möta de strax under toppen för att få rutinen och bort med valpigheten i sin boxningen, Man ser han har grym potential men gå upp mot dem bästa redan nej nej förtidigt tyvärr måste fightas 5-6 tuffa matcher till över 10 ronder!

Ryssen kommer slakta Skoglund - Adois kommer lika väl slakta Skoglund sedan upp mot Bernhard "The Ailen" Hopkins nje nog är det dags att ta sig i sans och sluta famla om de figurerna för Team Skoglund!
Citera
2014-12-16, 02:05
  #6432
Medlem
nickoruts avatar
Vad tycker ni om helgens boxning? Mina korta åsikter är att:

Thurman såg ut som vanligt, tålmodig, mogen och bra krut i slagen. Inte den knockout-boxare folk (tv-bolag)vill beskriva honom som men en intressant boxare som jag tror inom 2-3 år kommer utmana de främsta i weltern.

Khan såg oerhört bra ut mot den alltid så tråkiga Alexander. Jag tycker khan har utvecklats de senaste åren och han känns mer medveten om sina brister och slåss mer i spurter och backar undan än förut när han stod och bytte slag mot motståndet.

Jag börjar bli allt mer sugen på khan-mayweather. Jag tror ingen fighter vinner ett beslut mot khan pga hans flashiga kombinationer och handspeed men Floyds raka höger skulle ha en fest mot khan så för mig en oviss fight.

Bradley råkade jag spoila resultatet för mig innan jag såg så såg bara ett par ronder. Men alltid trist med dåliga domarbeslut.

Till sist så var det kul att Skoglund vann men han behöver utvecklas mycket för att bli eb contender.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback