Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-27, 11:15
  #7021
Medlem
nickoruts avatar
Trist med Fury-klitschko men om de fightas en månad senare spelar det inte så stor roll.

"Världsmästaren" Wilder slog inatt totalt sönder Duhaupas i elva ronder och jag måste säga att han ser bättre och bättre ut även om han möter alldeles för klent motstånd för att ha 35-0 och ett bälte. Wilder är faktiskt inte bara power utan han är uthållig, har bra träffsäkerhet och är dessutom lugn och fokuserad och klarar av att ta ett slag utan att gå ner eller stressa upp sig. Dock blir han träffad hela tiden så exempelvis en prime Haye skulle jag hålla som favorit trots allt. Men jag tycker Wilder är bättre än Fury.

Edit. Men den bästa av alla som inte är klitschko är Anthony Joshua! Den killen kommer bli galet bra!
__________________
Senast redigerad av nickorut 2015-09-27 kl. 11:42.
Citera
2015-09-27, 23:29
  #7022
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Trist med Fury-klitschko men om de fightas en månad senare spelar det inte så stor roll.

"Världsmästaren" Wilder slog inatt totalt sönder Duhaupas i elva ronder och jag måste säga att han ser bättre och bättre ut även om han möter alldeles för klent motstånd för att ha 35-0 och ett bälte. Wilder är faktiskt inte bara power utan han är uthållig, har bra träffsäkerhet och är dessutom lugn och fokuserad och klarar av att ta ett slag utan att gå ner eller stressa upp sig. Dock blir han träffad hela tiden så exempelvis en prime Haye skulle jag hålla som favorit trots allt. Men jag tycker Wilder är bättre än Fury.

Edit. Men den bästa av alla som inte är klitschko är Anthony Joshua! Den killen kommer bli galet bra!

Joshua ser riktigt bra ut som slår hårt och har fin teknik. Ska bli intressant att se honom mot bättre motstånd nästa år. Det är först då vi får se vad han verkligen går för. En annan duktig och väldigt lovande ung boxare är Joseph Parker från Nya Zeeland. Håller ögonen på både Joshua och Parker. Tror båda kommer att bli toppboxare inom en snar framtid.
Citera
2015-09-28, 15:10
  #7023
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Trist med Fury-klitschko men om de fightas en månad senare spelar det inte så stor roll.

"Världsmästaren" Wilder slog inatt totalt sönder Duhaupas i elva ronder och jag måste säga att han ser bättre och bättre ut även om han möter alldeles för klent motstånd för att ha 35-0 och ett bälte. Wilder är faktiskt inte bara power utan han är uthållig, har bra träffsäkerhet och är dessutom lugn och fokuserad och klarar av att ta ett slag utan att gå ner eller stressa upp sig. Dock blir han träffad hela tiden så exempelvis en prime Haye skulle jag hålla som favorit trots allt. Men jag tycker Wilder är bättre än Fury.

Edit. Men den bästa av alla som inte är klitschko är Anthony Joshua! Den killen kommer bli galet bra!

Inte imponerad av Wilder, ett skämt till KO var det också.

Intressant att Fury är så mycket bättre tekniskt trots lika lång erfarenhet som Wilder. Dessutom storleken på det.
Citera
2015-09-28, 16:06
  #7024
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Inte imponerad av Wilder, ett skämt till KO var det också.

Intressant att Fury är så mycket bättre tekniskt trots lika lång erfarenhet som Wilder. Dessutom storleken på det.

När började Fury med boxning? Wilder började så sent som när han var 20 år. Wilder är en fantastisk atlet som slår enormt hårt men någon vidare boxare är han inte direkt. Han utvecklas och blir bättre och bättre men rent tekniskt sett ser fortfarande ut som en amatör. Det är tack vare att han är en så pass duktig atlet som han har lyckats så här bra.
Citera
2015-10-03, 12:43
  #7025
Medlem
Någon som har koll på när Lucas Matthysse vs Viktor Postol börjar inatt??
Citera
2015-10-03, 13:20
  #7026
Medlem
Någon gång efter 04:00. Hittar ingen kanal som sänder den.
Citera
2015-10-03, 13:48
  #7027
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Någon gång efter 04:00. Hittar ingen kanal som sänder den.

Okey då kan man kolla ufc samtidig, lär väl finnas någon stream förhpningsvis.
Citera
2015-10-03, 14:07
  #7028
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Har TV 10 helt slutat att sända boxning?

Lucas Matthysse kan få stora problem med Viktor Postol. Ukrainaren är en skicklig boxare och om han kan utnyttja sin längd och räckvidd då kan det bli det krångligt för Lucas. Sen är ju Lukas förmodligen den absolut största punchern i viktklassen och kan ändra matchbilden med ett enda slag. Kommer nog bli en underhållande match.

Broner vs Khabib. Broner måste bara vinna i natt. Ännu en förlust vore en katastrof för honom och hans karriär.
Citera
2015-10-04, 06:31
  #7029
Medlem
challiss avatar
Broner dissade precis Mayweather i sin post fight-intervju. Oj
Citera
2015-10-04, 11:52
  #7030
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Har TV 10 helt slutat att sända boxning?

Lucas Matthysse kan få stora problem med Viktor Postol. Ukrainaren är en skicklig boxare och om han kan utnyttja sin längd och räckvidd då kan det bli det krångligt för Lucas.Sen är ju Lukas förmodligen den absolut största punchern i viktklassen och kan ändra matchbilden med ett enda slag. Kommer nog bli en underhållande match.

Broner vs Khabib. Broner måste bara vinna i natt. Ännu en förlust vore en katastrof för honom och hans karriär.

Snyggt!!!

Hur bra är Postol egentligen? Hade ingen koll på honom alls men det här var galet imponerande!

Knockouten är en riktig skönhet!

https://m.youtube.com/watch?feature=...zVDM7we5jMrhBG
Citera
2015-10-06, 14:53
  #7031
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Snyggt!!!

Hur bra är Postol egentligen? Hade ingen koll på honom alls men det här var galet imponerande!

Knockouten är en riktig skönhet!

https://m.youtube.com/watch?feature=...zVDM7we5jMrhBG


Svårt att avgöra hur bra Postol är faktiskt. Hårda punchers som Matthysse tenderar att bli ganska överskattade och deras förmåga höjas till skyarna. Matthysse är på många sätt rätt lik Provodnikov. Slår hårt, men relativt endimensionerade. Märktes ju också när Provodnikov fick möta Algieri att han inte kunde hantera någon som rör sig och boxas på bakfoten. Matthysse hade ju väldiga problem med Danny Garcia också, och denna fighten var ju rätt lik. När Matthysse fick in ordentliga träffar och motståndaren återhämtade sig verkade han vilse. Ganska talande också att han bestämde sig för att stanna på kanvasen. Han var slagen och visste om det. Inget fel med det givetvis.

Broner tycker jag inte imponerade alls när han i helgen vann klart överlägset mot en outmatched motståndare. Allakhverdiev hade ingen volym av slag alls. Sprang mest runt och letade efter en stor punch som han inte ens har. En skräddarsydd motståndare för Broner som han gjorde snabbt jobb av. Däremot är Broners låga volym ett stort problem. Så fort någon slår mot honom kryper han ihop och kontrar knappt. Han kontrar bara när motståndaren slår ett slag. Så fort Broner möter någon som har bra slagvolym kommer han torska. Varje gång. När man såg honom i dem lägre viktklasserna och han slog kombinationer kunde han enkelt skölja över motståndaren, men ända sedan han börjat använda Floyds defensiva stil har han bleknat rejält. Jag står fast vid att han inte är en defensiv fighter i grunden. Hans försvar har alltid varit hans offensiv. Han har helt enkelt inte fotarbetet för att köra shoulder rollen.

I post fight intervjun som jag skrev om ovan kallade han bland annat Al Haymon för "big bro", han sa något i stil med "I heard Mayweather said he has a fighter that can beat me" (Pratade om Ashley Theopane). "Ey Floyd, you know. Bosses talk to bosses, so get him on one of your private jets, and get him here and I'll bring the girl out of him like Bruce Jenner".

Men som sagt. Så fort Broner möter någon som är villig att brawla och sätta press på honom kommer han torska. Varje gång.
Citera
2015-10-06, 15:29
  #7032
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Snyggt!!!

Hur bra är Postol egentligen? Hade ingen koll på honom alls men det här var galet imponerande!

Knockouten är en riktig skönhet!

https://m.youtube.com/watch?feature=...zVDM7we5jMrhBG
Jag lyckas inte få tag på hela fighten. Matthysse såg ju ut att få in många rena träffar. Dwyer verkar tycka att Postol har det bästa/snabbaste fotarbetet av alla aktiva boxare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback