Citat:
Ursprungligen postat av
Gospodin.Njet
Är det bara jag som gillar Wilder?
Än är han inte redo, han har ju precis börjat möta föredettingar med kända namn, men om två år så där ... Närmast väntar väl en eller två motståndare under topp tio, men som matchat på den nivån (typ Dimitrenko, Ustinov), och sen blir det dags för några topprankade.
Jag hoppas han lyckas! Tungvikten har alltför länge känts som en rent östeuropeisk angelägenhet, det blir betydligt mer intressant med en eller flera bra amerikaner.
Tycker Wilder är intressant, det är uppenbart att han gör något rätt med 29 vinster o 29 KO:s. Alla som kan hjälpa till att hetta upp tungviktsdivisionen behövs. Jag vill bara se honom testas en gång, han är trots allt 27 nu. Jag vet att han blivit droppad en gång i sin karriär mot Harold Sconiers, finner dock inte den fighten någonstans, där knockade han till slut sin motståndare i fjärde ronden så det visar att han haft en lite tuffare fight åtminstone. Det känns som om han är lite av en one-trick pony, har nästan enbart sett honom knocka folk med sin raka höger från distans. Har ingen aning om han har en bra vänsterkrok, om han kan fightas på insidan osv. Tycker Jennings som är i ungefär samma ålder testades ordentligt mot Fedosov, han har uppvisat riktigt bra färdigheter på insidan. Jag är övertygad om att han kommer gå långt, synd bara att han inte får lika mycket rubriker som Wilder.
Men jo jag antar att det du säger stämmer att Wilder kommer få tuffare test snart, ser framemot det. Vet att Thompson har snackat om att han vill möta Wilder, det skulle vara kul.