2015-11-20, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Vad tror ni på lördag? Jag går ut och högoddsar och tippar Cotto på TKO. Kan han fånga Alvarez med en krok kan det nog gå illa. Dessutom har Canelo inte möt någon som slår särskilt hårt.

Är lite inne på samma sak. Canelo verkar vara stor favorit men Cotto är en stenhård typ och som är ruggigt giftig som du säger med sina krokar. Ska han ha en chans så är det inom det första fem-sex ronderna. Annars UD för Alvarez.

Sen hoppas jag att tråkigt King Arthur får på nöten av Martin Murry.. Men lär väl bli poäng till Armenien som vanligt.

Tror oxå britten Crolla, som jag tyckte blev bortdömd i förra mötet mot Perez får sin revansch i Manchester lördag kväll.
Citera
2015-11-20, 12:58
Medlem
Viaplay kommer visa Martin Murray vs Arthur Abraham! Fullspäckad boxnings lördag /söndag morgon.
Citera
2015-11-20, 15:40
Medlem
jirlows avatar
jag tror på Canelo rond 7-8 tko, han är större och har krut i nävarna, sen har han ungdomen på sin sida också så det skadar inte.
Citera
2015-11-20, 20:36
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Vad tror ni på lördag? Jag går ut och högoddsar och tippar Cotto på TKO. Kan han fånga Alvarez med en krok kan det nog gå illa. Dessutom har Canelo inte möt någon som slår särskilt hårt.

Cotto är den klart bättre boxaren av de två och boxas han bara smart från utsidan med mycket rörelse, är hyfsat aktiv med jabben och lyckas kontrollera avståndet borde han ta hem ett tämligen säkert UD-beslut. Fast det klart, med de gåvor Canelo fått av domarna tidigare så vet man aldrig... Jag hade visserligen Canelo som väldigt knapp vinnare mot Lara, men 117-111 är ett löjligt poängkort och 114-114 mot Mayweather var ännu värre. Litet frågetecken för hur Cottos ansikte håller samman. Han brukar svullna upp rejält.

Sen undrar säker alla om Canelo fortsatt kommer se ut som han har fötterna i cement och är lika usel på att skära av ringen. Förmodligen lär han väl det. Problemen verkar inte ens vara identifierade i Canelos läger och inget man jobbat med under träning. Han lär aldrig bli någon virtuos, men det går faktiskt att förbättra den biten av sin boxning också. Mycket svagt av Reynoso.
Citera
2015-11-21, 00:36
Medlem
Freddy Roch i Cottos ringhörna.. Spännade!
Citera
2015-11-21, 13:46
Medlem
Lubrixs avatar
Många säger att Canelo har mycket power i sina slag, men det har Cotto också vilket man inte borde glömma, sen har Cotto mycket bättre fotarbete och slår mer kombinationer än vad Canelo gör. Jag har iallafall Cotto som vinnare på poäng.
Citera
2015-11-21, 14:18
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OilersFan
Cotto är den klart bättre boxaren av de två och boxas han bara smart från utsidan med mycket rörelse, är hyfsat aktiv med jabben och lyckas kontrollera avståndet borde han ta hem ett tämligen säkert UD-beslut. Fast det klart, med de gåvor Canelo fått av domarna tidigare så vet man aldrig... Jag hade visserligen Canelo som väldigt knapp vinnare mot Lara, men 117-111 är ett löjligt poängkort och 114-114 mot Mayweather var ännu värre. Litet frågetecken för hur Cottos ansikte håller samman. Han brukar svullna upp rejält.

Sen undrar säker alla om Canelo fortsatt kommer se ut som han har fötterna i cement och är lika usel på att skära av ringen. Förmodligen lär han väl det. Problemen verkar inte ens vara identifierade i Canelos läger och inget man jobbat med under träning. Han lär aldrig bli någon virtuos, men det går faktiskt att förbättra den biten av sin boxning också. Mycket svagt av Reynoso.

Canelo är omringad av ett gäng ja-sägare. Det är sedan gammalt. Cotto borde studerat Lara-canelo och försöka ta lite av sin Game plan från den fighten som iallafall jag ansåg Lara vann. Sen försöka applicera det han kan av det. Både i den fighten och Floyd-fighten är Canelos brister tydliga. Cotto är snabbare än vad man tror också. Dessutom är han stenhård och viker inte ner sig.
Citera
2015-11-21, 21:06
Medlem
Lara har inte ingen power och Canelo kunde jaga efter honom helt obekymrat. Inatt är det andra bullar, mot Cotto finns det inget utrymme för att vara överdrivet aggressiv.

Cotto borde ta det på sin överlägset bättre distansboxning samt att han även är smart inside. Underbart om han kunde avgöra det med vänsterkroken. Spännande match!
Citera
2015-11-21, 23:21
Medlem
tom-joness avatar
De flesta verkar tro att den mest avgörande faktorn är huruvida Cottos ålder kommer visa sig i denna fight, men jag tror att en annan faktor kommer spela större roll: hur pass mycket Canelo har pressat sig för att klara vikten. Tyckte han såg tärd ut vid invigningen, han kan ha haft det jobbigt med kilona (igen). Och då ökar Cottos chanser markant. Annars, om Canelo är pigg med vikten, då tror jag mexarn tar det. Hans combos är bland de bästa och mest varierade i gamet, hans händer är snabba och hans defense underskattat. Tror han blockar mycket av Cottos slag och kontrar med mer precision och sting i sina slag. Det kan få Cotto att inta en mer defensiv stil vilket skulle passa illa i denna fighten, Canelo är effektiv när han får hålla mitten och attackera därifrån. Många nämner Cottos utmärkta fotarbete men jag tycker det ser mer ut än vad det är, mycket rörelse som inte alltid har något speciellt syfte förutom att skapa distans till motståndaren. Är mer imponerad av hans jabb (förutom vänsterkroken då såklart).
Canelo är skarp som fan på halvdistans och dit kommer han komma många gånger i fighten, där kan hans snabba krokar, långa höger och tunga kroppsslag bli en vinnande formula. Dessutom har han en nasty uppercut på insidan som mycket väl kan snitta upp Cottos ärrade ansikte.

Har följt Cotto sen han var ett ungt prospect och han har varit en av mina absoluta favoriter i sporten sen dess, men här tror jag han får puts. Gillar Canelo också men har inte samma sentimentala anknytning till honom av förklarliga skäl. Hursomhelst skönt med en fight där man liksom kan vara nöjd oavsett vem som vinner. Man måste gilla dessa två, de backar ju aldrig för en tuff utmaning.

För boxningen som sport är det bättre om Canelo tar det, han har många år kvar.

Mitt tips: Canelo TKO11

Detta kommer garanterat bli en riktigt underhållande fight, två grabbar med cojones gör upp. Bara att njuta! Vem saknar Cirkus Floyd??
Citera
2015-11-22, 02:07
Medlem
nickoruts avatar
Det förvånar mig att så många tror på Cotto måste jag säga. Canelo ser lite klumpig ut i ringen men han är ruggigt effektiv och i den här matchen kommer han vara på tå och boxas hela ronderna. Cotto är grym men jag tror Canelo kommer nöta ner honom o promenera runt Cotto i ringen och blanda kroppslag och powerslag mot huvudet. Jag gissar TKO 10-12 för canelo efter att Cotto startar bra och tagit en tidig ledning.

Men underbar fight mellan två RIKTIGA fighters och jag har gärna fel och ser Cotto plocka isär canelo men jag kan verkligen inte föreställa mig det.

Edit. Preliminary kortet live om nån nattuggla sitter och taggar: http://www.boxingchannel.tv
Senast redigerad av nickorut 2015-11-22 kl. 02:11.
Citera
2015-11-22, 05:53
Medlem
Strax dax.. Vilken spännande match. Förmatchen gick inte av för hackor.
Tror Cotto tar det på KO i rond 5.
Citera
2015-11-22, 06:53
Medlem
OilersFans avatar
Fy fan, tycker det där var några riktigt boguskort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in