Det ska bli kul att se vad Maidana kan sätta emot Mayweather, gillar hans stil och vinnarskalle. Lara hade dock varit ännu mer intressant ja. Det blir väl två ovissa ronder innan Mayweather börjar bryta ner Maidana för att vinna på poäng. Ser mycket mer fram emot Cotto-Martinez!
Tack för länken. Jo, det här såg jag inte komma. Vi hade diskuterat Badous svagheter i defensiven tidigare och framförallt hans sega starter men jag såg inte det komma att han skulle bli knockad. Men det var ett perfekt slag som Badou gick in i. Men man kan ta en förlust o komma tillbaka starkt, han tog inte mycket stryk. Var 2 slag sen var det över. Nu blir det nog ingen fight mot DeGale iaf och det är han ändå inte redo för. Hoppas DeGale får titelchansen direkt.
Väntar in Chavez Jr-Vera samt Salido-Lomachenko. Tror Chavez avslutar Vera inom 8 ronder, han kommer se bra ut idag. Lomachenko (4-1 favorit) om han lyckas slå Salido så är det en jäkla prestation, Salido har TKO:at Juan Manuel Lopez två gånger om, slagit Robert Guerrero (åkte dock fast för steroider) o mött motståndare som Juan Manuel Marquez, Yuriorkis Gamboa och Mikey Garcia. Salido har mycket erfarenhet och är en erfaren proffsboxare, ska bli väldigt intressant att se hur Lomachenko klarar av Salido speciellt om det går mot slutronderna.
Har inte hört beslutet än men hade Salido som vinnare. Loma imponerade inte så mycket förutom sista ronden då han skadade Salido.
Edit: Salido fick beslutet rättvist. Han hade en perfekt gameplan verkligen mot Lomachenko som inte är van med clinchandet och lite låga slag här o var.
Senast redigerad av Godzilla3 2014-03-02 kl. 04:57.
Har inte hört beslutet än men hade Salido som vinnare. Loma imponerade inte så mycket förutom sista ronden då han skadade Salido.
Edit: Salido fick beslutet rättvist. Han hade en perfekt gameplan verkligen mot Lomachenko som inte är van med clinchandet och lite låga slag här o var.
Håller med om beslutet men tycker fighten var en fars. Men ett riktigt elddop för Loma.
Chavez såg ganska bra ut men jag tror han får det svårt i nästa fight nästan oavsett vem han möter.
edit. Chavev säger att han vill ha GGG i nästa fight. Jag skulle kolla men jag skulle vara redo med en bår ringside...
Tråkigt för Lomachenko men bra matchat, Sauerland hade väl matchat honom 30-0 30 KO rond 1 innan första titelmatchen. Och tagit in Sven Ottke som specialtränare för att lära honom binda upp motståndaren 98% av tiden i 12 ronder.
Trist för Badou Jack. Onödig förlust. George Scott brukade säga att han behövde få en smäll tidigt i matchen för att vakna. Det känns som att Badou Jack inte riktigt hade vaknat.
Jag höll och håller fortfarande tummarna för Jacks framtid, samtidigt som jag tycker att han åkt lite grann på en räkmacka och inte förtjänat en status som titelutmanare. Media och box-organisationer har låtit sig bländas av att han tillhör team Mayweather och beter sig som om han vore en världsstjärna.
Nu är han tillbaka, inte på ruta ett, men i alla fall några steg bakåt. Han kommer att vara ifrågasatt på ett annat sätt och måste bevisa sig på ett annat sätt än tidigare:
"It's going to take some substantial rebuilding up the ladder after this, and as always, this is when we get a chance to see what a fighter is really made from." (proboxing-fans.com)
Det pratas lite om Khan-Btoner. Hoppas den blir av! Tror set skulle bli väldigt intressant där jah tror Khan skulle vinna om han inte blev knockad. Men samtidigt tror jag han skulle bli knockad.
Canelo-Angulo, blir bara mer o mer taggad. Har kommit ut två All Access-avsnitt, tycker de har blivit bättre jämfört med förr. Fortfarande inte 24/7 men det närmar sig. Svårt att inte gilla Angulo, väldigt sympatisk. Hoppas han vinner. Om Canelo vilar mot repen och låter 'El Perro' komma fram och mata så kommer han garanterat åka ner som Lara gjorde. Har Canelo konditionen att hålla Angulo borta och styrkan att hindra honom från att komma framåt? Han lär vara på bakfoten i många skeden av fighten. Det är verkligen en högintressant fight. Har en känsla att matchen inte går tiden ut i alla fall.
Trist för Badou Jack. Onödig förlust. George Scott brukade säga att han behövde få en smäll tidigt i matchen för att vakna. Det känns som att Badou Jack inte riktigt hade vaknat.
Jag höll och håller fortfarande tummarna för Jacks framtid, samtidigt som jag tycker att han åkt lite grann på en räkmacka och inte förtjänat en status som titelutmanare. Media och box-organisationer har låtit sig bländas av att han tillhör team Mayweather och beter sig som om han vore en världsstjärna.
Nu är han tillbaka, inte på ruta ett, men i alla fall några steg bakåt. Han kommer att vara ifrågasatt på ett annat sätt och måste bevisa sig på ett annat sätt än tidigare:
"It's going to take some substantial rebuilding up the ladder after this, and as always, this is when we get a chance to see what a fighter is really made from." (proboxing-fans.com)
Bra inlägg. Håller med dig, det känns litegrann som Badou Jack själv har låtit "hypen" ta över lite. Han känns lite arrogant stundtals, inget fel med det men det gäller att backa upp det i ringen. Varför ler han efter man blivit svårt skadad i en fight? Jag har sagt det förut men det känns som många obesegrade boxare inte riktigt tränar hur man ska agera när man blir skadad, att clincha osv. Visst det är helt klart svårare att utföra när man blivit slagen i huvudet men det känns som många fighters är så oförberedda på att de kan bli skadade. Derek Edwards är inte någon puncher direkt heller, 45% KO-ratio. Nu är de här frågetecknen om hans haka alltid där.