2013-04-24, 18:58
Medlem
challiss avatar
Verkar som att Bradley vs Marquez blir av.

http://espn.go.com/sportsnation/post/_/id/9207189/bradley-vs-marquez-better-rematch

Vad tror ni?

Bestämmer sig Bradley för att slugga som han gjorde mot Provodnikov så är det god natt direkt. Bestämmer han däremot sig för att boxas kan det bli spännande.
Citera
2013-04-24, 20:40
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis

http://espn.go.com/sportsnation/post/_/id/9207189/bradley-vs-marquez-better-rematch

Vad tror ni?

Bestämmer sig Bradley för att slugga som han gjorde mot Provodnikov så är det god natt direkt. Bestämmer han däremot sig för att boxas kan det bli spännande.

Tror aldrig vi kommer få se Bradley brawla igen, verkligen inte hans stil. Jag läste att han vägde runt 185 pounds (om det här stämmer eller inte är en annan fråga) innan hans training camp började och fick slösa mycket energi med att gå ner i vikt inför Provodnikov, tror han kommer ladda upp bättre mot Marquez. Intressant fight helt klart och väldigt öppet. Tror ändå Marquez har fördel, han är en bättre puncher än Bradley och kan avsluta en fight med ett slag även i welterweight. Bradley kommer från en tuff fight, jag vet inte om det smartaste är att möta Marquez direkt.

Vad tror ni om Danny Garcia-Zab Judah? Jag måste säga att jag lutar åt Judah. Tycker han ser väldigt vass ut i träningsvideor jag sett inför den här fighten. Han vill nog verkligen få Angel Garcia att hålla tyst och tränar sitt allra hårdaste. Jag vet inte var jag har Garcia, imponerande vinst mot Khan sen två vinster mot en Morales som verkligen sett sina bästa dagar i ringen. Hans left hook är grym, men Judah är inte o leka med. Southpaw och kan vara en väldigt krånglig motståndare framförallt i början av en fight. Kan han hålla fokus och leverera såsom vi vet att han har alla redskap att göra?
Citera
2013-04-24, 22:26
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Vad tror ni om Danny Garcia-Zab Judah? Jag måste säga att jag lutar åt Judah. Tycker han ser väldigt vass ut i träningsvideor jag sett inför den här fighten. Han vill nog verkligen få Angel Garcia att hålla tyst och tränar sitt allra hårdaste. Jag vet inte var jag har Garcia, imponerande vinst mot Khan sen två vinster mot en Morales som verkligen sett sina bästa dagar i ringen. Hans left hook är grym, men Judah är inte o leka med. Southpaw och kan vara en väldigt krånglig motståndare framförallt i början av en fight. Kan han hålla fokus och leverera såsom vi vet att han har alla redskap att göra?

Svår fight att bedöma. Zab har ju en histora av "Meltdowns". Till exempel när han slog Mayweather i pungen, och sedan i bakhuvudet av ren frustration. Hur hårt slår Garcia? Han knockade ju Khan, men det sägs ju att han har en rejäl glaskäke. Zab har en bra högerkrok dock.

Han sa senast idag "I'm gonna knock Danny Garcia out, and watch Angel come in there and pick him up".

Tror inte på KO av Judah dock. Vinner han, är det på decision. Kan han röra sig, boxas och hålla sig till sin game plan tar han det.

Låter helt sjukt att Bradley ska ha vägt så mycket mellan fighterna. Det måste varit sjukt slitigt att gå ner så mycket innan fighten. Det är däremot risk för en trist fight mellan dessa två. Tror precis som du att Bradley inte kommer brawla igen, utan hålla sig till boxning. Tror Marquez kommer vara för stor för Bradley dock.
Citera
2013-04-25, 00:09
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:

Vad tror ni?

Båda ser ut att vara i bra form. Jag själv tror att marquez kommer vinna, men kan tänka mig att det kommer att bli en rätt bra match.
Citera
2013-04-25, 06:40
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Ett gammalt inlägg från februari 2010. Ibland prickar gubben rätt.

Tänkte fråga er som är lite yngre här, hur ser ni på Roy Jones? Hur stor är han i era ögon? Vi som är lite äldre har ju åsikten klar men vad tycker ni??
Si si, minns att du skrivit rätt.

Roy Jones, wow härlig boxare.. Har sett hans sammanfattningar på knockar på tuben ett antal gånger.
Citera
2013-04-25, 06:42
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Favoritmoments med Roy Jones: När han la händerna bakom ryggen mot Kelly och sen knockade honom. Mot Toney när han sträcker ut armarna, Toney kopierar honom och Roy Jones stormar honom och får honom att nästan ramla in i repen.
Ja, oslagbart!
Citera
2013-04-25, 09:49
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tom-jones
Ett gammalt inlägg från februari 2010. Ibland prickar gubben rätt.

Tänkte fråga er som är lite yngre här, hur ser ni på Roy Jones? Hur stor är han i era ögon? Vi som är lite äldre har ju åsikten klar men vad tycker ni??

90-talets främste boxare, och i sin prime förmodligen en av de bästa någonsin. "Moves like a lightweight, hits like a heavyweight" har jag för mig att någon sade om honom, vilket bilderna ifrån förr bekräftar. Vann mycket på grund av sin otroliga fysik och snabbhet, som förmodligen också var anledningen till att det snabbt gick utför efter 35. En av mina absoluta favoriter, tycker det är riktigt kul att höra Jones kommentera för HBO med. Vissa grejer han säger är så jäkla lustiga, kan inte sätta fingret på vad eller ge ett konkret exempel, men hur som helst är han ett härligt inslag.

För att svara på frågan: hur stor som helst!
Citera
2013-04-25, 10:11
Medlem
Libérées avatar
Oh! För er som inte sett: Oscar Ahlin (7-0 7KO) vs Tim-Robin Lihaug

Se och njut av lite svenskt boxningsgodis! (med tanke på hur hes jag var efter fighten borde man fan höra min röst någon gång under klippet )
Citera
2013-04-25, 12:24
Medlem
jirlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Oh! För er som inte sett: Oscar Ahlin (7-0 7KO) vs Tim-Robin Lihaug

Se och njut av lite svenskt boxningsgodis! (med tanke på hur hes jag var efter fighten borde man fan höra min röst någon gång under klippet )

han har en kul stil, blir intressant att se honom gå 10 ronder sen, om han kan hålla tempot högt tiden ut.
Citera
2013-04-25, 12:41
Medlem
analbastards avatar
Jag förstår fortfarande inte hur Zab Judah kan få dessa titelmatcher gång på gång. Och nu hade dom tänkt att han som inte kunde stå 5 ronder mot Khan ska ge Garcia en fight? Lovar er säkert att efter det här så kommer Garcia få möta Malignaggi eller någon, bara för Barclay's Center. Ge Matthysse hans titelfight för fan!
Citera
2013-04-25, 14:57
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jirlow
han har en kul stil, blir intressant att se honom gå 10 ronder sen, om han kan hålla tempot högt tiden ut.

Såg ju riktigt slut ut efter 3 ronder, så det ska definitivt bli intressant. Han får dock lära sig att hålla upp händerna.
Citera
2013-04-25, 17:01
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Såg ju riktigt slut ut efter 3 ronder, så det ska definitivt bli intressant. Han får dock lära sig att hålla upp händerna.
Mmm han blev träffar rätt så bra. Men han vet vad han gör. Han hade kontroll såg det ut som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in