Citat:
Ursprungligen postat av
AntiFlag
Lopez var bara bättre.. Sen var nog domarna inte helt rätt på i sin bedömning.. Men Loma såg oerhört passiv ut de 6-7 ronderna. Kom tillbaka i slutet men det räckte helt enkelt inte till..
En retur är nog att vänta.
Riktigt trist att det ska vara så jävla svårt att kunna köpa streams härifrån Sverige... Tror tv-bolagen "över there" att det inte finns intresse att andra än yeenkeys skulle vara intresserade att se stora fighter, när våra egna bolag(Viasat mf.) skiter i att köpa rättigheterna...

Ja, Lopez fightades oerhört mycket mer vuxet och intelligent än vad han visat i tidigare matcher, och det var imponerande. I min mening är Loma fortfarande den bättre boxaren, men det tog honom för lång tid att anpassa sig till Lopez nya strategi, och domarna valde helt rätt i att ge vinsten till Lopez. Det läskiga är att Lopez bara är 23 och fortfarande utvecklas i sådan här takt, så när de möts igen är det inte alls säkert att Loma kommer ha en chans.
Jag hoppades verkligen Loma skulle ta det, men Lopez ska ha all ära för en väldigt väl utförd fight.
Vad tror ni? En eller två matcher för vardera innan de möts igen?