En sak till bara, som gör mig aningen fundersam och oroad över Garcias taktiska kunnande. I det tredje avsnittet av "All Access" säger Garcia något i stil med att Maidana måste vara "lite mer mer försiktig de första ronderna", och "om möjligheten uppstår kommer vi att utnyttja den". Om Maidana nu går ut på det här sättet lär det bli en ny Canelo-fight och Floyd kan behagligt luta sig tillbaka och styra i lugnt och ro. Några "möjligheter" lär Floyd aldrig ge. Den här chansen kommer aldrig igen och det finns inget att tveka på. Som tom-jones skrev så är det bara att ösa på med bombardemanget och försöka göra det så obekvämt som möjligt för Floyd redan från rond ett.
Intressant tom-jones! Ja, Floyds matcher är som att se målarfärg torka jämfört med 80-talet med Manos de Piedra, Marvelous Marvin, Sugar Ray Leonard och min speciella favorit The Motor City Cobra.
Jag är usel tippare så hoppas jag har fel på samtliga! Helst av allt har jag fel om Broner. Eller, en torsk för Floyd vore ju fett kul men kan inte i min vildaste fantasi se honom bli knockad så snarare horribelt domslut som kal hota honom. Khan ser jag gärna klättra, utöver att han försökt hype:a sina fighter som religionskrig så gillar jag honom!
Ser att folk gett sig på att tippa, så jag gör detsamma.
Broner - Molina
Broner gjorde rätt i att gå ner till 140 lbs igen. Molina kommer hinna med i 4-5 ronder, sen kommer Broner ta över och vinna på KO i andra halvan av fighten. Molina kom även in på 138,5 vilket jag tycker talar ännu mer för Broner. Enkel vinst för The Problem
Khan - Collazo
Som alla vet är Khans akilleshäl vänsterkroken. Collazo är däremot southpaw och har en jävligt bra högerkrok. Med det sagt har Collazo alltid förlorat dem stora fighterna. En KO över Ortiz är väl inte jätteimponerande vid detta laget. Khan kommer inte vika sig lika lätt och kommer framförallt inte låta Collazo styra tempot. UD för Khan som börjar tveksamt men tar över matchen ju längre den går.
Mayweather - Maidana
Håller stenhårt på Maidana. Men tyvärr ser jag ingen chans för honom i denna fight. Floyd kommer behöva anpassa sig lite i början, men tillslut kommer han dominera. UD för Floyd.
Är som sagt ingen stor tippare men 1,57 på UD mayweather känns som mitt livs säkraste pengar! Kan inte tänka mig att Floyd bryr sig om att försöka gå på knock även om han har vittring! Satte 300 på Collazo på knock till 4,5 ggr pengarna också. Visst, en chansning men känns helt klart som 4,5 är schysst det också! På bet365 om någon undrar men liknande odds överallt. Enda är att jag måste hålla på att Floyd tråkar ihjäl maidana nu men o andra sidan betalar jag gladeligen 700 extra för art se honom bli knockad!
Godzilla: jag ser fram emot en utförlig rapport om galan när du är hemma! Fan vad avundsjuk jag är!