2012-11-02, 16:17
Medlem
På lördag ska Marco Huck försvara sin WBO-titel i cruiservikt på hemmaplan i Tyskland. Utmanaren är forne världsmästaren Firat Arslan. Lördag 23:00, TV10.
Citera
2012-11-02, 20:38
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospodin.Njet
Såg just en video med Mariusz Wach. Realistiskt sett ska han inte ha mycket att hämta mot lillebror Klitjko, men det verkar faktiskt som om polacken har riktigt bra löd i högern. Plötsligt känns den förestående matchen inte lika ointressant längre, och lillebror lär få syna golvet om han inte aktar sin glaskäke för den släggan. Håller på Wach, vore härligt om tråkiga tungvikten fick en injektion!

Har inte sett mycket av Wach men blir intressant att han är längre än Klitschko och har övertaget i reach. Klitschko har som du säger en glaskäke och i boxning kan allt hända verkligen, det ska man aldrig glömma. Ett slag kan förändra allt. Större favoriter än Wladimir har fallit. Jag vet inte vad jag tror, har sett alldeles för lite av Wach att kunna analysera den här fighten. Men som jag skrev tidigare, väldigt intressant att se Klitschko mot en större motståndare.

Citat:
Ursprungligen postat av Caktuss
På lördag ska Marco Huck försvara sin WBO-titel i cruiservikt på hemmaplan i Tyskland. Utmanaren är forne världsmästaren Firat Arslan. Lördag 23:00, TV10.

Yes! Blir kul, är desperat efter lite boxning. Det här är startskottet för några andra fina fighter i november tills december kommer då de riktigt stora fighterna sker.
Citera
2012-11-03, 05:20
Medlem
tatans avatar
Fick den här storyn berättad för ett par veckor sedan trodde det var tomt snack men så läser man om det på boxingscene.
http://www.boxingscene.com/patrick-bogere-train-with-pacquiao-wild-card--58914
Citera
2012-11-04, 08:19
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Såg Marco Huck–Firat Arslan i går. Schysst fight, men värsta bortdömningen sen Bradley–Pac.

Tyskland visar återigen att det är de ruttna domslutens hemort på jorden (bodde där för några år sen och det har inte blivit bättre, av gårdagen att döma). Uppgjort? Jag hoppas WBO ger order om en omedelbar retur!
Senast redigerad av Gospodin.Njet 2012-11-04 kl. 08:20. Anledning: Tillägg
Citera
2012-11-04, 13:29
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Såg Marco Huck–Firat Arslan i går. Schysst fight, men värsta bortdömningen sen Bradley–Pac.

Tyskland visar återigen att det är de ruttna domslutens hemort på jorden (bodde där för några år sen och det har inte blivit bättre, av gårdagen att döma). Uppgjort? Jag hoppas WBO ger order om en omedelbar retur!

Måste nämna det här 50 cent vs. Mayweather-"kriget" på Twitter också som eskalerat ordentligt senaste dagarna. Jag tyckte Mayweather hade varit okaraktäristiskt tyst om det hela, men igår så brast dammen när han dissade 50 cent hårt på Twitter. Från bästa vänner till värsta fiender på några månader. Jag finner det personligen väldigt underhållande men vissa av kommentarerna från båda håll är så löjliga att jag inte undrar om det här är ett PR-trick för antingen hypea 50 cents nya album eller en kommande fight mot Gamboa verkar det som?
Senast redigerad av Godzilla3 2012-11-04 kl. 13:41.
Citera
2012-11-04, 13:45
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Hur kan man påstå att Wlad har glaskäke?
Citera
2012-11-04, 14:10
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist

Ross Puritty, Corrie Sanders, Lamon Brewster, Sam Peter ... behöver jag nämna mer? Men jag medger utan omsvep att lillebror blivit duktig på att skydda sin känsliga haka och att gå i clinch efter första matchen mot Brewster. Tacka Manny Steward för det.

Kollar man hans motstånd från 2006 och framåt, så är det dock inte många KO-kungar han mött. Fast återväxten är ju inget vidare, förstås.
Citera
2012-11-04, 14:10
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist

Jag tror det här med "glaskäke" oftast är något man överdriver för att få fram sin poäng, i mitt fall att ett slag kan förändra en matchbild. Det är klart att i tungvikt om man blir slagen rent så är det en stor chans att man åker ner. Men om man ser tillbaka i Wlads karriär mot Brewster och Sanders (räknar inte hans förlust mot Purrity, det var mer trötthet som avgjorde) så har han tappat musten helt mot både Brewster och Sanders när han tog emot deras hårda vänstersläggor. Jag tror att det här med Wlads glaskäke är lite av något som har spridit sig (något felaktigt) och rotat in sig hos folk, bland annat mig. När jag tänker tillbaka på Wlads förluster så är det ofta trötthet och southpaws som varit hans fiende, detta har Emanuel Steward sedan åtgärdat hos Klitschko. Så för att göra en lång historia kort (försökte bara förklara hur jag tänkte) så tycker jag du har rätt och att det uttrycket används något felaktigt för Wlad . Fast han har definitivt inte en haka som brorsan, vilka jäkla smällar han tog mot Lennox Lewis.
Senast redigerad av Godzilla3 2012-11-04 kl. 14:28.
Citera
2012-11-04, 14:27
Medlem
Detta kanske inte riktigt hör hemma i denna tråden men jag trodde verkligen att Kimbo Slice skulle bli en bra proffsboxare. Som streetfighter var han ju explosiv och snabb och lite snarlik som Mike Tyson i stilen (fast endå långt ifrån lika bra).

Jag har sett matcherna Kimbo har gått som proffsboxare hittills och han är ju inte ett dugg explosiv och heller inte det minsta snabb, han blir trött fort och att han vinner på KO i dom matcherna han hittills gått måste ju beror på att motståndet är nästan obefintligt.

Jag trodde verkligen att boxning var hans grej i och med att han var kass i UFC och allt som har med MMA att göra.

Väntade mig nästan att han skulle bli riktigt stor inom boxningen.. men ack så fel jag hade, en ren besvikelse...
Citera
2012-11-04, 21:05
Medlem
bravehs avatar
Citat:

Jag hade 6 klara ronder till Arslan + 1 rond som knappt vägde över för Arslan. 4 Klara till Huck.

Oavgjort hade inte varit ett så konstigt result men men......
Citera
2012-11-05, 07:32
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Årets knock? http://youtu.be/ShspBBSAob4

(Shinsuke Yamanaka vs. Tomas Rojas om WBC-titeln i bantamvikt).
Citera
2012-11-05, 18:24
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Årets knock? http://youtu.be/ShspBBSAob4

(Shinsuke Yamanaka vs. Tomas Rojas om WBC-titeln i bantamvikt).

Brutal left hook! Det bästa slaget i boxning

Vilken helg vi har framför oss med:
Robert Helenius vs. Sherman Williams
Wladimir Klitschko vs. Mariusz Wach
Vanes Martirosyan vs. Erislandy Lara
Mikey Garcia vs. Jonathan Barros
Abner Mares vs. Anselmo Moreno

+ svenska talangen Erik Skoglund

Alla den 10:e november så blir svårt att se allt tyvärr. TV10 sänder iaf Skoglund och Klitschko.
Senast redigerad av Godzilla3 2012-11-05 kl. 18:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in