Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Vi såg fighten lite olika, jag tyckte Alvarado skadade honom flera gånger mot slutet med sin höger. Rios fortsatte ju att le men det var tydligt att Alvarados slag hade en effekt, tyckte till och med att Alvarado hade klart övertag när det var på insidan. Förstår bara inte boxare som gör som Rios o tar alltför många slag, man kan le hur mycket som helst efter ha blivit träffad rent (Chavez Jr mot Martinez exempelvis) men det kommer en tidpunkt där det inte längre har någon psykologisk effekt mot motståndaren som i detta fall där Alvarado fortsatte att vinna ronder. Men håller med att något hände med Rios efter 5-6:e men tror varken det var utmattning eller en skada. Personligen tror jag att Alvarado helt enkelt inte gav Rios någon som helst chans att jaga ner honom med sin vertikala rörelse, Rios måste lära sig använda en jabb om han vill ha framgång mot bra boxare.
I andra såg den där jabben ut att vara rätt effektiv...

..men samtidigt var det nog den enda gången också. När det kommer till huruvida Rios tar skada eller inte, det var väl max en gång (kommer faktiskt inte ihåg vilken rond) som man kunde ana skakiga ben, annars flög hans huvud fram och tillbaka som det alltid gör. Men samtidigt måste den där högern ifrån Alvarado gjort sitt, för som du och ReggieHammond uppmärksammat så var det som att bränslet för Rios tog slut, när han i själva verket borde ökat takten? Som sagt, anledningen till att man inte slår är för att man inte gillar vad som kommer tillbaka, måste vart så i detta fallet också.
Citat:
A just det, kommer ihåg att han sa att Alvarado absolut inte kunde vinna på beslut och att jag vrålade ut min oenighet mot tv:n. Han andra kommentatorn sa också något löjligt innan fighten, att Rios var den mer elegante boxaren eller något i den stilen. Hoppas att han bara blandade ihop dem. Tyckte dock att Pettersson var ganska bra på underkortet - Crawford-Prescott. I den fighten så delade jag ungefär samma åsikt som honom om vad som föregick.
Glad att jag väntade och såg det via
sosoboxing istället. Rekommenderar er att "gilla" sidan på facebook,
för 10$ får man access till fighter i HD-kvalitet i ett helt år. Ofta laddas fighterna upp rätt fort med, så det är lätt värt.
För övrigt är det som upplagt för en tredje fight (rös nästan till lite när Rios visade upp tre fingrar direkt efter att resultatet offentliggjordes).
Den här rivaliteten kommer gå till historieböckerna.