2013-03-31, 04:26
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Pallar inte att glo med Pettersson som kommentator... har man som svensk ingen chans att se Rios - Alvarado via HBO, Boxnation eller TV Azteca?

'Undrar detsamma. Den andra kommentatorn e helt ok, men petterson...

Hundra spänn på att Petterson kommer yttra någon variant av "det här kommer inte gå 12 ronder, det törs jag lova" inom 2 ronder. Nån som sätter emot?
Citera
2013-03-31, 09:22
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
'Undrar detsamma. Den andra kommentatorn e helt ok, men petterson...

Hundra spänn på att Petterson kommer yttra någon variant av "det här kommer inte gå 12 ronder, det törs jag lova" inom 2 ronder. Nån som sätter emot?

Haha, du hade nästan rätt - han sa det först i fjärde ronden tror jag. En annan godbit:

Angående nattens fight:

Har funderat på det här med att ha spoilertagg eller inte, själv tycker jag det blir bättre flow i konversationen om man inte har det men vill inte heller spoila någon som kanske vill inte sett fighten än.
Senast redigerad av Godzilla3 2013-03-31 kl. 09:30.
Citera
2013-03-31, 13:15
Medlem
nickoruts avatar
Självklart en imponerande seger för alvarado men det känns som om något hände med Rios efter 5-6:e. Alvarado kunde hu verkligen inte skada Rios så jag förstår inte varför Rios helt plötsligt slutade slå. Men jag ska se om matchen igen då jag satt o gnuggade ögonen av rödvin o trötthet vid halv sex-snåret i morse. Men mitt intryck var att alvarado var ungefär loka bra som senast medan Rios var sämre.

Sen måste jag spy lite mer galla på Petterson. Jag brukar inte haka på "dreven" och snacka skit IM nån bara för att man "ska" hata nån men Petterson inte bara misslyckas med att höja stämningen, han gör intressanta matcher ointressanta. Efter 30 sekunder i rond 1 konstaterar han att Rios vinner lätt. Meningen efter lovar han att det inte går 12 ronder, ytterligare någon rond senare konstaterar han att alvarado inte kan vinna på poäng och, mestbirriterande av allt, så tjatar han genom hela fighten om att "Rios är den bättre boxaren". Vafan säger han så för när ALLA experter och alvarado själv och hans team, liksom Rios, är överens om att alvarado bör försöka boxas om han ska vinna då han är bättre på det.

Om man går betalt för att vara expert så tycker jag man ska veta vad man pratar om. Och om man inte har koll på boxarna så tycker jag allt man får läsa på. Att han får betalt (om än inte så mycket) är skamligt bär man inte gör sitt jobb.
Citera
2013-03-31, 16:03
Medlem
Dubbelfels avatar
Kan bara instämma i kritiken mot Roger Pettersson. Utöver de befogade synpunkter som redan framförts i tråden vill jag tillägga att han inte ens inser sin roll.

Den andra snubben (som jag tycker gör ett bra jobb) är kommentator medan Pettersson i egenskap av bisittare ska inflika analyser och kommentarer som skapar ett mervärde för tittaren. Men Roger Pettersson tar långa stunder av sändningarna över agerar kommentator.

Hoppas att han snarast möjligt byts ut.
Citera
2013-03-31, 16:37
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Självklart en imponerande seger för alvarado men det känns som om något hände med Rios efter 5-6:e. Alvarado kunde hu verkligen inte skada Rios så jag förstår inte varför Rios helt plötsligt slutade slå. Men jag ska se om matchen igen då jag satt o gnuggade ögonen av rödvin o trötthet vid halv sex-snåret i morse. Men mitt intryck var att alvarado var ungefär loka bra som senast medan Rios var sämre.

Vi såg fighten lite olika, jag tyckte Alvarado skadade honom flera gånger mot slutet med sin höger. Rios fortsatte ju att le men det var tydligt att Alvarados slag hade en effekt, tyckte till och med att Alvarado hade klart övertag när det var på insidan. Förstår bara inte boxare som gör som Rios o tar alltför många slag, man kan le hur mycket som helst efter ha blivit träffad rent (Chavez Jr mot Martinez exempelvis) men det kommer en tidpunkt där det inte längre har någon psykologisk effekt mot motståndaren som i detta fall där Alvarado fortsatte att vinna ronder. Men håller med att något hände med Rios efter 5-6:e men tror varken det var utmattning eller en skada. Personligen tror jag att Alvarado helt enkelt inte gav Rios någon som helst chans att jaga ner honom med sin vertikala rörelse, Rios måste lära sig använda en jabb om han vill ha framgång mot bra boxare.

Citat:
Sen måste jag spy lite mer galla på Petterson. Jag brukar inte haka på "dreven" och snacka skit IM nån bara för att man "ska" hata nån men Petterson inte bara misslyckas med att höja stämningen, han gör intressanta matcher ointressanta. Efter 30 sekunder i rond 1 konstaterar han att Rios vinner lätt. Meningen efter lovar han att det inte går 12 ronder, ytterligare någon rond senare konstaterar han att alvarado inte kan vinna på poäng och, mestbirriterande av allt, så tjatar han genom hela fighten om att "Rios är den bättre boxaren". Vafan säger han så för när ALLA experter och alvarado själv och hans team, liksom Rios, är överens om att alvarado bör försöka boxas om han ska vinna då han är bättre på det.

A just det, kommer ihåg att han sa att Alvarado absolut inte kunde vinna på beslut och att jag vrålade ut min oenighet mot tv:n. Han andra kommentatorn sa också något löjligt innan fighten, att Rios var den mer elegante boxaren eller något i den stilen. Hoppas att han bara blandade ihop dem. Tyckte dock att Pettersson var ganska bra på underkortet - Crawford-Prescott. I den fighten så delade jag ungefär samma åsikt som honom om vad som föregick.
Citera
2013-04-01, 00:06
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Vi såg fighten lite olika, jag tyckte Alvarado skadade honom flera gånger mot slutet med sin höger. Rios fortsatte ju att le men det var tydligt att Alvarados slag hade en effekt, tyckte till och med att Alvarado hade klart övertag när det var på insidan. Förstår bara inte boxare som gör som Rios o tar alltför många slag, man kan le hur mycket som helst efter ha blivit träffad rent (Chavez Jr mot Martinez exempelvis) men det kommer en tidpunkt där det inte längre har någon psykologisk effekt mot motståndaren som i detta fall där Alvarado fortsatte att vinna ronder. Men håller med att något hände med Rios efter 5-6:e men tror varken det var utmattning eller en skada. Personligen tror jag att Alvarado helt enkelt inte gav Rios någon som helst chans att jaga ner honom med sin vertikala rörelse, Rios måste lära sig använda en jabb om han vill ha framgång mot bra boxare.

Du kan absolut ha rätt, jag var helt sjukt trött när jag kollade så mitt omdöme kan svikta lite.

Såg ni Ishida-Golovkin? Jag börjar snart kliva på GGG-tåget. Hans motståndare går ju bokstavligen sönder av hans slag och den här fighten visade han även upp sitt försvar. Han avslutade fighten med att knocka Ishoda ut ur ringen i tredje ronden. Vilken mardröm att möte GGG! Jag förstår att han är duckad, tror han skulle ha hyfsade chanser mot Martinez och han skulle knocka ut all andra mellanviktare. Hoppas, hoppas han får möta någon bra boxare snart!
Citera
2013-04-01, 00:16
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Om boxning hade varit en stor sport i Sverige då hade Roger fått sparken för länge sedan. Nu kan han spotta ut sig hur många grodor som helts och det är liksom ingen som bryr sig. Personligen störs jag inte av hans många kommentarer när han säger mot sig själv och ivrigt ändrar sig hur matchen ska sluta. Trots att det inte är professionellt av honom tycker jag mest det blir charmigt på ett komiskt sätt.

Angående matchen så blev Rios väldigt passiv i mitten av matchen. Det tyckte jag var lite underligt. Trodde det var Alvarado som inte skulle hålla hela vägen och till slut vika sig efter Rios press.

Rios har redan tagit mycket stryk pga sin stil. Varje gång han går in i ringen blir det underhållande men trot inte han kommer hålla säkert många år till. Tekniskt sätt duktiga boxare kommer alltid ge honom oerhörda besvär. Rios hade tur som fick med sig domslutet mot Abril. Abril var helt klart bättre och fick Rios att se konfunderad ut. En fight som Abril helt klart borde vunnit. Tror att någon som Terrence Crawford relativt lätt skulle boxa ut Rios.

Om vi snackar underhållnibgsvärde från ett blodtörstigt perpektiv så matcha gärna Rios vs Provodnikov. Den fighten går inte tiden ut.

Måste också säga att man blir bara mer och mer imponerad av Gennedy "GGG" Golovkin. Sicken knock alltså. Han har själv sagt att han vill gärna möta Hopkins. Alltså gå upp två viktklasser för att möta legenden Hopkins. Det är ett bevis på att han är väldigt självsäker. Skulle dock helst vilja se honom möta Martinez. Rensa upp mellanvikten och sen bege sig upp i vikt. Tippar ända på Martinez som segrare.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2013-04-01 kl. 00:20.
Citera
2013-04-01, 00:43
Medlem
Libérées avatar
Citat:

I andra såg den där jabben ut att vara rätt effektiv... ..men samtidigt var det nog den enda gången också. När det kommer till huruvida Rios tar skada eller inte, det var väl max en gång (kommer faktiskt inte ihåg vilken rond) som man kunde ana skakiga ben, annars flög hans huvud fram och tillbaka som det alltid gör. Men samtidigt måste den där högern ifrån Alvarado gjort sitt, för som du och ReggieHammond uppmärksammat så var det som att bränslet för Rios tog slut, när han i själva verket borde ökat takten? Som sagt, anledningen till att man inte slår är för att man inte gillar vad som kommer tillbaka, måste vart så i detta fallet också.

Citat:
A just det, kommer ihåg att han sa att Alvarado absolut inte kunde vinna på beslut och att jag vrålade ut min oenighet mot tv:n. Han andra kommentatorn sa också något löjligt innan fighten, att Rios var den mer elegante boxaren eller något i den stilen. Hoppas att han bara blandade ihop dem. Tyckte dock att Pettersson var ganska bra på underkortet - Crawford-Prescott. I den fighten så delade jag ungefär samma åsikt som honom om vad som föregick.

Glad att jag väntade och såg det via sosoboxing istället. Rekommenderar er att "gilla" sidan på facebook, för 10$ får man access till fighter i HD-kvalitet i ett helt år. Ofta laddas fighterna upp rätt fort med, så det är lätt värt.

För övrigt är det som upplagt för en tredje fight (rös nästan till lite när Rios visade upp tre fingrar direkt efter att resultatet offentliggjordes). Den här rivaliteten kommer gå till historieböckerna.
Senast redigerad av Libérée 2013-04-01 kl. 00:52.
Citera
2013-04-01, 00:56
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
I andra såg den där jabben ut att vara rätt effektiv... ..men samtidigt var det nog den enda gången också. När det kommer till huruvida Rios tar skada eller inte, det var väl max en gång (kommer faktiskt inte ihåg vilken rond) som man kunde ana skakiga ben, annars flög hans huvud fram och tillbaka som det alltid gör. Men samtidigt måste den där högern ifrån Alvarado gjort sitt, för som du och ReggieHammond uppmärksammat så var det som att bränslet för Rios tog slut, när han i själva verket borde ökat takten? Som sagt, anledningen till att man inte slår är för att man inte gillar vad som kommer tillbaka, måste vart så i detta fallet också.

Du har helt rätt, uttryckte mig lite dåligt Rios har en ganska bra jabb ska jag säga men snarare att han använder den alltför sällan. I den fighten så berodde det säkerligen på att Alvarado kontrade med högern konstant.
Citera
2013-04-01, 00:59
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Du har helt rätt, uttryckte mig lite dåligt Rios har en ganska bra jabb ska jag säga men snarare att han använder den alltför sällan. I den fighten så berodde det säkerligen på att Alvarado kontrade med högern konstant.

Äh, ville bara påminna om den. Var ju rätt förvånande, nästan ironiskt, att det slag som fick Alvarado att dansa var en jabb.
Citera
2013-04-01, 01:49
Medlem
challiss avatar
Alright,

Grymt kul fight att titta på tyckte jag. Höll lite på Alvarado också, så det var kul att han vann.
Rios tyckte jag var ganska dålig faktiskt. Efter andra ronden övergav han jabben totalt. Alvarado
slog kombinationer och rörde sig runt ringen och cirklade jävligt slickt. Rios misslyckades fullständigt
med att cutta av ringen för Alvarado. Förmodligen för att han inte jabbade något. Går inte att cutta
ringen utan en bra, lång, snabb jabb. Det var ett par gånger han lyckades tvinga in Alvarado i hörnen,
men alla gånger tog han sig ut. Han visade dock också en sjuk oförmåga av att ändra något i sin fightplan när han märkte att den inte fungerade. Han fortsatte bara att ta slag mot huvudet nästan hela fighten. Den här löjliga jävla "warrior"attityden han verkar vara fast besluten om att kunna upprätthålla pajar rätt rejält för honom. Men vad kan man säga, man måste kunna vara smart också.

Alvarado var slick som fan. Slog kombinationer, och sin överhandshöger som Rios inte hade svar på en enda gång. Han var även bättre på insidan än vad Rios var tycker jag nästan. Varvade slagen och använde huvudet snyggt för att byta vinkel.

Alvarado var smartare än Rios, helt enkelt.

Däremot blev jag sjukt lack när jag kollade Prescott vs Crawford. Fan buar publiken för? Så sjukt tråkigt att folk inte kan uppskatta defensiv boxning. Tyckte det var grymt kul att se hur Crawford,
som tydligen steppat in med två veckors varsel och som var totalt okänd för mig klev in och hade
boxningsskola med Prescott. Fightade nästan hela fighten i southpaw och tryckte sin högerjabb i ansiktet på Prescott och la snygga kombinationer bakom, samtidigt som han rörde sig och höll Prescott ur balans. Grym fight det med.
Citera
2013-04-01, 02:35
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Alright,

Grymt kul fight att titta på tyckte jag. Höll lite på Alvarado också, så det var kul att han vann.
Rios tyckte jag var ganska dålig faktiskt. Efter andra ronden övergav han jabben totalt. Alvarado
slog kombinationer och rörde sig runt ringen och cirklade jävligt slickt. Rios misslyckades fullständigt
med att cutta av ringen för Alvarado. Förmodligen för att han inte jabbade något. Går inte att cutta
ringen utan en bra, lång, snabb jabb. Det var ett par gånger han lyckades tvinga in Alvarado i hörnen,
men alla gånger tog han sig ut. Han visade dock också en sjuk oförmåga av att ändra något i sin fightplan när han märkte att den inte fungerade. Han fortsatte bara att ta slag mot huvudet nästan hela fighten. Den här löjliga jävla "warrior"attityden han verkar vara fast besluten om att kunna upprätthålla pajar rätt rejält för honom. Men vad kan man säga, man måste kunna vara smart också.

Alvarado var slick som fan. Slog kombinationer, och sin överhandshöger som Rios inte hade svar på en enda gång. Han var även bättre på insidan än vad Rios var tycker jag nästan. Varvade slagen och använde huvudet snyggt för att byta vinkel.

Alvarado var smartare än Rios, helt enkelt.

Däremot blev jag sjukt lack när jag kollade Prescott vs Crawford. Fan buar publiken för? Så sjukt tråkigt att folk inte kan uppskatta defensiv boxning. Tyckte det var grymt kul att se hur Crawford,
som tydligen steppat in med två veckors varsel och som var totalt okänd för mig klev in och hade
boxningsskola med Prescott. Fightade nästan hela fighten i southpaw och tryckte sin högerjabb i ansiktet på Prescott och la snygga kombinationer bakom, samtidigt som han rörde sig och höll Prescott ur balans. Grym fight det med.

Håller med dig helt angående Rios-Alvarado. Riktigt bra analys! Vill ni se en tredje fight? Jag är själv lite skeptisk, för finns så många andra bra namn i divisionen så skulle gärna vilja se lite nya matchups först. Garcia, Matthysse, Marquez, Provodnikov, Khan, Olousegun och måste ta med Crawford också. Men tackar inte nej till en tredje fight i ett senare skede av deras karriärer.

Angående Prescott-Crawford så tyckte jag inte heller buandet var befogat, tror det hade lite att göra med att båda hade ganska hög KO% innan fighten, man förväntade sig helt enkelt inte den boxningsmatch det blev, och mycket med att göra med publiken var inställda på brawl ala Rios-Alvarado. Tyckte inte det var någon höjdarmatch men uppskattade verkligen det Crawford visade upp! Riktigt slick boxare, jag hade alla 10 ronder till honom och han hade ju lekstuga med Prescott. Jag trodde Prescott skulle komma ut i första ronden och sätta pressure direkt som han gjorde i tionde ronden när han var desperat, var lite förvånad att så enkelt gick med på Crawfords termer att boxa men det pekar ännu mer på hur bra Crawford är.

Citat:
Äh, ville bara påminna om den. Var ju rätt förvånande, nästan ironiskt, att det slag som fick Alvarado att dansa var en jabb.

Haha jo när du säger det så. Båda tog ju enorma slag mot huvud och kropp men det som nästan var närmast att droppa någon var Rios jabb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in