2012-08-15, 19:04
Medlem
Tyckte ramirez och lomachenko var duktiga samt roliga att följa
Citera
2012-08-15, 21:29
Medlem
tatans avatar
Ser väldigt tungt ut för Chavez,undra om det är på riktigt ser ju fan bakis ut knappast som en elit boxare.
espndeportes.espn.go.com/videohub/video/clipDeportes?id=1584415&categoryid=834455&cc=3888
Trist han imponera på mig när han mötte Lee.
Är det så illa att han slapp doping tester imot Lee,men Martinez kräver det?
Fan va trist isådana fall.
Citera
2012-08-16, 20:01
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Ser väldigt tungt ut för Chavez,undra om det är på riktigt ser ju fan bakis ut knappast som en elit boxare.
espndeportes.espn.go.com/videohub/video/clipDeportes?id=1584415&categoryid=834455&cc=3888
Trist han imponera på mig när han mötte Lee.
Är det så illa att han slapp doping tester imot Lee,men Martinez kräver det?
Fan va trist isådana fall.

Jo, ser inte bra ut i den där videon. Men frågan är om det är ett "seriöst" klipp från hans träning eller mer laidback? Kan inte spanska så är inte helt hundra. Sen kanske de här rapporterna om att han skippar träning o sånt är falska rykten eller skapade från deras camp för att psyka/vilseleda Martinez.

Sen så vet vi att han blivit busted tidigare för vätskedrivande medel och när någon som Emanuel Steward kommer ut och säger att dopingkontrollerna inte gick rätt till med Chavez Jr. så kan man inte bara vifta bort det. Men det är inget jag vågar uttala mig om.

Såg också en video med Marquez och Chavez Jr. där Marquez först imiterar Andy Lee och låter Chavez förklara hur han löste honom. Sen så börjar Marquez imitera Maravilla och då ser man tydligt att Chavez inte riktigt har ett svar för hur han ska komma nära honom.

Allt pekar på att han är oförberedd och ur form, men det är också något vi inte vet mycket om förutom det vi läser från media och ser på klipp. Som jag sa tidigare så kanske det är ett "trick" från deras sida, vem vet? Vi lär se mer när väl 24/7 börjar i början av september. Väldigt intressant.

Men ur form eller i form, tror inte Chavez Jr. kan rå på Martinez. Åldern börjar komma ikapp Martinez men jag tror inte den är där än.
Citera
2012-08-17, 13:59
Medlem
Libérées avatar
Robert Helenius tränar för fullt igen! Förmodligen lär han inte gå ut speciellt hårt, blir nog en eller två "uppvärmingsfighter" först innan han ger sig på något större namn. Kul hur som helst.

Själv har jag införskaffat biljetter till mig och tjejen inför Fight Night 2 i Ystad den 1:e september. Någon annan som ska dit? Oscar Ahlin, Patrick Bogere och Naim Terbunja m.fl kommer stå för underhållningen. Tror det kommer bli grymt...
Citera
2012-08-17, 17:03
Medlem
Någon som vet något närmare om stormatcher i SMW förutom Ward-Dawson?

Oosthuizhen tackade nej till fight mot Froch i November, så ska bli kul att se vem Froch möter istället nu. Gillar Pavlik, men tror tyvärr att han inte skulle ha en chans, och om det skulle bli en fight mellan dom tror jag Pavlik mest gör det för pengarna. De är på olika nivå i dagens läge imo.

Någon som har koll på hur det ser ut med Kessler?

Abraham vs Stieglitz är ju om 8 dagar, har rätt dålig koll på Stieglitz men tror Abraham tar det på tuffhet och rutin.

Drömmen vore ju om Froch och Kessler möttes igen i Danmark/England/Tyskland, blir garanterat att åka över och kolla då!
Citera
2012-08-17, 20:10
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellandi

Drömmen vore ju om Froch och Kessler möttes igen i Danmark/England/Tyskland, blir garanterat att åka över och kolla då!

Skulle tro att det blir i Nottingham då de möttes i Danmark förra gången. Lär bli en finfin tillställning, om den blir av dvs. Enligt boxrec.com kommer Froch på måndag att avslöja namnet på sin motståndare till november-fighten, så håll ögon och öron öppna...
Citera
2012-08-23, 01:19
Medlem
Godzilla3s avatar
Nu börjar hypen inför Martinez-Chavez Jr komma igång ordentligt! Vilken fight det kommer bli, jag var tveksam att den skulle bli av men skönt att jag hade fel. Chavez Jr. vägde in sig på den högsta tillåtna vikten 176 pounds nyligen (högsta tillåtna vikten 30 dagar innan fighten) och Martinez på 174 pounds. Båda kommer alltså cutta en hel del vikt men tror Chavez Jr lär skära ner mer än Martinez. Tror Chavez säkert fick cutta lite vikt för att ens klara den högsta tillåtna vikten 30 dagar innan.

1:a september kommer 24/7 igång där vi får följa deras träning o liv några veckor innan fighten. Snart kommer också en Face Off med Max Kellerman, rekommenderar att ni ser detta smakprov. Riktigt kul hur Martinez verkligen går hårt på att Jr inte är farsan sin och måste göra ett eget namn för sig. Chavez Jr kontrar sedan med förlusten Martinez hade mot Chavez Jr's mexikanska landsman Margarito. Chavez Jr får till en riktig "oh snap"-are i slutet:

"I'm not just the son of Julio Cesar Chavez, you'll see. I'm the new Julio Cesar Chavez".
Senast redigerad av Godzilla3 2012-08-23 kl. 01:22.
Citera
2012-08-26, 18:24
Medlem
Igår såg jag Arthur Abraham vinna över Robert Stieglitz på sitt vanliga, trista sätt: Dubbelguard, vänta, vänta, slå slå. Rond efter rond.

MEN nu måste jag bara säga nåt om kommentatorn på tv10, Roger Pettersson...tycker han gjorde ett ganska bra jobb på Eurosport, men den senaste tiden känns det som han har blivit helt gaggig, inte ett rätt banne mig!

I första ronden efter typ 1 minut boxning utbrister Roger bestämt och självsäkert att "Arthur kommer att krossa Stieglitz, han är helt chanslös, det kommer att ta slut snabbt, det ser skrattretande ut när Stieglitz slår osv osv. Detta pga 1 minuts offensiv från Arthur, som sen i vanlig ordning drar ner på tempot och Stieglitz är faktiskt med i hela matchen ut, 12 ronder!

Roger Pettersson säger inte ett ord om sin bergsäkra profetia från rond 1, inget erkännande om sitt klumpiga sätt att döma ut Stieglitz. Och det är inte första gången han gör så här...

Vad har hänt med karln?
Citera
2012-08-27, 14:48
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Chavez Jr vs Martinez och Dawson vs Ward. Två matcher jag verkligen ser fram mot. Två riktigt spännade matcher att se kolla in i September. Synd bara att TV 10 inte visar någon av dessa grymma matcher.
Citera
2012-08-28, 14:49
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Chavez Jr vs Martinez och Dawson vs Ward. Två matcher jag verkligen ser fram mot. Två riktigt spännade matcher att se kolla in i September. Synd bara att TV 10 inte visar någon av dessa grymma matcher.

TV10 kan säga att de inte ska sända veckan innan för att sedan vända på en femöring, så vi får inte ge upp hoppet! Jag är inte överdrivet exalterad över Ward vs Dawson, även om den såklart är ett måste att se. Då tycker jag nog Álvarez vs Lopez den 15:e är mer spännande. Stor FOTY-potential på den...
Senast redigerad av Libérée 2012-08-28 kl. 14:55.
Citera
2012-08-28, 15:08
Medlem
bomayes avatar
Varför är Dawson sån stor underdog till Ward? Är det vikten? Eller är Ward så fruktansvärt imponerande?

Själv tycker jag det vore en slantsingling i lätt tungvikt.
Citera
2012-08-28, 15:13
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3

1:a september kommer 24/7 igång där vi får följa deras träning o liv några veckor innan fighten. Snart kommer också en Face Off med Max Kellerman, rekommenderar att ni ser detta smakprov. Riktigt kul hur Martinez verkligen går hårt på att Jr inte är farsan sin och måste göra ett eget namn för sig. Chavez Jr kontrar sedan med förlusten Martinez hade mot Chavez Jr's mexikanska landsman Margarito. Chavez Jr får till en riktig "oh snap"-are i slutet:

"I'm not just the son of Julio Cesar Chavez, you'll see. I'm the new Julio Cesar Chavez".

Hehe, fan vilken sucker jag är för sånt här. Tror det kommer bli en riktigt bra 24/7-serie, inte för att HBO brukar göra en besviken, men de har onekligen riktigt bra "material" denna gången. Pacquiao - Bradley var ju riktigt hopplöst förra gången med allt bibeltjöt ifrån Mannys sida...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in