2013-03-12, 17:51
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Riktigt stabilt kort 4:e maj trots att Trout-Canelo flyttades.

Mayweather-Guerrero
Mares-Ponce de Leon
Santa Cruz-R. Marquez
J'Love-Rosado

Till vilket datum är Trout - Canelo flyttad?
Citera
2013-03-12, 17:52
Medlem
han solos avatar
Tackar!

Har så jävla svårt atta analysera boxning. Tittar mest på statistiken efter sista ronden och inser att om jag inte lyssnat på kommentatorerna så skulle jag inte fattat någonting

MMA är ju enklare att förstå

Oavsett vilken kunskap jag har så tycker jag det var imponerande av gubben av vinna.

Den viktigaste frågan efter det hela:

Varför har inte Bernard mustasch och skägg kvar?

Alla män som kan bära skäggväxt bör också göra det!
Citera
2013-03-12, 18:45
Medlem
tom-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Tackar!

Har så jävla svårt atta analysera boxning. Tittar mest på statistiken efter sista ronden och inser att om jag inte lyssnat på kommentatorerna så skulle jag inte fattat någonting

MMA är ju enklare att förstå

Oavsett vilken kunskap jag har så tycker jag det var imponerande av gubben av vinna.

Den viktigaste frågan efter det hela:

Varför har inte Bernard mustasch och skägg kvar?

Alla män som kan bära skäggväxt bör också göra det!

Instammer helt och fullt. Passar man i skagg sa ska det vara kvar, kanske Bernard ville vara mer len i fejset sa Clouds slag gled av. Hursomhelst sa tycker jag att det var en ganska underhallande fight, med en extra edge pga omstandigheterna med b-hops alder osv. Han kontrollerade det hela bra tycker jag , ungefar vad man forvantat sig. Forutom det sa tyckte jag att det var kul att se ett i princip utsalt arena, nastan bara lokalt folk fran brooklyn dar, sag ut som man var pa nan hip hop-konsert nastan. Kul att folk i alla aldrar levde sig in och ar intresserade av boxning, da far man hopp om sporten igen.
Storst jubel fick Paulie fran Rocky-filmerna men han var ganska skakig faktiskt. Zab Judah var dar, Paulie Malignaggi, Bryant Jennings, Junior Jones (nagra kilo tyngre nufortiden), Kid Chocolate/Peter Quillin (javligt skon snubbe, holl ett pass med en riktigt het blondin nere pa Trinity gym tidigare pa dagen, nu kan han nagra av Torsten Ahlins special kombos ocksa). Han skadisen fran The Wire med ett scar over fejset var dar med Rosie Perez och hon ar fortfarande javligt het maste jag saga, efter alla dessa ar. Men pytteliten.
Sen vart det ju en tjock gubbe, ett fan till Jan Zavec som fick pyngel uppe pa laktarn. 6 man bar ut honom, killen som han kurrade med fick komma in igen och da tog en av security-snubbarna ett foto tillsammans med honom med mobilen. Snacka om att ta jobbet pa allvar, he he. Inte vad han raknat med kanske gubben, aka anda fran Slovakien bara far att sen fa stryk och bli utkastad pa Flatbush Avenue mitt i natten.

Undrar om Hopkins verkligen vill mota Ward nu? Han har ju tidigare sagt att det ar den enda fightern han inte vill boxa mot.
Citera
2013-03-13, 14:37
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Till vilket datum är Trout - Canelo flyttad?

20 april!
Citera
2013-03-13, 21:30
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
20 april!

Ah, alright. Hade iofs kunna googlat.

Vad tror man då? Båda känns relativt otestade. Trout vann ju visserligen mot Cotto, men det är svårt
att bedöma hur bra Cotto fortfarande är. Canelo har väl inga jätteimponerande vinster. Han dominerade ju Mosley, men han är långt förbi sin prime. Det är verkligen upp till bevis för båda. Personligen gillar jag Canelo, men jag tror det finns en risk att han åker på stryk här. Han rör sig verkligen inte i onödan och användar nästan ingen huvudrörelse vad jag har sett. Om Trout lyckas röra på sig och hålla honom ur balans så att han inte kan langa av sin vänsterkrok/höger, så tror jag han har stor chans att vinna.
Citera
2013-03-14, 16:50
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Ah, alright. Hade iofs kunna googlat.

Vad tror man då? Båda känns relativt otestade. Trout vann ju visserligen mot Cotto, men det är svårt
att bedöma hur bra Cotto fortfarande är. Canelo har väl inga jätteimponerande vinster. Han dominerade ju Mosley, men han är långt förbi sin prime. Det är verkligen upp till bevis för båda. Personligen gillar jag Canelo, men jag tror det finns en risk att han åker på stryk här. Han rör sig verkligen inte i onödan och användar nästan ingen huvudrörelse vad jag har sett. Om Trout lyckas röra på sig och hålla honom ur balans så att han inte kan langa av sin vänsterkrok/höger, så tror jag han har stor chans att vinna.

Inget tvivel, tror stenhårt på 'No Doubt' Trout. Canelo är otestad som du säger, hans record säger inte mycket alls, det gör väl inte Trouts heller men han är inte lika hypad. Som jag dock skrev tidigare i tråden - props till Canelo att han tar en sån här risky fight! Trout har allt att vinna och Canelo har mycket att förlora.

Oddsen är höga 3.00 på Trout och det bara måste jag spela på, tror hypen har påverkat spelbolagen lite väl mycket i denna fight. Först och främst, Trout är stor, större än Canelo skulle jag påstå. Alvarez som är van att fighta boxare under sin egen viktklass kommer inte vara van vid att faktiskt möta en lika stor som honom om inte större. Canelos kondis är suspekt, han tar pauser i ronder och attackerar i salvor. Även här tror jag Trout har ett övertag.

Trout är "slick" (vet ingen bra översättning på svenska som passar detta sammanhang) och har bättre fotarbete än tidigare motståndare Canelo mött och i grund och botten en bättre boxare än Canelo som har förlitat sig på att överväldiga sina motståndare med sin storlek och brutala kombinationer. Det kommer bli betydligt svårare för honom att landa sina kombinationer då Trout är southpaw. Canelo har en tendens ibland att köra hooks mot kroppen och helt tappa guarden, han må ha snabba händer men här tror jag Trout kan få fina öppningar om Canelo väljer att göra så.

Grym fight, jag tror på Trout!
Senast redigerad av Godzilla3 2013-03-14 kl. 17:17.
Citera
2013-03-15, 15:48
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Låter bra det Godzilla3.
Citera
2013-03-16, 20:17
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Bradley vs Ruslan Provodnikov i natt. TV10 visar fighten!! Har inte särskilt bra koll på Provodnikov men det är en offensiv hårldslående snubbe med en bra haka.....Freddie Roch hypar upp honom en hel del.

Citat:
“This is a big fight for Ruslan, the biggest fight of his life,” Roach said on a conference call to promote their 12-round fight for Bradley’s WBO welterweight title. “It is a great opportunity and I’m glad he has the opportunity. I always thought he was stronger [than Manny Pacquiao] and the bigger puncher of the two. I love his chances to win by knockout.”

Han får det att låta som att Ruslan är the next big thing. Fullt så bra är nog inte.

Tror det kan bli en riktigt bra match med tanke på Ruslans offensiva stil. Ser fram mot härliga slagväxlingar mellan dessa snubbar. Kan det bli en FOTY kandidat eller är det att hoppas på för mycket?

Men visst slår han hårt i alla fall.
Ruslan Provodnikov vs Jose Reynoso
http://www.youtube.com/watch?v=kLkq9-wIFKs
Citera
2013-03-17, 10:30
Medlem
tatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Bradley vs Ruslan Provodnikov i natt. TV10 visar fighten!! Har inte särskilt bra koll på Provodnikov men det är en offensiv hårldslående snubbe med en bra haka.....Freddie Roch hypar upp honom en hel del.

Han får det att låta som att Ruslan är the next big thing. Fullt så bra är nog inte.

Tror det kan bli en riktigt bra match med tanke på Ruslans offensiva stil. Ser fram mot härliga slagväxlingar mellan dessa snubbar. Kan det bli en FOTY kandidat eller är det att hoppas på för mycket?

Grym match helt klart en FOTY kandidat
Citera
2013-03-17, 14:01
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond

Du var spot on med din uppskrivning! Vilken fight! Tänk att vi ska få Rios-Alvarado II om två veckor också.

Senast redigerad av Godzilla3 2013-03-17 kl. 14:04.
Citera
2013-03-17, 17:03
Medlem
tatans avatar
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=xSjTyjUKpdE
Bradley vs Provodnikov i bra kvalite.
Citera
2013-03-19, 18:36
Medlem
nickoruts avatar
Det har varit en hel del bra fighter sista veckorna! Att se B-hop solklart vinna över cloud va sjukt kul och hopkins fighter tycker jag blir mer och mer underhållande för varje år som går eftersom det ställer såna enorma krav på honom att boxas smart nu vid 48 års ålder!

Thurman lyckades inte knocka zaveck på samma gala men på många sätt än mer imponerande att han gick 12 ronder utan att krokna. Jag står fast vid (det inte så kontroversiella) att Thurman kommer bli en stor stjärna på minst damma nivå som Rios eller matthysse inom 2 år.

Bradley-provodnikov var en trevlig överraskning. Jag ogillar bradley som fighter, inte pga av pac-fighten utan pga det vanliga (trist fighter, trist personlighet, ingen power, mycket skallningar osv) så trist att han grejade det men fram till rond 8-9 var det FOTY, innan bradley rann iväg. Men hur fan e läget med Bradleys haka? Tror aldrig jag sett en fighter bli då groggs då många gånger i en fight han vinner på poäng. Jag tror bradley redan har sett peaken på son karriär (redan mot Alexander) och jag tror han kommer försvinna från rampljuset om ett par år.

Nu börjar taggningen inför alvarado-Rios! Jag rekommenderar podcasten "leave it in the ring" där alvarado var gäst för någon vecka sen. Han verkar väldigt sympatisk och ärlig mot sig själv men jag tror ändå Rios vinner på KO inom 7 ronder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in