Citat:
Ursprungligen postat av
challis
Mycket trash talk mellan Maidana och Khan på twitter just nu. Khan har även gått ut med en lång utläggning om hur hans haka är bättre i 147 och att hans snabbhet kommer vara ett problem för Mayweather osv. Jag tror nästan att Khan - Mayweather skulle bli en bättre fight. Men man måste älska Maidana, och ärligt talat har han förtjänat det mer. Rätt kul i All Access mot Broner när han pratar med sin flickvän om att de behöver regn i Argentina, så att hans kossor får vatten, haha.
Pacquiao Bradley II blir intressantare för varje minut som går. Det ska bli kul som fan att se den. Jag håller nästan på Bradley tror jag. Gillar honom som fan. Han kommer heller inte vara rädd för Pacquiao och han har nog rejält med självförtroende just nu efter sin övertygande seger mot Marquez. Läste för övrigt någonstans att Marquez säger att han vill ha vinnaren av den fighten. Nu vet jag iofs inte om det stämmer, men då måste fan Marquez ta och kamma sig. Är riktigt trött på honom och hans jävla gnäll för tillfället.
Chavez Jr - Vera II går den första mars tror jag. Där har vi en väldigt intressant fight. Får se om Chavez kommer game eller om han har suttit och rökt gräs hela campet igen. Någon som vet vilken vikt de ska mötas i?
Angulo - Canelo om en dryg månad också. Tror Canelo kan vara lite i trubbel här. Angulo slår som sagt hårt och droppade Lara två gånger, som är en betydligt mer slick boxare än Canelo. Jag har alltid tyckt att Canelo varit ordentligt hypad. Hans enda imponerande vinst var mot Trout, men det hade lika gärna kunnat sluta lika om de inte varit i Texas med bara Mexikaner på läktarna. Jag håller iallafall på Angulo den fighten, blir nog ett litet bet på Angulo på knock dessutom. Canelo har blivit skadad av betydligt mindre talangfulla boxare än Angulo.
Bra tankar genom hela inlägget. Instämmer med det mesta.
Marquez borde ha gått i pension efter knocken mot Pacman. Ingen vinst han tar kommer vara större än den och på det sättet. Att åka på en klar förlust mot Bradley och sen gnället efter fighten ser inte bra ut. Och nu verkar han bara än mer desperat att vilja fighta Pacman igen.
Tror Chavez kommer se mycket mycket bättre ut, han kommer stoppa Vera. Har inte heller sett någon viktgräns på fighten, de kanske väntar o ser som förra fighten och ändrar vikten beroende på Chavez form eller oform haha. Men jag tror som sagt Chavez kommer se bättre ut, Robert Garcia ska väl åka till Culiacán och träna honom har jag för mig.
Precis som du säger kunde Angulo faktiskt nå Lara flera ggr under deras fight, trots att han fick äta jäkligt många raka vänstrar. Blir intressant att se hur fighten kommer utspela sig, Angulo kommer helt klart backa Canelo, då är frågan hur bra Canelo är på bakfoten. Tycker Angulo via KO, TKO är ett riktigt lockande bet. Canelo är storfavorit med 1,10 ggr pengarna. Angulo på knock lär säkert ge 7-8 ggr pengarna. Angulo är stor, går säkert upp 20 pounds efter invägningen. Han vägde 174! pounds mot Lara. Canelo förlitar sig mycket på att vara fysiskt överlägsen sina motståndare och liksom "mobba" de lite, typ Josesito Lopez. Det blir svårt mot Angulo.