2014-02-06, 16:35
Medlem
GGG boxade ut Andy Lee enkelt i amatör-VM, det kommer väl att bli en repris på matchen mot Jr med skillnaden att Lees offensivlusta varar 15-20 sekunder och sedan klubbas han med kirurgisk precision till mos under 2-3 ronder tills det avgörande slaget kommer och det är gonatt. Nä, dags för honom att möta Martinez, Ward etc. så att det blir lite match.
Citera
2014-02-08, 00:26
Medlem
challiss avatar
Mycket trash talk mellan Maidana och Khan på twitter just nu. Khan har även gått ut med en lång utläggning om hur hans haka är bättre i 147 och att hans snabbhet kommer vara ett problem för Mayweather osv. Jag tror nästan att Khan - Mayweather skulle bli en bättre fight. Men man måste älska Maidana, och ärligt talat har han förtjänat det mer. Rätt kul i All Access mot Broner när han pratar med sin flickvän om att de behöver regn i Argentina, så att hans kossor får vatten, haha.

Pacquiao Bradley II blir intressantare för varje minut som går. Det ska bli kul som fan att se den. Jag håller nästan på Bradley tror jag. Gillar honom som fan. Han kommer heller inte vara rädd för Pacquiao och han har nog rejält med självförtroende just nu efter sin övertygande seger mot Marquez. Läste för övrigt någonstans att Marquez säger att han vill ha vinnaren av den fighten. Nu vet jag iofs inte om det stämmer, men då måste fan Marquez ta och kamma sig. Är riktigt trött på honom och hans jävla gnäll för tillfället.

Chavez Jr - Vera II går den första mars tror jag. Där har vi en väldigt intressant fight. Får se om Chavez kommer game eller om han har suttit och rökt gräs hela campet igen. Någon som vet vilken vikt de ska mötas i?

Angulo - Canelo om en dryg månad också. Tror Canelo kan vara lite i trubbel här. Angulo slår som sagt hårt och droppade Lara två gånger, som är en betydligt mer slick boxare än Canelo. Jag har alltid tyckt att Canelo varit ordentligt hypad. Hans enda imponerande vinst var mot Trout, men det hade lika gärna kunnat sluta lika om de inte varit i Texas med bara Mexikaner på läktarna. Jag håller iallafall på Angulo den fighten, blir nog ett litet bet på Angulo på knock dessutom. Canelo har blivit skadad av betydligt mindre talangfulla boxare än Angulo.
Citera
2014-02-08, 13:59
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Mycket trash talk mellan Maidana och Khan på twitter just nu. Khan har även gått ut med en lång utläggning om hur hans haka är bättre i 147 och att hans snabbhet kommer vara ett problem för Mayweather osv. Jag tror nästan att Khan - Mayweather skulle bli en bättre fight. Men man måste älska Maidana, och ärligt talat har han förtjänat det mer. Rätt kul i All Access mot Broner när han pratar med sin flickvän om att de behöver regn i Argentina, så att hans kossor får vatten, haha.

Pacquiao Bradley II blir intressantare för varje minut som går. Det ska bli kul som fan att se den. Jag håller nästan på Bradley tror jag. Gillar honom som fan. Han kommer heller inte vara rädd för Pacquiao och han har nog rejält med självförtroende just nu efter sin övertygande seger mot Marquez. Läste för övrigt någonstans att Marquez säger att han vill ha vinnaren av den fighten. Nu vet jag iofs inte om det stämmer, men då måste fan Marquez ta och kamma sig. Är riktigt trött på honom och hans jävla gnäll för tillfället.

Chavez Jr - Vera II går den första mars tror jag. Där har vi en väldigt intressant fight. Får se om Chavez kommer game eller om han har suttit och rökt gräs hela campet igen. Någon som vet vilken vikt de ska mötas i?

Angulo - Canelo om en dryg månad också. Tror Canelo kan vara lite i trubbel här. Angulo slår som sagt hårt och droppade Lara två gånger, som är en betydligt mer slick boxare än Canelo. Jag har alltid tyckt att Canelo varit ordentligt hypad. Hans enda imponerande vinst var mot Trout, men det hade lika gärna kunnat sluta lika om de inte varit i Texas med bara Mexikaner på läktarna. Jag håller iallafall på Angulo den fighten, blir nog ett litet bet på Angulo på knock dessutom. Canelo har blivit skadad av betydligt mindre talangfulla boxare än Angulo.
Bra tankar genom hela inlägget. Instämmer med det mesta.

Marquez borde ha gått i pension efter knocken mot Pacman. Ingen vinst han tar kommer vara större än den och på det sättet. Att åka på en klar förlust mot Bradley och sen gnället efter fighten ser inte bra ut. Och nu verkar han bara än mer desperat att vilja fighta Pacman igen.

Tror Chavez kommer se mycket mycket bättre ut, han kommer stoppa Vera. Har inte heller sett någon viktgräns på fighten, de kanske väntar o ser som förra fighten och ändrar vikten beroende på Chavez form eller oform haha. Men jag tror som sagt Chavez kommer se bättre ut, Robert Garcia ska väl åka till Culiacán och träna honom har jag för mig.

Precis som du säger kunde Angulo faktiskt nå Lara flera ggr under deras fight, trots att han fick äta jäkligt många raka vänstrar. Blir intressant att se hur fighten kommer utspela sig, Angulo kommer helt klart backa Canelo, då är frågan hur bra Canelo är på bakfoten. Tycker Angulo via KO, TKO är ett riktigt lockande bet. Canelo är storfavorit med 1,10 ggr pengarna. Angulo på knock lär säkert ge 7-8 ggr pengarna. Angulo är stor, går säkert upp 20 pounds efter invägningen. Han vägde 174! pounds mot Lara. Canelo förlitar sig mycket på att vara fysiskt överlägsen sina motståndare och liksom "mobba" de lite, typ Josesito Lopez. Det blir svårt mot Angulo.
Citera
2014-02-16, 15:29
Medlem
Illmatics avatar
*Froch mot Groves 2 kommer ske 31/5. Vem vinner?

*Lösa rykten om Mayweather-Maidana och Broner-Khan på samma kort den 3:e Maj. Detta lär bara vara trams, men låter de som en bra idé? Vinnaren mellan Broner-Khan möter Mayweather.
http://www.boxingnews24.com/2014/02/mayweather-maidana-khan-broner-rumored-for-may-3rd/
Citera
2014-02-20, 18:35
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illmatic
*Froch mot Groves 2 kommer ske 31/5. Vem vinner?

*Lösa rykten om Mayweather-Maidana och Broner-Khan på samma kort den 3:e Maj. Detta lär bara vara trams, men låter de som en bra idé? Vinnaren mellan Broner-Khan möter Mayweather.
http://www.boxingnews24.com/2014/02/mayweather-maidana-khan-broner-rumored-for-may-3rd/
Tror Froch tar det, han har ett stort övertag psykologiskt. Groves är bättre med munnen i debatterna inför fighten men i ringen tror jag Froch har satt ett ordentligt intryck efter första fighten. Groves hade den där fighten, droppade Froch hårt och utboxade honom. Men sen kom odjuret som är Carl Froch. Avslutet var kontroversiellt ja, men Groves var påväg att bli TKO:ad ändå. Froch kommer träna ännu hårdare inför den här fighten, kommer undvika att åka ner i början av fighten och göra exakt samma sak som förra gången. Tror inte Groves har lugnet att undvika slagväxlingar, vi såg hur han fick lite hybris efter han utboxade Froch.

Jag är helt övertygad nu att Chavez Jr kommer vinna mot Vera, verkar som han haft ett långt och bra träningsläger inför fighten. Ser ut att vara i fin form, i första fighten landade han riktigt hårda slag men hade inte stamina för att kunna följa upp.

Lomachenko mot Salido är intressant. Förstår åsikten många har om att Lomachenko inte förtjänar en titelchans så pass snabbt och att det är orättvist mot andra contenders. Men jag gillar det också, likt Rigondeaux så påskyndar det karriären efter en mycket framgångsrik amatörbakgrund. Se på någon som Gary Russell Jr - all talang i världen men möter ju helt ointressanta motståndare.
Citera
2014-02-21, 16:20
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3

Lomachenko mot Salido är intressant. Förstår åsikten många har om att Lomachenko inte förtjänar en titelchans så pass snabbt och att det är orättvist mot andra contenders. Men jag gillar det också, likt Rigondeaux så påskyndar det karriären efter en mycket framgångsrik amatörbakgrund. Se på någon som Gary Russell Jr - all talang i världen men möter ju helt ointressanta motståndare.

Ja, man tycker ju att folk borde lärt sig av att se Rigondeaux boxa ut Donaire, men icke. Det är ju inte direkt så att Lomachenko glassat sig igenom boxningskarriären och lyckats vinna två OS-guld och två VM-Guld. Som om ett pro record på 18-0 mot halvfeta slagsäckar hade gjort honom bättre eller mer förtjänt av en titel? Helt rätt tycker jag.
Citera
2014-02-21, 18:34
Medlem
Haha, Lomachenko hade 396-1 som amatör, Rigondeaux 463-12!

De där superamatörerna har ju tränat såsom proffs länge, tex Kostya Tszyu tjänade mer än sin far redan när han var 16 år och låg på träningsläger 250 dagar per år, i de länderna kör de med någon påhittad statsanställning som "militär" eller "polis" och så får de träna på heltid med full lön.

De la Hoya och Tszyu matchades bra, världsmästare i 11e respektive 14e matchen.

Dansk boxning har man ju velat spy på många gånger, dansken har 40-0 och så står det ytterligare ett öststatslik i andra ringhörnan med bilringarna hängande över shortsen.
Citera
2014-02-23, 12:19
Medlem
Fräck historia, Curtis Woodhouse tappade intresset för fotbollen, sadlade om till boxning och har nu lyckats vinna brittiska mästarbältet.
Citat:
The former Premier League footballer on Saturday night wrote an astonishing closing page to his already special sporting tale when he won the British light-welterweight title in what he insists was his final fight – then hinted strongly that he had bet £5,000 on himself at 50-1.
http://www.theguardian.com/sport/2014/feb/22/curtis-woodhouse-british-light-welterweight-retires
Citera
2014-02-25, 20:27
Medlem
Libérées avatar
Det är nu officiellt att det blir Maidana som möter Mayweather den 3:e maj. Kommentarer på detta? Borde bli ännu en promenadseger för Floyd med tanke på argentinarens stil, osar cherry picking lång väg hehe.
Citera
2014-02-26, 13:13
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Det är nu officiellt att det blir Maidana som möter Mayweather den 3:e maj. Kommentarer på detta? Borde bli ännu en promenadseger för Floyd med tanke på argentinarens stil, osar cherry picking lång väg hehe.

Finns förvisso inte så många där ute, men shit vad trist. Jag hade faktiskt föredragit Khan.
Citera
2014-02-26, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée

Jag är glad att det blir Maidana då jag tror att det blir en mer intressant match. Floyd hade Läst ut Khans boxning snabbt och det hade varit skott mot ett mål men med de slagen som Maidana kan slänga iväg så kan matchen bli intressantare!
Citera
2014-02-27, 13:23
Medlem
Godzilla3s avatar
Tråkigt med Mayweather-Maidana. Maidana förtjänar fighten efter att ha avslutat Soto Karass och Lopez samt en utklassning mot Broner. Finns ingen annan welterweight under Golden Boy som förtjänar fighten mer, Keith Thurman är närmast men han behöver lite mer erfarenhet. Men jag ser bara inte hur Maidana ska kunna skapa problem för Mayweather. Visst blir det lite intressant med Maidanas power men Mayweather har mött och hanterat punchers förut.

Maidana är en legitim motståndare som ju har WBA-bältet, men man önskar att Mayweather skulle möta mer intressanta motståndare de fyra fighterna han har kvar. Erislandy Lara är i toppen för mig men förstår att hans namn är svårsålt. Nu hoppas jag bara inte att motståndaren i September blir Amir Khan eller Danny Garcia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in