Adrien Broner mot Antonio DeMarco på lördag, ett måste att se. Jag hoppas bara inte den krockar med UFC 154 och GSP:s comeback. Aja, får lösa det på något sätt
Broner tycker jag har varit väldigt tyst och respektfull i sina intervjuer om DeMarco, inte speciellt mycket trash talk. Antingen så är han väldigt koncentrerad inför hans tuffaste uppgift hittills eller så kanske han allt är lite nervös, kanske en kombination av båda. Jag säger inte att det är dåligt att vara nervös, snarare motsatsen.
Han har två dombeslut bakom sig som är kontroversiella (men vilken fighter har inte det?), dels i sin åttonde match mot Quintero där han vann på MD som många tycker var felaktigt samt mot Ponce de Leon. Jag lägger inte mycket vikt på Quinterofighten, han var 19 då och har utvecklats rejält sen dess. Däremot så ställde Ponce de Leon till med en hel del problem för Broner och då DeMarco också är en southpaw och har inslag i sin stil som påminner om Ponce så kan det bli intressant, oddsen är höga 6.50 på DeMarco.
Personligen tror jag Broner kommer visa varför han anses vara en av de största talangerna på länge, jag tror helt ärligt att det kommer bli en uppvisning från Broner. Broner själv har sagt: "I think I'm the missing puzzle piece to boxing" och nu är det första steget för honom att visa det. Han har slagit stabila fighters som Eloy Perez och Vicente Escobedo men nu är det verkligen ett kliv upp.