2012-11-13, 11:23
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odalman
Knappast någon insats som kommer få folk utanför Norden att längta efter att få se Hellenius möta någon av Klitschko bröderna. Men det kanske är lika bra, Hellenius behöver nog ett par år till på sig innan han är redo för en sån match.
Jag vet inte om det spelar någon roll. Kan bröderna sälja ut Hartwall-arena med skyhöga biljettpriser så är det kanske intressant ändå.

Men experterna säger ju att Povetkin inte har en chans mot någon av bröderna och om det är sant så borde ju Hellenius bli förnedrad.
Citera
2012-11-13, 20:35
Medlem
odalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Kommer Vitalij alls att boxas någon mer match?
Antar att det beror på vad som händer i den ukrainska politiken, och där verkar ju nästan vad som helst kunna hända.

Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Jag vet inte om det spelar någon roll. Kan bröderna sälja ut Hartwall-arena med skyhöga biljettpriser så är det kanske intressant ändå.
Kanske det, och sen är det väl inte precis enbart publikintresset som avgör vilka som får gå vm-matcher i boxning. Har t.ex svårt att tänka mig att någon utanför Krakow gick omkring och längtade efter Wach vs. Klitschko innan det matchkontraktet skrevs under.

Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Men experterna säger ju att Povetkin inte har en chans mot någon av bröderna och om det är sant så borde ju Hellenius bli förnedrad.
Det som talar för Helenius är väl framförallt att han har tiden på sin sida. Om han han slipper råka ut för fler skador borde han bara bli bättre och bättre samtidigt som Klitschko-brorsorna blir äldre och äldre. Skulle kunna tänka mig att han kommer vara redo för att ge Wladimir en ordentlig fajt om en två-tre år eller så.
Citera
2012-11-16, 19:03
Medlem
Godzilla3s avatar
Adrien Broner mot Antonio DeMarco på lördag, ett måste att se. Jag hoppas bara inte den krockar med UFC 154 och GSP:s comeback. Aja, får lösa det på något sätt

Broner tycker jag har varit väldigt tyst och respektfull i sina intervjuer om DeMarco, inte speciellt mycket trash talk. Antingen så är han väldigt koncentrerad inför hans tuffaste uppgift hittills eller så kanske han allt är lite nervös, kanske en kombination av båda. Jag säger inte att det är dåligt att vara nervös, snarare motsatsen.

Han har två dombeslut bakom sig som är kontroversiella (men vilken fighter har inte det?), dels i sin åttonde match mot Quintero där han vann på MD som många tycker var felaktigt samt mot Ponce de Leon. Jag lägger inte mycket vikt på Quinterofighten, han var 19 då och har utvecklats rejält sen dess. Däremot så ställde Ponce de Leon till med en hel del problem för Broner och då DeMarco också är en southpaw och har inslag i sin stil som påminner om Ponce så kan det bli intressant, oddsen är höga 6.50 på DeMarco.

Personligen tror jag Broner kommer visa varför han anses vara en av de största talangerna på länge, jag tror helt ärligt att det kommer bli en uppvisning från Broner. Broner själv har sagt: "I think I'm the missing puzzle piece to boxing" och nu är det första steget för honom att visa det. Han har slagit stabila fighters som Eloy Perez och Vicente Escobedo men nu är det verkligen ett kliv upp.
Citera
2012-11-16, 20:38
Medlem
Godzilla3s avatar
Missa inte invägningen Broner-DeMarco 21.15: Länk
Citera
2012-11-17, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Adrien Broner mot Antonio DeMarco på lördag, ett måste att se. Jag hoppas bara inte den krockar med UFC 154 och GSP:s comeback. Aja, får lösa det på något sätt

Broner tycker jag har varit väldigt tyst och respektfull i sina intervjuer om DeMarco, inte speciellt mycket trash talk. Antingen så är han väldigt koncentrerad inför hans tuffaste uppgift hittills eller så kanske han allt är lite nervös, kanske en kombination av båda. Jag säger inte att det är dåligt att vara nervös, snarare motsatsen.

Han har två dombeslut bakom sig som är kontroversiella (men vilken fighter har inte det?), dels i sin åttonde match mot Quintero där han vann på MD som många tycker var felaktigt samt mot Ponce de Leon. Jag lägger inte mycket vikt på Quinterofighten, han var 19 då och har utvecklats rejält sen dess. Däremot så ställde Ponce de Leon till med en hel del problem för Broner och då DeMarco också är en southpaw och har inslag i sin stil som påminner om Ponce så kan det bli intressant, oddsen är höga 6.50 på DeMarco.

Personligen tror jag Broner kommer visa varför han anses vara en av de största talangerna på länge, jag tror helt ärligt att det kommer bli en uppvisning från Broner. Broner själv har sagt: "I think I'm the missing puzzle piece to boxing" och nu är det första steget för honom att visa det. Han har slagit stabila fighters som Eloy Perez och Vicente Escobedo men nu är det verkligen ett kliv upp.

Matchen sänds väll inte på tv10?
Citera
2012-11-17, 13:01
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caktuss
Matchen sänds väll inte på tv10?

Tyvärr inte, det verkar som att TV10 har slutat sända fighter från HBO. De sänder dock Carl Froch-Yusaf Mack 23.00.
Citera
2012-11-17, 20:38
Medlem
Libérées avatar
Synd att vi inte får se Broner - DeMarco istället för Froch - Mach, men man får vara glad över det lilla.

Tror att Broner kan få större problem med mexikanen än vad folk tror. DeMarco har redan mött en boxare av högre klass än Broner i den numera avlidne Edwin Valero, och har även en imponerande seger över Jorge Linares bakom sig. Så rent erfarenhetsmässigt ligger DeMarco på plus. Givetvis håller jag Broner som favorit ändå, men det kan bli tufft...

Fick precis reda på att Erik Skoglund ska boxas på ett av underkoten till Kessler - Magee den 8:e december, riktigt roligt!
Citera
2012-11-18, 13:54
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Jaha, då vet vi var har Adrien Broner ...

Å Carl Froch gjorde det bra igen. Mack är väl ingen stjärna, men han kan ju inte göra mer än spöa dem som kommer ut ur motståndarhörnan. Anser att Froch har kapacitet att ta alla i supermellanvikt och lätt tungvikt, förutom Ward. Retur mot Kessler, någon?
Citera
2012-11-18, 13:56
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Kessler vågar väl inte?
Citera
2012-11-18, 13:58
Medlem
Libérées avatar
Där fick jag svar på tal... Riktigt fin uppvisning av Broner, tror jag har underskattat hur mycket kraft han har i de där nävarna.
Citera
2012-11-18, 17:37
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Kessler vågar väl inte?

Tycker Kessler är en bättre boxare och tror han vinner mot Froch igen även om det hela utspelar sig i Nottingham.

Blev väldigt imponerad av Broner. Ska bli intressant att se hur bra han kan bli i framtiden. känns som att vi ser en framtida P4P stjärna. Seth Mitchell lär inte komma särskilt långt i tungvikten och det blir nog väldigt svårt att hämta sig från sin senaste match.
Citera
2012-11-18, 22:30
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Seth Mitchell lär inte komma särskilt långt i tungvikten och det blir nog väldigt svårt att hämta sig från sin senaste match.
Mm såg inget vidare ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in