2012-11-19, 20:54
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Tycker Kessler är en bättre boxare och tror han vinner mot Froch igen även om det hela utspelar sig i Nottingham.

Blev väldigt imponerad av Broner. Ska bli intressant att se hur bra han kan bli i framtiden. känns som att vi ser en framtida P4P stjärna. Seth Mitchell lär inte komma särskilt långt i tungvikten och det blir nog väldigt svårt att hämta sig från sin senaste match.

Kessler är tekniskt skickligare, men jag vill minnas att det var en ganska jämn match i super six där Kessler stod för volymen och Froch de hårdare träffarna.

Broner är storkäftad och arrogant som en framtida stjärna iaf, perfekt persona för MTV-cribs-landet där ödmjukhet är en sjukdom.
Citera
2012-11-20, 15:23
Medlem
Libérées avatar
"Problemet" med Kessler är att han kan tjäna stora pengar genom att slåss mot nobodys i Danmark. Kan vara svårt att motivera en tur till Frochs bakgård då, tyvärr. Samma gäller väl för Froch iofs, men han har ju klart och tydligt visat de senaste åren att han nästan möter vem som helst, var som helst. Bara att spana in listan på hans motståndare de senaste fyra åren: Pascal, Taylor, Dirrell, Kessler, Abraham, Johnson, Ward, Bute och nu Mack då. Imponerande!
Citera
2012-11-20, 17:20
Medlem
mp83s avatar
OK!
Vem vinner Manny Pacquiao vs JJ Marquez 4 ,och varför?

Kommer alltid vara ett pacfan så klart lutar jag åt en 3.e vinst! Tror Pac vill säkra sitt legacy genom en odiskutabel vinst ,hoppas på KO!

Men finns mycket om och men i en diskussion om denna fight ...

lets get ready to rumble fightfans
Citera
2012-11-20, 17:46
Medlem
blackfaces avatar
Tror också att Manny vinner. Tycker det visades sist att Marquez inte kan vinna över honom på poäng. Det är bara fighters som Bob Arum vill ska vinna som gör det mot Manny på domslut.

Sen är jag inte övertygad om att Marquez är en bra welter även om han lyckades mot Manny sist. Åldern bör också ta ut sin rätt.

Kan se Manny vinna på stopp här, men annars är det väl en superjämn fight som vinns rätt eller fel av Manny på poäng.
Citera
2012-11-20, 18:06
Medlem
mp83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackface
Tror också att Manny vinner. Tycker det visades sist att Marquez inte kan vinna över honom på poäng. Det är bara fighters som Bob Arum vill ska vinna som gör det mot Manny på domslut.

Sen är jag inte övertygad om att Marquez är en bra welter även om han lyckades mot Manny sist. Åldern bör också ta ut sin rätt.

Kan se Manny vinna på stopp här, men annars är det väl en superjämn fight som vinns rätt eller fel av Manny på poäng.

Håller med dig på många sätt ,men alltid intressant! Tror inte heller han e en bra welter så 3:je fighten förvånade mig! Trodde pac skulle visa vem som var kungen mellan dem den gång! Men som sagt JJM kan inte vinna en regressiv fight mot manny ,bara en defensiv sådan och det är svårt att övertyga genom att gå bakåt o enbart kontra.
Som sagt ålder e också en faktor som inte går att slåss mot ,ingen av oss...
Citera
2012-11-20, 22:22
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
"Problemet" med Kessler är att han kan tjäna stora pengar genom att slåss mot nobodys i Danmark. Kan vara svårt att motivera en tur till Frochs bakgård då, tyvärr. Samma gäller väl för Froch iofs, men han har ju klart och tydligt visat de senaste åren att han nästan möter vem som helst, var som helst. Bara att spana in listan på hans motståndare de senaste fyra åren: Pascal, Taylor, Dirrell, Kessler, Abraham, Johnson, Ward, Bute och nu Mack då. Imponerande!

Kessler skulle ändå tjäna betydligt mer i en match mot Froch än mot någon nobody i Danmark. Carl Froch måste väl ändå vara otroligt motiverad att få sin revansch mot Kessler. Boxare brinner för stora matcher och ett returmöte mellan dessa lirare är en riktig stormatch i supermellanvikt. Tror mycket väl vi kan få se froch och Kessler göra upp igen nästa år. Lucian Bute verkar däremot inte helt 100 på att han vill möta Froch. Skulle faktiskt vilja se Froch mot Dirrell igen.

Är jag den ända som inte ser fram mot Manny vs Marquez? En match jag ser fram mot är Andre Berto vs Robert Guerrero nu på lördag.
Citera
2012-11-21, 07:31
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Kessler skulle ändå tjäna betydligt mer i en match mot Froch än mot någon nobody i Danmark. Carl Froch måste väl ändå vara otroligt motiverad att få sin revansch mot Kessler. Boxare brinner för stora matcher och ett returmöte mellan dessa lirare är en riktig stormatch i supermellanvikt. Tror mycket väl vi kan få se froch och Kessler göra upp igen nästa år. Lucian Bute verkar däremot inte helt 100 på att han vill möta Froch. Skulle faktiskt vilja se Froch mot Dirrell igen.

Är jag den ända som inte ser fram mot Manny vs Marquez? En match jag ser fram mot är Andre Berto vs Robert Guerrero nu på lördag.

Du har nog rätt. Kessler har uttryckt sig väldigt positivt det senaste vad gäller rematch mot Froch, så det verkar inte omöjligt. Att Froch är med på noterna behöver vi nog, som sagt, inte oroa oss över.
Citera
2012-11-21, 07:52
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Blev väldigt imponerad av Broner. Ska bli intressant att se hur bra han kan bli i framtiden. känns som att vi ser en framtida P4P stjärna.
Det har börjat tisslas och tasslas lite om Broner - Rios, vilket förmodligen skulle bli den fetaste fighten 2013. Två relativt unga, obesegrade fighters i ett möte där knockout är i princip oundvikligt...
Citera
2012-11-21, 18:39
Medlem
Gospodin.Njets avatar
Nyhet av det tråkigare slaget:

Min 80-talsfavorit (jag har faktiskt hans autograf!) Hector "Macho" Camacho har blivit skjuten i huvudet och kämpar för sitt liv.

http://www.svd.se/sport/forre-boxningsmastaren-skots_7687294.svd
http://espn.go.com/boxing/story/_/id/8659236/hector-macho-camacho-life-support-being-shot-puerto-rico

För er som inte minns, kan man kanske säga att han var sin eras Adrien Broner. Underbar, fluid stilboxare med enorm potential, som han tyvärr till stor del kom att slösa bort; efter sin omdiskuterade match mot Edwin Rosario (som han kontroversiellt vann på poäng) föredrog han länge "säkert" motstånd, tills han passerat zenit, då ekonomin och stoltheten drev honom att ta sig an de bästa (Chavez, de la Hoya, Trinidad ...).

Mötet med Chavez var helt jämnt efter 10 ronder (OK, jag erkänner att jag kanske såg kampen med något partiska ögon, men domarsiffrorna hör till det mest missvisande jag sett) och det är en fight jag verkligen kan rekommendera. Macho åtnjöt en helt annan respekt efteråt.

Karriärens höjdpunkt var utskåpningen av José Luis Ramirez 1985. The sky's the limit, skrev The Ring (som på den tiden var The Bible of Boxing).

88 matcher, 79 segrar, aldrig knockad. Res dig den här gången också, champ!
Citera
2012-11-21, 21:45
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Usch tråkigt att höra.
Citera
2012-11-22, 08:39
Medlem
Libérées avatar
Följer upp gårdagens trista rubriker om Camacho med lite muntra, svenska nyheter. Erik Skoglund kommer att boxas på ett av underkorten till Kessler - Magee den 8:e december i Danmark. Man får väl anta att Team Sauerland var kvicka att boka in svensken efter att fighten mot Marosi blev enklare än förväntat. Skoglund möter Joe Ainscough ifrån Liverpool, en britt med facit 8-4-1 som bara blivit stoppad en gång pga ett cut.

Läste dessutom på Oscar Ahlins facebook-sida att han är inbokad för en fight i Ungern den 2:e december. Någon som vet något mer om detta? tom-jones kanske?
Citera
2012-11-22, 10:02
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Nån mer som kan se Mares vs Moreno på sosoboxing?
Berätta inget om matchen om ni sett den, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in