2011-01-07, 21:33
Bannlyst
Saknas inte Frazier där?
Citera
2011-01-07, 21:37
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rafaelo
Jag tog tungvikt för jag har inte tillräklig kunskap att jämföra p4p.

Kör de du tycker bli intresantast.

1.Zarate
2.Hearns
3.Julian Jackson
4.Shavers/Foreman
5.Trinidad

Zarate är kanske min absoluta favorit. Otrolig slagstyrka för en bantamviktare, personligen tycker jag han är väldigt underskattad ur ett historiskt perspektiv.
Kan inte skillja Foreman o Shavers. Tito hoppar in efter. Hearns o Jackson är ju inte så mycket att snacka om.

Jag trodde att Valero en dag skulle toppa denna lista. What a waste.
Citera
2011-01-07, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIFare
1.Zarate
2.Hearns
3.Julian Jackson
4.Shavers/Foreman
5.Trinidad

Zarate är kanske min absoluta favorit. Otrolig slagstyrka för en bantamviktare, personligen tycker jag han är väldigt underskattad ur ett historiskt perspektiv.
Kan inte skillja Foreman o Shavers. Tito hoppar in efter. Hearns o Jackson är ju inte så mycket att snacka om.

Jag trodde att Valero en dag skulle toppa denna lista. What a waste.

Så trinidad var så hårtslående altså?

Vad skulle bli din topp HW lista då?
Citera
2011-01-07, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutajiddra
Saknas inte Frazier där?

Jo han skulle kanske petat ner Dempsey, svårt å avgöra för mig, dom är ju jävligt hårtslående hela högen.

Vad blir din lista då?
Citera
2011-01-07, 21:47
Medlem
bomayes avatar
Citat:
Om vi ska köra vidare på Topp 5, Vilka är dom mest hårtslående boxarna genom tiderna?
(vet att det är olika för olika slag på olika boxare men ta överlag )

Min vilda gissning följer:

1, George Foreman
2, Tyson
3, Earnie Shavers
4, Rocky Marciano
5, Jack Dempsey
Tycker att Tyson är helt fel. Annars en bra lista även om jag lägger Shavers över Foreman och kanske kastar ut Marciano också.
Citera
2011-01-07, 21:51
Bannlyst
Min lista blir nog rätt tråkig, blir typiska namn. Tyckte bara att Fraziers klassiska vänsterkrok måste ju ingå.
Citera
2011-01-07, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomaye
Tycker att Tyson är helt fel. Annars en bra lista även om jag lägger Shavers över Foreman och kanske kastar ut Marciano också.

Men tyson är väl en av dom mest hårtsllående? eller va det mer att hans agresiva stil som gjorde att de såg så spektakulärt ut?
Citera
2011-01-07, 21:53
Medlem
bomayes avatar
Citat:
Men tyson är väl en av dom mest hårtsllående? eller va det mer att hans agresiva stil som gjorde att de såg så spektakulärt ut?
Snabba kombinationer som överväldigare motståndaren skulle jag påstå.
Snackar vi snabbaste tungviktarna genom tiderna ligger Tyson helt klart uppe i toppen i min bok.

Men visst slog han hårt. Bara inte i samma nivå som Foreman och co.
Citera
2011-01-08, 01:31
Medlem
AIFares avatar
Citat:
Så trinidad var så hårtslående altså?

Vad skulle bli din topp HW lista då?
Jag är ett stort Trinidad fan, och i stort sett alla han träffade gick ner. Vad mer kan man kräva. Trinidad var enligt mig definitionen av en puncher.

Tungvikten...hmm....Måste tänka......
Shavers
Foreman
Louis
Liston
Lennox/Wlad/Tua/Morrison/Fraizer...Kan inte bestämma mig, men så tror jag den annars skulle se ut.

EDIT: Fraizer är nog bara med för han är min idol.
Citera
2011-01-08, 13:00
Medlem
tom-joness avatar
1. Julian Jackson
2. Earnie Shavers
3. George Foreman
4. Bob Foster
5. Tommy Hearns

Nära en plats på listan: Tyson, Naseem Hamed, Jack Dempsey, Alexis Arguello, Rocky Marciano.

Jag har aldrig sett nån så explosiv puncher som Julian Jackson. Ingen fantastisk boxare men för honom räckte det alltid med ett enda slag. Kolla mot Terry Norris, och en av de mest kända knockouterna mot Herol Graham där han blev helt utboxad men så *BOOM*!

För övrig så finns det ju hårda slag på olika sätt. Dels de som slår otroligt tungt men inte nödvändigtvis så snabbt, tex Foreman. Han kan ju knocka folk bara med ett armslag. Sen finns ju de som slår mer explosivt a´la Tyson. Snabba slag som detonerar på käken. Kan ta värre iom att du inte alltid hinner se dem.

Sverigetoppen:
1. Ingo
2. Attila
3. Giovanni Alvarez
4. Bosse Högberg
5. Armand Kranjc

Nära listan: Milan Mirkovic, Fredrik Alvarez.

Några hårda jävlar på den listan må man säga. Högberg och Kranjc såklart. Men även Milan var ju en pitbull. Den hårdaste amatörfighten jag nånsin sett: Milan mot Andreas Gustafsson ute på en krog i Nacka nån gång runt -97 inför en totalt sjövild publik, underbart! Milan slog ut Andreas ur ringen 3 ggr men Andreas vann på poäng. Han bröt ihop i omklädningsrummet efteråt och började grina, var väl i chock.
Citera
2011-01-08, 13:51
Medlem
AIFares avatar
Hur kunde jag missa Bob Foster? Min långe, Smala favorit. Efter att ha sett hans Ko på Dick Tiger är ju frågan om han inte ska vara #1. Han förlorade i stort sett bara till tungviktare där han gav bort 20/30/40 ibs.
Citera
2011-01-08, 17:31
Medlem
intervalls avatar
Det om Andreas G.. den matchen hade jag velat se! Rolig och intressant skildring, utslagen 3ggr men åndå vinna. hmm. kul att veta.. Detta hade jag velat se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in