Citat:
Ursprungligen postat av intervall
Ja, det är väl sällsynt i en svensk amatörmatch ändå - väl?
Jag skulle vilja säga att det är så ovanligt att en boxare blir utslagen 3 ggr i en match att det aldrig hänt, än mindre att killen som blev utslagen faktiskt vann matchen (så vida den andra killen inte lyckades diska sig själv efter att han vunnit). Blir du utslagen har du förlorat. Menar du nedslagen?
BTW, lite boxnings nyheter jag just kom över från Steve Kim:
"- Andre Berto-Randall Bailey is being seriously discussed. I like this fight, Bailey is big and he can bang.
- March 12th, it looks like the Martinez-Dzin fight will move to the Foxwoods from the Theater at MSG and that a bout between Andy Lee and John Duddy will open up the HBO broadcast
- Joshua Clottey could be facing Pawel Wolak on the March 12th on the Cotto-Mayorga undercard. Yuri Boreman I hear, is far apart on the money with Top Rank"
Berto fortsätter sin fruktansvärt hårda matchning genom att möta en 36 åring som förlorat 7 matcher och blivit stoppad 3 ggr. Detta trots att han håller det mest prestige fyllda bälltet i den kanske bästa viktklassen. Vafan håller dom på med? HBO som alltid brukar vara så hårda med sina matchningar.
Andy Lee mot Duddy kommer nog att bli en bra match, ser verkligen fram emot den galan.