Oj vad mycket minnen som kommer upp av denna tråd
Vad man själv har lyckats med.
Lågstadiet:
Mobbade lärare så hon fick gå hem mer än en gång, när vi gick ut 3:an så fick vi veta att vi var hennes värsta elever och det det traditionsenliga "gå hem till fröken och äta kakor och dricka saft" avslutningen vart inställd, vi röt ihop totalt när hon sa det och hon som trodde att hon skulle få den perfekta hämnden på oss efter och skulle få oss att be om ursäkt och säga att vi jättegärna ville komma hem till henne
Hon hade även en son som var 2 år yngre än oss (när vi gick i 3:an så gick han i 1:an) och han var vi tvungen att mobba på rasterna så han kom sen in på lektionerna och pekade ut oss och stod där och grät och sa allt vi hade gjort, och ofta överdrev han rätt så rejält så det tyckte inte vi var schysst så då fick vi mobba han mer nästa rast and so on....
Hade även en tjock tjej (riktigt sjukt tjock menar jag då) i klassen som vi inte heller var snäll med, kommer inte ihåg allt och här var faktiskt inte jag med så mycket men när vi gick ut 2:an eller 3:an så slog alla killar henne i magen för att fira att det var sommarlov, ja det har jag fan ångest än idag för

Hon bytte skola efter det.
Mellanstadiet hade vi en väldigt hård lärare och där skötte jag mig väldigt bra, var den bästa läraren jag haft, väldigt hård och sträng men han var väldigt rättvis och hade samma stil mot alla killar som tjejer och längst inne så gillade nog alla han för det var väldigt lugnt i klassen och det man lärde sig då är nog det enda man lärt sig ordentligt i skolan.
Högstadiet spårade ur lite grann igen.
Fick dom från särklassen att attackera eller gå fram och försöka kyssa div random tjejer genom att först bli lite kompis med dom sen börja prata: Du, du ser killen där borta, han säger att du är ett äckligt mongo, jag håller inte med om det för jag är ju din kompis och skulle aldrig tycka så (nåt sånt och så fortsatte man så)
Om det vart lyckat så vart särskolebarnet rasande och gick till verbal eller fysisk attack och vi hade nåt att titta på, var helst en som hette "Mackos" (Markus) som vart enormt arg och började jaga div random elever som inte förstod nåt vad som hände, hade även ett prat med deras lärare att Mackos såg upp till oss och att vi skulle vara bra förebilder men vi var nog så här med facit i hand inga bra förebilder för "Mackos"

, fick han även att börja härja i nån aula föreställning som särskolan satte upp så han vart nedbrottad av sin lärare och vi stod och hejade och peppade han bara mer. Undra hur det gick för Mackos här i livet egentligen
Eller så lurade man att nån tjej var kär i dom men det var mer svårt att få dom att göra nåt skoj där, dom var alltid blyga och vart mest generade eller så brydde dom sig inte alls och man fick till svar: Mackooos inte gilla tjäjä!!! (Översatt: Markus gillar inte tjejer)
Sen lurade vi en tuff kille (värsting typen) som gick i 7:an eller 8:an (vi var 1 år äldre) att man vart hög av att sniffa samarin, en kompis som alltid hade med samarin pga sin krånglande mage tog fram en påse samarin och la upp en lina åt tuffingen som rullade ihop en pappersbit och drog i en hel lina samarin, jag skrattade så jag grät och låg på golvet och höll på att dö medans han stod där med brusande näsa och tårar och snor rann medans han försökte få ut allt igen
Lyckades även med att få en spanska lärare att gråta då vi först höll på att ifrågasätta allt vi gjorde på hennes lektioner (dom var illa bara massa stenciler dag ut och dag in) och hon fick ett bryt och skrek åt oss att göra vad fan vi ville, hoppa hage om ni så vill.
Varav vi ljushuvuden började rita upp en hage och började hoppa, vi vart utslängda från den lektionen och fröken bad resten av eleverna att jobba själv i sin bok medans hon satt med sin bok framför ansiktet resten av lektionen och grät (fick vi veta efteråt)
Snodde en akvariefisk från akvariet och satte i en av vattenkannorna i matsalen, tyckte vi var helfestligt, tyckte inte mattanterna

.
Var allt jag kom på just nu, hände nog mer också.