2009-08-23, 18:30
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcus90_kung
Vi brukade roa oss med att sno tavlor som var ca en m2 stora, fastspikade i betongväggarna, och gömma dem på lämpligt ställe.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=16422423&postcount=180

Citera
2009-08-24, 02:11
Medlem
En gång i korridoren så smällde vi av en tiger-raket; vår gamla hippiekärringlärare hade precis gått ut så vi trodde att allt var lugnt.
Så min polare tänder på stubinen och precis när raketen har tjutit och flyger genom luften så kommer läraren in genom dörren igen och den exploderar en meter bredvid hennes skalle. Glömmer aldrig hur det såg ut när hon hoppade till och ansiktet förvreds i plågor samma sekund som raketen briserade.
Vi springer sedan iväg under dånande målbrottsgarv och gömmer oss i datasalen, hon kommer sedan in och vrålar "vem var det!?" och alla pekar på min polare gick inte så bra för honom, blev polisanmäld för mordbrand

En annan gång när vi kommit tillbaka från var det någon som satte upp affischer i hela skolan med en bild på vår rektor med "Wanted Bo Andersson" som stor text ovanför. Som beskrivning stod det:
"Wanted Bo j-son, Wanted for Childabuse and rape of young little girls 10$ reward"
Han blev fullkomligt bindgalen när han såg lapparna (var fö gammal militär) och kallade som vanligt när skit hände upp skolans två turkar och enda neger.
Men det var inte dom som hade gjort det! blev en jävla massa repressalier om förtal och ärekränkning
Citera
2009-08-24, 02:36
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebago
Han blev fullkomligt bindgalen när han såg lapparna (var fö gammal militär) och kallade som vanligt när skit hände upp skolans två turkar och enda neger.
Men det var inte dom som hade gjort det! blev en jävla massa repressalier om förtal och ärekränkning
Klockrent
Citera
2009-08-24, 22:14
Medlem
Azchateros avatar
Inte gjort så jättemånga saker som kan tänkas vara sjuka.
Man kan nog räkna dem på fingrarna. Var aldrig i skolan från 8an till 9an pga mobbning.

En vacker dag under mitt första år i gymnasiet så var jag och en vän tidiga i skolan, vi hade båda våra bärbara datorer som vi fick hyra från skolan för en mindre summa pengar som vi får tillbaka när vi lämnar in datorerna.

Jag och min vän satt och spelade Counter-Strike innan lektionen började. Vi skulle ha engelska, och det var inte vi sugna på. Läraren är otroligt sur och har absolut ingen humor, med andra ord. En värdelös lärare.

Lektionen började och våran lärare bad oss att sluta spela och följa lektionen då vi skulle ha prov veckan efter.
Ingen av oss orkade bry sig, utan fortsatte att spela.
Tillslut så orkade inte läraren med oss, så hon började ignorera vårat otroligt roliga spel, samt oss.

Så kunde vi inte ha det.

Eftersom vi använde hörlurar på lite lägre volym så kunde hon inte störa sig på ljudet, men vi märkte att hon blev lite irriterad på oss då vi lite då och då började svära rätt högt när vi dog.

Vi älskar nämligen när hon blir arg, så vi skippar hörlurarna och börjar spela aggressivt med ljudet på rätt så hög volym, klasskamraterna som sitter bakom oss kollar väldigt intressant på vårat spel. Vi njuter i allra högsta grad av vårat underbara spel.

Efter fem-tio minuter så skriker plötsligt läraren på oss och försöker att stänga av våra datorer. Då blir min vän arg och börjar skrika på henne, kallade henne för hora, kärring och många andra ord, som får alla i klassen att skratta, förutom töntarna som satt längst fram och intressant försökte att lära sig kunskapen läraren försökte att förmedla.

Läraren börjar att gråta och springer ut från klassrummet.
Någon minut senare så kommer rektorn in och börjar skälla på mig och min vän. Ingen av oss orkar bry sig. Gubben är nästan 80 år och stammar.

Även han rusar ut i frustration över min väns beteende. Dagen slutar med att han blir avstängd i två veckor, och jag fick en varning.

Ska väl tillägga att jag blev utslängd från skolan pga för hög närvaro. World of Warcraft var ju ett sånt roligt spel.

Skriver mer när jag kommer på någonting annat. ^^
Citera
2009-08-24, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azchatero
Ska väl tillägga att jag blev utslängd från skolan pga för hög närvaro.

wat
Citera
2009-08-24, 22:48
Medlem
Azchateros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Tibbe-
wat

Japp, blev utslängd. Fick inte fortsätta terminen. Så nu får man ta igen allt på folkhögskola istället.
Citera
2009-08-24, 23:17
Medlem
Jag har gjort extremt dumma saker i skolan. En av dom sakerna jag inte fick skit för var när jag satte upp en bild på freaket från Exorcisten samma dag som en tjej fyllde år, texten under bilden löd "Grattis *Namn**Klass*". Lyckades peta in den i en glasmonter så där satt den fint i 2 veckor.
Citera
2009-08-25, 01:25
Medlem
TheGenerals avatar
Drog av en sån där smatterbomb (eller vad det heter?) på tjejtoaletten.

Eldade tomtebloss i mitt skåp när en lärare stod bakom vilket inte var populärt, vilket i sin tur ledde till rektorbesök.

Slängde in ett överfallslarm i en lärares skåp, och slängde sprinten(= slå sönder skiten om du ska få det att sluta väsnas).

Retade upp min mattelärare så pass att han tog "polisgrepp" på mig o dunkade in mitt huvud i väggen, som säkert inte va meningen men som ändå lyckades slå upp ett sår på hakan. Givetvis utnyttjade jag denna situation till fullo när han upptäckt vad han ställt till med, och jag blev numera hans fjäskbarn efter hot om anmälan till skolledningen

kommer inte på mera skit just nu, de förträngs så snabbt nu förtiden
Citera
2009-08-25, 02:01
Medlem
The Crashs avatar
Sprejade fartgas i klassrummet och skolans toaletter, korridoren osv.

För er som inte vet så är fartgas typ som deo, fast motsatsen. Det luktar skit.
Citera
2009-08-25, 02:19
Medlem
Domedagens avatar
Jag har gjort massor av saker men minns inte så många.

Lägga glödlampor på handtagen och sen knacka på när andra klasser har lektion.

Dyrka upp skåp och byta lås alt byta grejer i skåpen.

La till ett S på det stora schemat i klassrumet på raden vissa hade finska lektioner.. FI S.... tyckte jag va jättekul och kunde fnitta hela dan.

Om prao räknas så brukade jag roa mig med att lägga upp pappmuggar med dryck på dörrkarmen på chefens dörr

julgranspynta fröknarnas cyklar med kondomer

Specialkryddningar till mina klasskamrater på hemkunskapen.

Ngt fuffens med kompis? datorerna i skolan men minns ej vad.
Progga turtle vettö haha

Tja kan berika med fler saker när minnet kommer tebaks
Citera
2009-08-25, 14:20
Medlem
detta var i en korridor dock inte i ett klassrum. jag och en kompis byggde en vad vi kallade dvärgfälla. vi hade haft lunchrast och av någon anledning hade vi en bärbar stege till vårt förfogande. hursomhelst om du la ut stegen i korridoren så kunde man spärra av hela korridorien. iofs inte så svårt att ta ett kliv över, en stege blir väl 30-40 cm om man lägger den på högkant, om man inte är dvärg då. och självklart hade vi en dvärg på skolan och visst dök hon till slut up och är tvungen att klättra över stegen medan vi sitter bredvid och gapskrattar.
Citera
2009-08-25, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azchatero
Japp, blev utslängd. Fick inte fortsätta terminen. Så nu får man ta igen allt på folkhögskola istället.
Hur fan blev du utslängd om du hade FÖR HÖG närvaron?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in