Var några år sedan nu, man gick i sjuan och det var första veckan i skolan, kände då en snubbe som hette något i efternamn, kommer inte riktigt ihåg vad, men liknade "Braj" väldigt mycket, och omogen som de va då sprang de runt och kallade honom "Brajis" ("Har du rökt något braj idag, Brajis?", mycket omogna saker).
Iallafall, så kommer den minsta snorungen (Märks att jag inte gillade min klass

) och bestämmer sig för att vara lika cool som de andra, så han går fram på en engelska lektion, jag och Alex sitter bredvid varandra, jag hör ett kvavt "Får jag köpa lite braj, Brajis?" och då bryter Alex ihop. Han utstöter ett riktigt avgrundsvrål (i målbrottet självklart) och börjar jaga Erik (som snorungen hette) runt i rummet med en stol, i minst tio minuter, runt ett kluster med bänkar.
Sedan hasar lärarinnan in i rummet, ett berg på 180 kilo, och bara sätter sig vid katedern och totalignorerar snubben som springer bärserk runt i rummet med en stol. Till slut snubblar Erik och ligger på marken, han undviker precis stolen, som Alex då försöker klubba i ansiktet på honom. Då säger läraren till Alex, och han går och sätter sig igen, och agerade helt normalt.
Senare på rasten går Erik förbi Alex och säger något i stil med "Jävla böghora" och Alex får psykbryt igen, visar sig dock att Erik var snabbare i öppen terräng (korridorer) och kom iväg...
En annan gång så busringer några i klassen till våran Hemkunskapslärare och frågar om de får köpa hennes hus, hon verkar gå på det. De erbjuder 800.000 för det och bestämmer att de ska träffas i centrum dagen efter (en lördag), på hemkunskapslektionen på tisdagen så berättade hon att de skulle göra en polisanmälan och försöka få till det så att vi inte fick komma inom 100 meter från hennes hus. Detta löste sig dock
Kanske inte jag som gjort det personligen, och kanske inte så asroliga, men lite underhållande kanske.