*Vi hade sådana där stolar som var lätt framåtlutade i högstadiet, så dessa smorde vi in med vaselin såklart. Läraren sätter sig och bryter höften. Blott 40 år och bruten höft redan, måste hamnat jävligt snett där. =/
*Vi hade en väldig massor utav elektronik-teknik på mitt högstadie, vi lärde oss massor om det. Så vi tyckte att det här ska vi testa i verkligheten!
Börjar fråga våran lärare om motstånd och hur man leder el från en sak till en annan på ett bra sätt, vad som är bra ledare och så vidare.
Så vi snor ett gäng motstånd ifrån ett klassrum, kopplar om lite i en kabel som är ikopplad i väggen samt fastsatt runt ett dörrhandtag..
Det var tyvärr min hemklasslärare som tog i detta handtag och fick sig en ordentlig kyss. Det hördes ett "GNÖH!" ifrån andra sidan dörren och sen slocknade hela skolan. Uj uj, så utskälld har jag inte blitt ännu idag... Dock inget straff förutom att vi fick avsluta elektronik-teknik kursen samma dag och fick ett g i det. Alla vi 3 förtjänade mvg liksom.
*Vi hade några som åkte moped rakt igenom skolan också, jag på pulka efter.
*Haft ett långt vattenkrig inomhus genom hela skolan. Hoppade genom fönster och allt.
*Hällt snabblim i lärarens böcker, sjukligt vad arg en utav dem blev.. "Markatta" kallade vi henne.
*Satte en gång fast några utav lärarnas skor i golvet med hjälp utav nån 2-komponents superlim.
*Slängde ut en gravt mobbad kille i korridoren naken när vi skulle duscha efter idrotten. Han är min granne dessa dagar och hyser rysliga agg mot mig nog..
Allt jag kommer på nu, ja vad man gjort elaka saker i sin ungdom. Nu så är jag mycket trevlig och snäll person dock. :>