2009-08-25, 15:04
Medlem
Har för mig att parallell-klassen hade lite roligt en lektion.

Det var på högstadiet, och kvinnliga medelålders läraren som alla tyckte var pain in the ass hade precis lämnat klassrummet för ett litet ärende på papperslagret. Vad som händer då är att den hyperaktiva killen i klassen tyckte det var en bra idé att plocka upp brandsläckaren som fanns i klassrummet, för att sedan pryda väggar, golv, bänkar, stolar med det vita skummet.
Detta resulterade ju så klart i att resten av klassens pågar skulle testa på att pynta resten av klassrummet med vitt tema! Läraren var ju ganska glad när denna kom tillbaka.

Tyvärr fick jag inte uppleva denna händelse i realtid.

Annat jag fått uppleva är total anarki i klassrummet under lektionstid på gymnasiet. Bord har lyfts för att sedan släppas (ja, precis som i saltkråkan "brrrrrr Booom!"). Det har börjat klappats högljutt för minsta lilla positiva sak, t ex "ni får sluta 10 min tidigare idag". Även höga buanden och näves-slag i borden från hela klassen har skett.
När en sådan här session varade ( ungefär 2 min ) brukade lärarna mest stå still och titta på klockan för att vänta ut det värsta. De lärde sig till slut att tystnad skulle infinnas inom snar framtid om de inte försökte lugna ner oss!

I gymnasiet låste vi också ofta ut lärarna från klassrummen..
Citera
2009-08-25, 19:06
Medlem
ORUNITIAs avatar
Kommer ihåg i 8:an när jag och några andra killar fått tag på Tiger Balsam.
Vi gned det flera varv runt ögonen och det fick oss att gråta automatiskt - vilket gjorde så vi fick gå hem eftersom vi var "ledsna" enligt våran lärare.
Citera
2009-08-25, 19:46
Medlem
Haha..

En gång i 7an när klassen dissekerade bläckfisk flyttade jag på en vit platta i taket och gömde en bit bläckfisk där och sen placerade jag plattan på sin plats igen.. Tro fan att det började stinka och lärarna beordrade eleverna att sterilisera skalpellerna och instrumenten men det verkade inte hjälpa.. Lärarna letade överallt i rummet men hittade ingenting, efter ett par dagar hittade Erik (min NO-lärare) den ruttna biten; jag tror faktiskt att han misstänkte mig (stökiga jäveln var jag då) men han lät bli att göra en stor sak av det pga att han själv var en buse som barn.

En gammal klass som Erik hade när han var ung och hade nyss börjat som en NO lärare försökte eleverna få honom att använda liiite mer explosivt skit i ett experiment än man brukar använda och det gick åt helvete! Fönstren gick sönder, rummet började brinna och eleverna fick tinnitus i nåra dar (bör tilläggas att det ej var en stor brand..) .. Det jag berättade nyss är helt sant och inget jävla påhitt för att verka cool på ett jävla CP forum.
Senast redigerad av snuttis123 2009-08-25 kl. 19:48.
Citera
2009-08-25, 20:11
Medlem
sartuss avatar
Under mellan/hög-stadiet så brukade jag och grabbarna i klassen springa nakna i gympasalen när vi hade duchat färdigt och läraren hade släckt belysningen i själva gympasalen.

Mellan åk 4 och åk 8 så var min klass ständigt i bråk med tre andra klasser (de var 1 år äldre än oss dessutom). Dessa tre "fiendeklasser" var alla parallelklasser, dvs de var samma åldersgrupp men de hade delats upp i tre olika parallela klasser.

Inga tjejer var iblandade. Hursomhelst, varje gång det blev vinter så fick jag och grabbarna vara försiktiga när vi skulle till matsalen (vår matsal var i en separat byggnad)... vi var tvugna att akta oss eftersom de alltid stod ute beredda att mula sönder våra ansikten. Vissa dagar när jag hade blivit upptäckt på skolgården så började minst 5-6 killar från "fiendeklassen" jaga mig som galningar. Det slutade oftast med att jag låste in mig på valfri toalett i flera timmar ibland. Riktigt hemskt. Fast nu kan man garva åt det.

På sommrarna gällde fotbollsmatcher på rasterna, men det spårade alltid ur till ren och skär rugby. Eftersom de var 1 år äldre än oss så fick vi mest stryk såklart. Kommer ihåg att jag blev tacklad av tre stora killar samtidigt, ramlade hejdlöst mot marken, det hela blev inte bättre av att det var en grusplan.

Det blev ständigt bråk mellan oss. Såfort vi såg en ensam kille från "fiendeklassen" så slog vi sönder honom och vice versa. Ständiga gängbråk, samtal med rektorer, föräldrarsamtal osv genomsyrade min tid i grundskolan.
Citera
2009-08-25, 22:30
Medlem
moliss avatar
Jag sprang fram till random småungar i högstadiet och höll fast dem. Jag sa "Nu kommer jag ta x antal minuter utav ditt liv" Sen höll jag fast dem i antal minuter jag sa vid tillfället. Många började gråta/blev ängsliga.
Citera
2009-08-26, 00:44
Medlem
hassanmebyssans avatar
Haha, vilka minnen som kommer fram. Vi brukade lura klassens mytoman rätt hårt. Vi lurade t.ex. i honom att alla i protest skulle skippa sista lektionen. När lektionen sedan började och alla satt vid sina platser ser vi honom stå vid busshållsplatsen och vänta på bussen.

Vi brukade även driva med cp-barnen. Minns speciellt en flicka som löpte amok när man ryckte i ögat. Ingen kunde förstå hennes utbrott vareviga dag. Hon sprang runt, spottade och slog på allt som kom i hennes väg. Vi hoppade upp på skåpen för att undkomma henne.

Hade även en tjej i klassen som inte var den smartaste. En gång sa hon något till mig som jag helt enkelt inte gillade. Då gick jag iväg till bilblioteket och lånade lite drygt 10 böcker i hennes namn. Dessa böcker kom givetvis aldrig fram och hon fick betala skadestånd.

Vi brukade även heila i klassrummet när läraren vände sig om, fast det gjorde väl alla?
Citera
2009-08-26, 02:29
Medlem
Idiotpods avatar
*Vi hade sådana där stolar som var lätt framåtlutade i högstadiet, så dessa smorde vi in med vaselin såklart. Läraren sätter sig och bryter höften. Blott 40 år och bruten höft redan, måste hamnat jävligt snett där. =/

*Vi hade en väldig massor utav elektronik-teknik på mitt högstadie, vi lärde oss massor om det. Så vi tyckte att det här ska vi testa i verkligheten!

Börjar fråga våran lärare om motstånd och hur man leder el från en sak till en annan på ett bra sätt, vad som är bra ledare och så vidare.

Så vi snor ett gäng motstånd ifrån ett klassrum, kopplar om lite i en kabel som är ikopplad i väggen samt fastsatt runt ett dörrhandtag..
Det var tyvärr min hemklasslärare som tog i detta handtag och fick sig en ordentlig kyss. Det hördes ett "GNÖH!" ifrån andra sidan dörren och sen slocknade hela skolan. Uj uj, så utskälld har jag inte blitt ännu idag... Dock inget straff förutom att vi fick avsluta elektronik-teknik kursen samma dag och fick ett g i det. Alla vi 3 förtjänade mvg liksom.

*Vi hade några som åkte moped rakt igenom skolan också, jag på pulka efter.

*Haft ett långt vattenkrig inomhus genom hela skolan. Hoppade genom fönster och allt.

*Hällt snabblim i lärarens böcker, sjukligt vad arg en utav dem blev.. "Markatta" kallade vi henne.

*Satte en gång fast några utav lärarnas skor i golvet med hjälp utav nån 2-komponents superlim.

*Slängde ut en gravt mobbad kille i korridoren naken när vi skulle duscha efter idrotten. Han är min granne dessa dagar och hyser rysliga agg mot mig nog..

Allt jag kommer på nu, ja vad man gjort elaka saker i sin ungdom. Nu så är jag mycket trevlig och snäll person dock. :>
Citera
2009-08-26, 05:50
Medlem
snuffomans avatar
Jag har precis som många andra hittat på en hiskeligt massa skit, kan tyvärr inte dra mig till minnes allt dock.

Spruta med brandsläckare, köra med moppe i korridorerna, spränga toaletter samt skjuta raketer i korridorerna, låsa ute lärare m.m verkar som standard för varje högstadieligist här i tråden så jag skippar det.

En rolig händelse var när jag och ett par kompisar bestämde oss för att kasta ner ägg i ventilationstrummorna i hopp om att dessa skulle börja lukta efter ett tag. Vi köpte två dussin ägg på det närbelägna konsum för att sedan klättra upp på taket av skolan för att kasta ner hela högen i de stora ventilationstrummorna, min retarderade kompis måste ha fått en kortslutning då han gick fram till första bästa trumma och kastade ner hela högen för att någon sekund senare stå helt neräggad. Han hade kastat ner sina ägg i ett utblås och det blev en fin liten äggfontän av det hela. Väldigt misslyckat bus, men vi hade mycket skoj åt kompisens mentala tillkortakommanden efteråt iallafall.

Jag har också lyckats med konststycket att få en klockren snöbollsträff i nacken på den argsintaste mest fruktade läraren på hela skolan. Det hela var en olyckshändelse då snöbollen var riktad mot de asjobbiga små sjuorna när hon kom vandrandes runt hörnet. Jag kunde bokstavligen se hur ilskan ångade ur henne medans snön letade sig ner över hennes rygg så när hon tog mig avsides så var jag övertygad om att hon skulle skära halsen av mig och dumpa mig i containern bakom bildsalen. Till min stora förvåning så sa hon tack och var imponerad av mitt mod. Hon var tydligen ledsen över att alla var rädda för henne och uppskattade på något sjukt vis att någon inte var rädd för henne och trodde hon var så hemsk och åt skolbarn till lunch etc.

På skolan fanns det även en datasal med enbart mac-datorer, det fina med det var att de datorkunniga på skolan inte var bevandrade i operativsystemet på dessa och således inte hade blockerat systeminställningarna. Det var även väldigt lätt att ändra ljudscheman och de hade dessutom inbyggd mikrofon! Vi sysselsatte oss med att ändra alla varningsljud m.m. till lustiga saker på de flesta datorerna. T.ex. så sjöng datorn om hur ful och tjock den stackars mobbade tjejen i klassen var när hon startade sin dator. Blev dock problem när jag behövde hjälp av läraren med något och min dator gav ett varningsmeddelande i form av "*lärarens namn* är ful och äter snor" med henne ståendes bredvid.

I början av en termin på högstadiet så stal jag ett par mjölkpaket och filmjölkspaket från matsalen och ställde i ett tomt skåp. Efter ett par månader så hällde jag ut dessa i korridorerna med en fruktansvärd stank som följd. Det var något av det vidrigaste jag någonsin känt i doftväg. Folk gick långa omvägar för att slippa gå i de drabbade korridorerna. Jag blev dessvärre påkommen och tvingad till att städa upp det hela, jag spydde både en och två gånger under arbetet med denna uppgift.

Sista veckorna innan studenten var en trevlig tid för bus då lärare inte riktig brydde sig. Jag och en kompis fick den briljanta idén att starta vattenkrig med den näraliggande "snobbskolan". Men för att detta skulle lyckas så behövdes mycket folk. Vi hade en utblidningsplattform kallad fronter som även hade en mejlfunktion, detta var perfekt för vår uppgift då vi tänkte oss ett massmejl till alla skolans elever. Någonstans här gick det fel då istället för att mejlet hamnade i alla treors inkorg på skolan så hamnade det hos samtliga i kommunen uppkopplade mot fronter. Totalt 12000 mottagare, inklusive lärare och rektorer på alla skolor, från förskolor till gymnasium och särskolor. Resultatet blev ett sjujävla vattenkrig med flera hundra personer involverade. Skolan som var utsatt hade givetvis även de fått mejlet och rustat upp för strid, barrikaderat dörrar osv. Polis var på plats samt reportrar och fotografer från diverse tidningar. Allt som allt blev det väldigt lyckat. (Hade även mycket kul åt de små lågstadiebarnen som plikttroget svarade på mejlet, "men varför är du så dumm mot dom på denn skolan? Ja tyker inte det är snält att göra så", "vad menar du med snobb? och måste man koma?" osv.)
Citera
2009-08-26, 07:06
Medlem
Carnavass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuffoman
(Hade även mycket kul åt de små lågstadiebarnen som plikttroget svarade på mejlet, "men varför är du så dumm mot dom på denn skolan? Ja tyker inte det är snält att göra så", "vad menar du med snobb? och måste man koma?" osv.)

Förlåt men, "Måste man koma?" hahaha!!!11one
Citera
2009-08-26, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro
Hur fan blev du utslängd om du hade FÖR HÖG närvaron?

Eller så kan det ju vara så att han blev utslängd på grund av för hög frånvaro. Frånvaron resulterade i att han inte kan skilja på närvaro och frånvaro idag. Det är min teori
Citera
2009-08-26, 15:39
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis123
En gång i 7an när klassen dissekerade bläckfisk flyttade jag på en vit platta i taket och gömde en bit bläckfisk där och sen placerade jag plattan på sin plats igen.. Tro fan att det började stinka och lärarna beordrade eleverna att sterilisera skalpellerna och instrumenten men det verkade inte hjälpa.. Lärarna letade överallt i rummet men hittade ingenting, efter ett par dagar hittade Erik (min NO-lärare) den ruttna biten; jag tror faktiskt att han misstänkte mig (stökiga jäveln var jag då) men han lät bli att göra en stor sak av det pga att han själv var en buse som barn.

En gammal klass som Erik hade när han var ung och hade nyss börjat som en NO lärare försökte eleverna få honom att använda liiite mer explosivt skit i ett experiment än man brukar använda och det gick åt helvete! Fönstren gick sönder, rummet började brinna och eleverna fick tinnitus i nåra dar (bör tilläggas att det ej var en stor brand..) .. Det jag berättade nyss är helt sant och inget jävla påhitt för att verka cool på ett jävla CP forum.
Haha.
Under min högstadietid fick vi skära i koögon. Jag hade vid det tillfället en dispyt med en kille i klassen. När läraren lämnade klassrummet för lite kaffepåfyllning tog jag tillfället i akt och vräkte iväg ett koöga i min klasskompis bakhuvud. Var en redig kraft i det kastet så det både hördes och splatchades rätt rejält.
Dock var han fysisk överlägsen än mig så jag fick en hel del stryk efteråt, det kostar att ligga på topp
Citera
2009-08-26, 15:43
Medlem
Mack507s avatar
Fisk och döda råttor i ventilationssystemet hörde till varadagen i högstadiet
Har även med hjälp av halva klassen målat om en vägg i ett klassrum efter skoltid!
Kul att lärarna aldrig kom på oss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in