2009-02-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbslemmet
Jobbade ett tag som lärarvikarie. Dök upp på nya jobbet och fick tydligt förklarat för mig att de hade tilldelat mig den värsta klassen på skolan.
Klev in i klassrummet och gjorde ett första svep för att lokalisera de "busigaste".
Tog cirka 3 minuter innan det första suddgummit hamnade på tavlan där jag skrev. Fortsatte jobba, men den här gången hade jag en av frugans sminkspeglar med mig. Satte upp den utan att idioterna såg var den var någonstans. PANG, ännu ett suddgummi i tavlan. Såg i spegeln vem det var, hade mina misstankar redan innan så spegeln var riktad åt hans håll.
Bad honom att han skulle stanna kvar efter lektionen.

Vi snackade om hur man bör uppföra sig osv, men han ville inte ta in det.
Istället tog jag den jäveln i nacken, tryckte upp honom mot väggen och viskade ytterst försiktigt att om han inte ger FAN i att jävlas med MIG ska jag se till att göra hans skolgång så JÄVLA miserabel att han kommer önska att han var hemma hos mamma varenda dag. La dessutom till att om jag någonsin fick syn på honom på stan efter att mitt vikariat tog slut skulle jag ge honom stryk som satan vid första bästa obevakade på tu man hand ögonblick, när ingen annan såg.

Efter det hade jag 2 mycket lugna månader, killen fick VG i matte av mig (välförtjänt) och han hejar fortfarande på mig på stan.

Bakgrund:
Hans mamma var drogmissbrukare, pappan död. Killen skötte i princip ALLT hemma, och hans utåtagerande sätt i skolan grundade sig på att ingen hemma brydde sig.

Så passa er, ALLA lärare springer inte ut och gråter från klassrummet.

Edit: Nä, jag trollar inte.

Hur gammal var du då?
Citera
2009-02-19, 01:19
Medlem
JointOfStyxs avatar
är full nu men ska försöka minnas..

saboterat ett antal lås till dörrarna så vi sluppit lektioner.
stulit ett 200tal gafflar från matsalen (fråga mig inte varför)
gjort sönder bänkar, stolar mm.
slängt mat lite här och var.
slängt iväg städvagnar
flyttat skåpen så man inte kan komma fram i korridorerna
satt skåp framför dörrar så folk inte kan komma ut från salarna

you name it. fyller på om ja kommer på mer

skön tråd för övrigt!
Citera
2009-02-19, 01:24
Medlem
Wu-Tangs avatar
Inte direkt I klassrummet, men vi satte stolar för varenda dörr i hela korridoren, mitt i vintern. Slutade med att några stackare kom springandes i bara strumpor för att plocka bort stolarna.

En annan gång sa vi att vi på ett visst klockslag skulle hoppa ut genom fönstret i NO-salen, det resulterade i att ALLA utom en sitter kvar lugna som fan, sen började alla garva när en stackars tjej hoppade ut genom fönstret och började gråta.

Sen har jag ollat ett antal äpplen
Citera
2009-02-19, 09:50
Medlem
dannywtfs avatar
Skär i hjärtat på en lärare att läsa denna tråd
Citera
2009-02-19, 10:53
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Haha, läste lite snabbt och tyckte först det stod att du hade skurit i en lärares hjärta, sen fattade jag vad du menade...
Citera
2009-02-19, 17:33
Medlem
Dudixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poro_poika
när epilepsibarnet i våran klass under 6an kollade ut genom fönstret knuffade vi ut honom, det var mitt i vintern och ca -20 grader kallt

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA
Citera
2009-02-19, 18:52
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf

HAHAHA berätta om något som du har råkat ut för då.
Citera
2009-02-19, 23:23
Bannlyst
Är det bara jag som inte gjort en massa skit under min skolgång?
Citera
2009-02-19, 23:26
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smygvinkel
Är det bara jag som inte gjort en massa skit under min skolgång?
Har man inte ställt till med upptåg har man ju fan inte gått i skolan! Väx upp människa!
Citera
2009-02-19, 23:34
Bannlyst
Vi körde uppställning i korridoren i högstadiet. 20-40 grabbar ställer sig längsmed väggarna mitt emot varandra, alla stirrar rakt fram utan att säga ett ord. När någon stackare går emellan väntar man till personen är i mitten, sedan puttar man runt personen längs med leden fram och tillbaka Det låter inte så roligt som det egentligen är. Kanske inte hände just i klassrummet men...

Pillat in en penna i en radio, fan vet hur.

Fått med hela klassen på ett pappersflygplans krig, vi brände två sådana där buntar med 500 papper på nolltid.

Ska man begränsa sjukheterna till i klassrummet blir det tunt, allt det roliga hände i korridorerna eller när vi krigade mot andra skolor.
Citera
2009-02-19, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vujjan
När jag gick i 6an så fick jag och två av mina bästa kompisar få en lärare att gråta för att vi trakassera henne. Det börja med att en kille i vår klass sa att " du är en skitdålig lärare " då blev hon rasande och börja svära mot honom. Sedan börja jag och mina två vänner trakassera henne på rasten och kasta saker på henne. Nästa dag kom hon inte tillbaka och jag och mina två vänner fick snacka med rektorn och vi fick byta klass till 5orna i två veckor.
Sånt är ju varken sjukt eller roligt, bara onödigt.
Citera
2009-02-21, 10:12
Medlem
Ipwns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Har man inte ställt till med upptåg har man ju fan inte gått i skolan! Väx upp människa!

Exakt. Man måste ha varit ung och galen för att bli gammal och vis sa någon klok person till mig någon gång

Har dragit ner byxorna, särat skinkorna och satt mig på min kompis mattebok en gång han vart rätt chockad när han satt där och räknade och jag ställer mig framför hans bänk och visar min härliga röv och som om inte det vore nog för hans mattebok smaka lite. Behöver kanske inte påpeka att det inte var uppskattat av honom, dock så fick vi oss andra ett gott skratt. Han skrattade med oss efter ett tag också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in