2009-05-01, 15:03
Medlem
Ramaskriets avatar
Jag kom på ytterligare en grej jag varit med om och det var när vi hetsade en kille tills han svimmade. Det var helt insane nu när jag tänker tillbaks på det.

Vi hade en kille i klassen som rodnade väldigt lätt. Det räckte med att han sa någonting högt i klassen och han blossade upp som en övermogen tomat.

Vi hade lektion i (typ) geografi i ettan på gymnasiet och han fick en fråga som han svarade fel på, och alla hörde detta såklart. Han blev verkligen tokröd efter det misstaget och alla började då driva med honom med kommentarer som "haha! Bra svar! Fan va smart du é!" och liknande. Till slut var hela klassen igång och kommentarer haglade över stackaren som nu utvecklat en mer lila färg.

Likt ett plommon satt han och visste inte vad han skulle ta sig till och med ett plötsligt ryck genom hela kroppen svimmade han på stolen. Han satt livlös i några sekunder på sin stol och alla blev tysta och begrundade den smurflikandande pojken. Mitt i tystnaden vaknade han igen och sa något ohörbart och alla grabbar började garva som fan medan tjejerna kom med sina "åh, hur gick det? stackare..."

Vi försökte åstadkomma samma sak vid senare tillfällen förgäves.
Citera
2009-05-01, 15:31
Medlem
LasseLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaskriet
Jag kom på ytterligare en grej jag varit med om och det var när vi hetsade en kille tills han svimmade. Det var helt insane nu när jag tänker tillbaks på det.

Vi hade en kille i klassen som rodnade väldigt lätt. Det räckte med att han sa någonting högt i klassen och han blossade upp som en övermogen tomat.

Vi hade lektion i (typ) geografi i ettan på gymnasiet och han fick en fråga som han svarade fel på, och alla hörde detta såklart. Han blev verkligen tokröd efter det misstaget och alla började då driva med honom med kommentarer som "haha! Bra svar! Fan va smart du é!" och liknande. Till slut var hela klassen igång och kommentarer haglade över stackaren som nu utvecklat en mer lila färg.

Likt ett plommon satt han och visste inte vad han skulle ta sig till och med ett plötsligt ryck genom hela kroppen svimmade han på stolen. Han satt livlös i några sekunder på sin stol och alla blev tysta och begrundade den smurflikandande pojken. Mitt i tystnaden vaknade han igen och sa något ohörbart och alla grabbar började garva som fan medan tjejerna kom med sina "åh, hur gick det? stackare..."

Ja, det var ju förbannat roligt...
Citera
2009-05-01, 15:41
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaskriet

Det var ju bara ren mobbing. Perfekt för att göra en person socialt handikappad för resten av sitt liv. Inte kul någonstans. Bara bevis på bristande karaktär hos samtliga inblandade.
Citera
2009-05-02, 01:11
Medlem
yantras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZupiCo
Gick ett industrigymnasium, så det finns risk att detta är lite halvinternt.

I vilket fall så hade ena halvan av klassen CNC-svarvning hela dagen, vad vi i andra halvan gjorde minns jag inte. Under CNC-svarven som de övade på sitter en stor tank med mjölkvit skärvätska som sprutar ut i stora mängder under bearbetning. Jag och en polare fick den lysande idéen att skoja till det lite och färga skärvätskan röd så det skulle se ut som blod. Sagt och gjort, vi köpte ett helt gäng flaskor karamellfärg och hällde i. Visst blev skärvätskan färgad, problemet var bara att den blev lila snarare än röd.

Läraren uppmärksammade snart detta och drog slutsatsen att någon vandal hade hällt blåbärssoppa i tanken och innan vi visste ordet av hade han beordrat att skärvätskan skulle bytas ut. Dagen slutade alltså med att 16 griniga elever gick korståg halva dagen genom hela skolan med stora hinkar fyllda med skärvätska medan den normalt så fromme kristna läraren stod högröd i ansiktet, mer eller mindre tuggade fradga och förklarade att om han fick tag på den skyldige skulle han släpa ut honom på skroten och göra upp.

Resultatet blev inte riktigt som vi hade tänkt oss, men det blev helt klart lyckat.

hoho det kanske man skulle prova men tror inte vi har skärvätska i våra svarvar ska kolla nån dag xD
Citera
2009-05-02, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Det var ju bara ren mobbing. Perfekt för att göra en person socialt handikappad för resten av sitt liv. Inte kul någonstans. Bara bevis på bristande karaktär hos samtliga inblandade.
Jag håller med dig till 100%!
Citera
2009-05-02, 03:03
Bannlyst
90tals gymnasieelev,naturvenskapligt program:

gladpack över toasätena
snott en lärarnyckel till datorsalen och quakeat hela natten.
satt upp studierektorns faxtelefon i en kontaktannons på www.hotmale.com (amerikansk bögsajt) Först fick han en bekräftan,sen ett svar på annonsen.
Minns den så väl då jag blev inkallad till rektorn på förhör efteråt
"To Evert Brolund.
att:Mark kluvinz.

im a xx year old male from san clemente. blablbalba
I enjoyed reading your homoerotic poetry, I could take you to wicker park,chicago. A place known for its gayscene. blabla
I want to xxx blabla to you. Im 100% clean and drugfree.

my last boyfriend blaba bla.. Trust & honesty is really important to me
"
samtidigt som Evert läser ur detta fax biter min farsa ihop i försök att inte skratta. Jag fick kvarsittning i en vecka och ett allvarligt telefonsamtal hem några dagar efteråt av Evert. Händelsen tog mycket hårt på honom och han kände sig "utsatt för personangrepp". Antagligen var han smygbög(!)
Citera
2009-05-02, 03:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soccasnurre
- Kysst min lärare
Fi faen vad kul man hade på högstadiet.

Berätta mer , älskar såna här historier
Citera
2009-05-02, 03:22
Medlem
Arslens avatar
Sånna här trådar är guld på ensamma fredagskvällar.
Citera
2009-05-02, 10:08
Medlem
Ramaskriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Visst låter det så. Men jag kan tillägga att han själv var en "i gänget" och inte alls mobbad egentligen. Han kunde själv glimta till ibland och dra till med olika pojkstreck. Jag brukar stöta ihop med honom på fest ibland och jag kan lugnt konstatera att han inte tagit skada av den händelsen, men rodnar, det gör han fortfarande
Citera
2009-05-02, 11:30
Medlem
uberalles avatar
i ett litet sidorum till ett av våra klassrum var det två datorer som inte riktigt funkade som dom skulle. Bak i elkontakten till skärmen glappa något så djävulskt att om man satte den i ett visst läge så började ryka och blixtra. vi fick då den briljanta idéen att låta den vara så och gå ut från rummet, en minut senare gick brandlarmet och vi sprang till rektorn direkt för att hitta på en histora så vi skulle slippa åka dit och det funkade, sa ngt om att den alltid varit så och rektorn trodde helt på våran historia
Citera
2009-05-02, 21:11
Medlem
Vi hade en milt handikappad/utvecklingsstörd tjej i våran klass från 7an till 9an, den här tjejen hade två motorstyrda "fordon" varav ett var till för att ta sig från klassrummet till matsalen och det andra till att vistas enbart inomhus. Vi lärde oss till slut att "tjyvkoppla" det ena "fordonet" med hjälp av skåpsnyckeln. Så i princip varje lunchrast i en veckas tid spenderades med att köra runt i den där grejen i klassrummet, vi blev påkomna mer än en gång och det blev inte kul. Men under tiden vi körde runt så krockades det in i allt från bord till personer vi till och med jagade varann med den där jävla grunkan, ett flertal elever blev skadade. Riktigt stört betéende, men, men.
Citera
2009-05-03, 06:28
Medlem
Sprang ut mitt i vintern och moonade då halva skolan (liten skola, typ 300 per) sen skyllde jag på en klasskompis och alla brudar sa typ ''euuew'' till honom. De va rätt skoj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in