Ojdå var rätt busig när jag var ung, men grundskolan toppar nog de mesta lånade OBS-barnens leksakspengar som jag slipade ner med skosulan och tömde en och annan tuggummiautomat på stan. Gav bort gratis till andra barn på skolgården, äldre barnen sålde man till som gick i 7-9:an eller bytte mot poggs eller spicegirlsbilder som var populära då. Det var kul tills man höll på att veva och väktarn fick syn på en, bara att dumpa påsen som vägde en del, sprang raka vägen till skolan. Hade dåligt samvete och började kissa på mig om nätterna så föräldrarna blev misstänksamma, erkände själv ett par dagar senare, (jag hade precis börjat 3:e klass). Fick stryk som fan hemma och utegångsförbud i 3 veckor morsan var för snäll så de blev 5 dagar, var inte roligt att sitta vid fönstret medans kompisarna lira brännboll. (inga paddor på den tiden

). Alla förlät mig inklusive butiksägaren utom en lärare som sa att jag inte kommer bli något, att jag kommer bli kriminell, grät floder såklart. Hamna i samma klass i gymnasiet som lärarens son som sysslade med småbrott och knark redan då, karma? Är jurist idag så jag blev väll raka motsatsen till kriminell.