2021-11-15, 23:23
  #1405
Medlem
Mitten av 80 talet högstadiet brände av en rejäl brakskit under lektionstid lät rätt bra i trästolen. Hade precis ätit ärtsoppa på lunchrasten
Citera
2022-03-29, 18:37
  #1406
Medlem
Vanstertrollets avatar
Tråden om galna upptåg under skoltiden

I den här tråden tänkte jag att vi skulle dela med oss av galna hyss som vi gjorde under skoltiden! Personligen har jag ofantligt mycket på mitt samvete. Kan dra några stories till att börja med.

I högstadiet hade vi frukostkuponger som man kunde köpa för 10 kr st. Då kom jag på den briljanta idéen att man kunde ju kopiera kupongerna och klippa ut eftersom dom inte va så noga med att kontrollera att pappersformatet vart lite annorlunda och att det va samma nummer på alla kuponger. Så jag åt gratis frukost ett helt läsår

En annan grej jag gjorde va att köpa en massa premium på blip.se genom skolans telefon hehe. Snodde även lärarnas kaffekassa flera gånger. Jävlar vilken hasslare man va! Åkte aldrig dit för nånting.

Okej det va lite från mig. Ge mig era upptåg nu!
Citera
2022-03-29, 18:44
  #1407
Medlem
Jag var nog lite mer av en duktig pluggis. Men mina hyss var kanske att jag kom till skolan hög och full några gånger. Började ett matkrig i högstadiet som inte slutade så bra. Rökte på skolgården och att jag en gång tog sönder en fönsterruta. Tror dock att jag för det mesta var jag ett lydigt litet barn
Citera
2022-03-29, 18:52
  #1408
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Visade snasen för en flicka när jag gick i första klass. Flickan blev glad men läraren blev arg.
Citera
2022-03-29, 19:10
  #1409
Medlem
Fyrahundratolvs avatar
På försomrarna på gymnasiet så va vi ett gäng som hade med alkohol till skolan på fredagarna och satt och drack på lunchen ute på nån gräsmatta utanför skolan. Så vi va onyktra på eftermiddagens lektioner. Kul förfest tyckte vi.... innan kvällens nattklubbande.
Va dock inte speciellt lyckat för eftersom man inte fortsatte dricka på ett par timmar så va man bara trött när man kom hem. Men det blev ju roligare lektioner iaf!
Citera
2022-03-29, 19:36
  #1410
Medlem
Jag gick på en skola i ett ”utsatt” område.

När jag gick i 8:an var jag påväg tillbaka från lunchrasten med en finne, en somalier och en chilenare. Vi bestämde oss för att ta hissen från entrévåningen till våning 1. Den var lite gammal och var egentligen endast tänkt att nyttjas av handikappade. Under hissfärden bestämde sig finnen att sära på innerdörrarna så pass att hissen stannade…

Vi satt fast i den där hussen i två till tre timmar om jag inte minns fel. Finnen fick panik, chilenaren ritade över hela insidan på hissen med sin blyertspenna och mot slutet (innan hissteknikern kom dit) höll somaliern på att svimma. Själv satt jag där orolig som fan medan en av lärarna kallade oss för dumma i huvudet och halva skolan asgarvade. Händelsen resulterade i att vi fick stå och skrubba bort chilenarens ”konst” medan rektorn kallade på oss en i taget och frågade vad som hade hänt. Konstigt nog var det ingen som tjallade på finnen, gissningsvis för att han var en riktig galning som sprang runt och skrek vittu och perkele som en dåre.

Lyckligtvis behövde ingen av oss betala för hissteknikerns tjänster.
Citera
2022-03-29, 19:43
  #1411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narconomics
Jag gick på en skola i ett ”utsatt” område.

När jag gick i 8:an var jag påväg tillbaka från lunchrasten med en finne, en somalier och en chilenare. Vi bestämde oss för att ta hissen från entrévåningen till våning 1. Den var lite gammal och var egentligen endast tänkt att nyttjas av handikappade. Under hissfärden bestämde sig finnen att sära på innerdörrarna så pass att hissen stannade…

Vi satt fast i den där hussen i två till tre timmar om jag inte minns fel. Finnen fick panik, chilenaren ritade över hela insidan på hissen med sin blyertspenna och mot slutet (innan hissteknikern kom dit) höll somaliern på att svimma. Själv satt jag där orolig som fan medan en av lärarna kallade oss för dumma i huvudet och halva skolan asgarvade. Händelsen resulterade i att vi fick stå och skrubba bort chilenarens ”konst” medan rektorn kallade på oss en i taget och frågade vad som hade hänt. Konstigt nog var det ingen som tjallade på finnen, gissningsvis för att han var en riktig galning som sprang runt och skrek vittu och perkele som en dåre.

Lyckligtvis behövde ingen av oss betala för hissteknikerns tjänster.

Andra klassiker från skoltiden var när elever sköt fyrverkerier inuti skolans lokaler och när en eritrean hoppade ut från ett fönster, landade ovanpå en lastbil, hoppade ner från lastbilen (vars förare lastade av gods) och sprang iväg i riktning mot t-banestationen i Slussen. Den händelsen utspelade sig dock under gymnasietiden. Säg till om ni vill ha videon på händelsen så lägger jag upp den.
Citera
2022-03-29, 19:54
  #1412
Medlem
Datorsalen var väl där man hittade på mest hyss

Jag och andra brukade roa oss med att ladda ner porrbilder och sätta som skrivbordsunderlägg på varje dator vi hittade. Detta gjorde vi med fördel sent på skoldagen, så att det inte upptäcktes innan morgondagens lektioner Oftast udda porr; typ 70+ , negrer med 25 cm eller dvärgporr.

Vi brukade även skriva ut bilderna på färgskrivarna. Skrev ut ett antal hundra kopior och sådant där.

Tramsigt och omoget. Men ingenting jämfört med vad dagens ungdomar sysslar med!
Citera
2022-03-29, 19:56
  #1413
Medlem
DoktorNos avatar
Kanske inte så galet utan mer kreativt var när jag i början av 80-talet gick sista året på verkstadsteknisk linje på gymnasiet och började tillverka "enkronor".

Då både kaffemaskinen och godisautomaten i cafeterian matades med enkronor gick det ju åt minst fem spänn om dan. Mer om man ville ha en inplastad negerboll eller mazarin till eftermiddagsfikat.

Hade hört att det var vikten på myntet som var avgörande på vad som funkade i automaterna och efter att ha provat diverse metaller i verkstan upptäckte jag att en vanlig mässingsstång som svarvats ner och stuckits av i samma diameter och tjocklek som enkronor vägde precis så mycket att automaterna accepterade mina förfalskningar.

Jag kunde sålunda fika gratis resten av terminen tills det var dags för examen.

Fick för övrigt en fyra i verkstadsteknik.
Citera
2022-03-29, 19:56
  #1414
Medlem
Hade en klasskompis som hade en vana att använda skolbiblioteket när han skulle runka. Han gick in, runkade och sprutade inne i böckerna. Ny bok varje gång.
Citera
2022-03-29, 20:06
  #1415
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Kanske inte så galet utan mer kreativt var när jag i början av 80-talet gick sista året på verkstadsteknisk linje på gymnasiet och började tillverka "enkronor".

Då både kaffemaskinen och godisautomaten i cafeterian matades med enkronor gick det ju åt minst fem spänn om dan. Mer om man ville ha en inplastad negerboll eller mazarin till eftermiddagsfikat.

Hade hört att det var vikten på myntet som var avgörande på vad som funkade i automaterna och efter att ha provat diverse metaller i verkstan upptäckte jag att en vanlig mässingsstång som svarvats ner och stuckits av i samma diameter och tjocklek som enkronor vägde precis så mycket att automaterna accepterade mina förfalskningar.

Jag kunde sålunda fika gratis resten av terminen tills det var dags för examen.

Fick för övrigt en fyra i verkstadsteknik.

En fellow hasslare! Helt i min smak Jag tror att lärarna hade uppskattat din kreativa förmåga i det där läget faktiskt. Dom lär ha sett det som ett mått på kunskap inom ämnet. Även om du i det här fallet använde den till något ”negativt”. Bra skit!

Förjävla kul att ta del av era stories boys! Fan va man saknar skoltiden ändå.
Citera
2022-03-29, 20:30
  #1416
Medlem
Under mina år i grundskolan så hade vi ett riktigt original till ADHD barn i klassen som vi kan kalla F som förgyllde hela vår skolgång med sjuka upptåg.

En dag fick han för sig att "testa" en av skolans brandsläckare inomhus.

En annan dag så samlade han ihop tomma papptallrikar ifrån borden i cafeterian och kastade Frisbee med de två elever som för dagen bemannade cafeterian som måltavlor.

En dag så skickade han en apelsin i ryggen på en mattant i skolmatsalen som han ogillade. När sedan mattantanten vänder sig om och skriker "Vem var det" så svarar F snabbt "det var inte jag" varav matanten skriker "F du har ljugit för mig förut".

Samma matant portade F ifrån skolmatsalen en dag då han helt random började jonglera med frukter.

Dagen innan vi gick ut nian var det fest och vi fick se en helt annan bild av F.

F som i vanliga fall var full av energi och totalt oberäknelig blev bara tystare och tystare ju längre festen pågick. Efter ett par timmar kläckte han ur sig "Fan grabbar ju mer jag dricker desto lugnare blir jag" 😂.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in