2015-12-05, 23:46
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det var en referens till The Kristet Utseende som kanske flög över skallen på dig.

Sen att snacka om helvetet i kombination med denna gudomliga brygd öl är verkligen att svära i kyrkan. Men javisst det är en recensionstråd. Så vad tror du om sojaölen? En annan kanditat är öl med en utspottad snus i. Då spelar märke och styrka inte så stor roll.

Seriöst så smakade jag en 16%are en gång i tiden. Tyvärr inga uppgifter om varumärke, men slutsatsen är väl att öl ska hålla sig runt 5%. Då är det mesta helt acceptabelt. Kan fortfarande inte säga att den var äcklig konstigt nog. Bajs är äckligt. Nej nu ger jag mig. Finsmakartrådar är inget för mig helt enkelt.

Sojaöl låter inte något vidare. Men så sa ju också Bernt i klippet att han dricker öl som törstsläckare, inte för att han tycker att det är gott.

Det finns sen massa god öl på mer än 5%, men det är oftast andra typer av öl än ljusa lagers - t.ex. Stouts, IPA, etc. Och det här är ingen finsmakartråd, det här är en tråd där man diskuterar öl som man tycker är äcklig.
Senast redigerad av Knarkarjävlar 2015-12-05 kl. 23:59.
Citera
2015-12-06, 01:03
Medlem
SnowInformers avatar
Tingsryd 2,8. Tycker i vanliga fall att 2,8or inte är särskilt gott och att de flesta smakar mer vatten än öl men de går ändå att dricka.Tingsryds däremot går knappt att dricka. Äckligaste ölen på systembolaget är BlåGul.
Citera
2015-12-06, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
För att du spyr på Höga kusten får du behålla huvudet. Riktig skitöl.

Duvel är god som fan. Testa igen ska du se att poletten trillar ned. Du ska inte dricka den iskall. Att du tycker den smakar lättöl med vodka i tyder att du har inte referensramar tillräckligt för vad som gör en blond belgare god.

Haha vilken tur! Jag anser höga kusten vara fullkomligt odrickbar.
Duvel var väl mer... Att jag inte tyckte om den. Men jag har å andra sidan svårt för så ljus öl överhuvudtaget. Ska ge den en chans till isåfall, icke iskall. Men saknar möjligen referensramar för vad som gör sådan typ av öl god.
Citera
2015-12-07, 00:10
Medlem
Kupos avatar
Duvel är ett ganska kasst öl, det enda sämre jag druckit från Belgien tror jag är Stella Artois.
Citera
2015-12-07, 01:06
Bannlyst
Sofiero 7,5? tror jag att den ligger på.
Jag fördrack mig på dem när jag var väldigt ung, jag skulle inte ens ta i skiten med dubbla plasthandskar och tång.

Stockholm 7,2? Tror jag att den ligger på, kan också få magen att vända sig ut och in.
Nä fyfan vad många vidriga skitbira det finns.
Föredrog hembränt när jag var yngre, nu dricker jag gärna skumpa, eller olika spritsorter.

Men visst kan det vara schyst med en vanlig iskall bira på sommaren!
Edit: med vanlig menas ljus lager runt 5%, då är bärs gott!
Senast redigerad av DiegoCosta 2015-12-07 kl. 01:14.
Citera
2015-12-07, 01:33
Medlem
ArgaHamsterns avatar
Kan hålla med om att Stockholm är riktigt vidrig
Citera
2015-12-20, 23:45
Medlem
Harboe bryggeri: Bear beer XTRA strong, 12%. Ingen höjdare.
Citera
2016-01-10, 13:39
Medlem
somewhereupnorths avatar
Testade lite ölsorter för några veckor sedan och köpte på mig lite blandat. Vanligtvis brukar jag tycka om det mesta, alla typer av öl, men den här gången fick jag t.o.m. hälla ut flaskor för första gången.

Det första rävgiftet bestod av Mikkeller K:rlek Höst/Vinter 2015 5,6%. Ett riktigt vidrigt hipsteröl, som jag hoppades på vara en skaplig Pale Ale som den ansågs vara. Den luktade ruttet, och smaken var näst intill detsamma. Drack upp den ändå, i hopp om att nästa skulle smaka bättre.

Tyvärr var det en ännu värre öl, som blev en ännu större besvikelse. Innis & Gunn hade en öl med smak av rom, som jag gått och haft goda förhoppningar om. Döm om min förvåning, så var hipsterölen skit, men det här var något ännu värre. Hällde ut resten i diskhon och testade resten av ölen jag hade kvar istället, som var mycket godare.
Citera
2016-01-10, 14:28
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somewhereupnorth
Det första rävgiftet bestod av Mikkeller K:rlek Höst/Vinter 2015 5,6%. Ett riktigt vidrigt hipsteröl, som jag hoppades på vara en skaplig Pale Ale som den ansågs vara. Den luktade ruttet, och smaken var näst intill detsamma. Drack upp den ändå, i hopp om att nästa skulle smaka bättre.

Låter som du fått en dålig flaska. Den kan ju ha fått solljus på sig och blivit skunkig. Pale Ales ska smaka friskt av humle, och den du nämner har alltid gjort det när jag smakat den. Beskrivningen att det luktade ruttet får mig helt klart att tro att något inte stod rätt till med den flaskan. Detta förutsätter att du normalt sett tycker om pale ales. Är du en inbiten eurolagerdrickare så är jag inte förvånad om du inte tyckte om den ölen, men beskrivningen "ruttet" är ändå märklig.

I&G är sällan speciellt bra. Det är väl dock snarare en svensson-finöl än någon hipsteröl.
Citera
2016-01-12, 08:46
Medlem
Inte för att jag druckit närheten av alla sorter, men Dansk Fadöl och Fagerhult är de vidrigaste jag prövat.
Citera
2016-02-06, 20:06
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Enligt en kontakt jag har så bryggs Carlsberg som säljs i Sverige. I Varberg av Falcon.

Det var en nyhet av rang,har Carlsberg flyttat ifran Falkenberg till Varberg?
Citera
2016-02-07, 21:47
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Sofiero och Slotts guld måste vara djävulens dryck. Blä. Fast iofs, det finns en annan också och det är Dubbelbocken som är på 8.6 eller något som är från Finland. Den är riktigt vidrig. Sen har vi ju klassikern Arboga 10.2r från gamla festivalminnen, dock hemska minnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in